Mijn setje antwoorden (misschien krijg ik toch nog een snoepje van de juffrouw):
1) De reedplates steken inderdaad wat uit, maar dat is een kwestie van eraan wennen.
2) Ja, op deze harp zal een beginner waarschijnlijk ook makkelijker leren benden.
3) Toch even zoeken op het www --> harponline.de - thomann.de - harrystrading.nl (geen idee wie (op dit moment) de goedkoopste is).
4) Als het goed is, is het niet meteen nodig om je harp te stemmen. Bij een duurdere harp zeker niet.
5) Ga d'r voor!

Op vraag 4): ik zelf ben een absolute beginner en heb in December 2009 een Tombo Lee Oskar gekocht. Niet echt duur maar toch een redelijk harpje denk ik.
Nu heb ik hem vandaag uit elkaar gedraait en zo goed als ik als beginner kan heb ik hem afgesteld (embossing en gapping). Dit m.b.v. de site:
www.overblow.com van Tinus Koorn (bij deze mijn dank voor deze site. Heel duidelijk en een grote hulp).
Conclusie: mijn speelplezier is vanaf vandaag
verdubbelt! En als een expert zoals bv. Tinus zelf of Ben Bouman mijn harpje had afgesteld was het met zekerheid nog veel beter geworden.
Ik wil nu wel een nieuwe kopen omdat ik met mijn harmonica problemen heb met het overblowen, daar staat de Lee Oskar voor bekend lees ik overal, (maar ik weet niet welke ik zie door de bomen het bos niet meer

) maar ik vind dat dit "afstellen" wel
heel veel helpt!