Auteur Topic: Custom Harmonica: Heeft dat zin voor een beginner.  (gelezen 1104 keer)

Offline HarpNovice

• Newbie
  • *
  • Harmonica Rocks !
Custom Harmonica: Heeft dat zin voor een beginner.
« Gepost op: 06 maart, 2011, 23:20:10 »
Waarschijnlijk weer een onzinnige vraag maar iemand raadde mij aan om een custom mondharmonica te kopen kopen omdat dit het spelen een stuk makkelijker zou maken en ook het spelen veel leker (sneller goede resultaten werd zelfs gezegd). Nou dus een aantal vragen aan de kenners:

Heeft het voor een beginnen wel zin om zon custom harmonica te kopen? En zo jah, wat kan ik die uberhaubt kopen want die kan ik vast niet bij mijn plaatselijke muziekwinkel halen. Wat zijn ongeveer de normale prijzen voor een custom harmonica en hoelang kan ik met zon ding doen?

Alvast weer bedankt voor de imput!!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Offline HarpNovice

• Newbie
  • *
  • Harmonica Rocks !
Re: Custom Harmonica: Heeft dat zin voor een beginner.
« Reactie #1 Gepost op: 06 maart, 2011, 23:29:23 »
Ok thanx, dan weet ik nu waar ik ze kopen kan maar heeft het zin voor iemand die net eindelijk alle noten zuiver kan blazen en een paar toonladders kent? M.a.w. ik ben echt een beginner dus misschien is het een beetje overkill nog.

Offline BlackCat

• Global Moderator
  • Super Hero!
  • Light my Campfire
    • Brothers in Blues
« Reactie #2 Gepost op: 06 maart, 2011, 23:39:52 »
Hoi Bob,

Ik weet niet of het meteen "noodzakelijk" is om een customized harmonica te kopen voor een beginner, maar het wel zaak dat een je in ieder geval een GOEIE harp koopt (en niet iets als een Bluesband ofzo). Wil je het zeker meteen goed doen, dan is een customized harp natuurlijk altijd een strak plan, maar beginnen met een Suzuki Bluesmaster of Hohner Special 20 zou ik zeker aanraden (ja, smaken verschillen, dus dit is een keuze van mij).

Het voordeel van beginnen op een goeie harp is dat je er waarschijnlijk meer plezier aan zult beleven, omdat het allemaal net iets makkelijker gaat. Het is namelijk erg de-motiverend als je geen geluid uit dat stomme ding krijgt $%#%$#&^%$&^%$ LOL.

Als je het voor de centen niet hoeft te laten: ik vindt de custom Suzuki Bluesmaster van Ben (Beta-Harps) het fijnst spelen, en de prijs valt best wel mee...

Grtz, Marijn.

PS: als je een custom harp hebt en je 2-draw produceert geen geluid, dan weet je i.i.g. zeker dat het aan je techniek ligt, en niet aan de harp LOL. Dit naar aanleiding van veel voorkomende vragen op dit forum :--)
It's not the notes that you play, but the music that you make...
http://facebook.com/marijnraaijmakers
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.

Offline Arnoud

• Global Moderator
  • Super Hero!
  • Geslacht: Man
« Reactie #3 Gepost op: 07 maart, 2011, 08:00:08 »
Onzinnige vraag ??? ;D
Je benoemd 1 van de meest be-discusseerde onderwerpen vh forum  :applaus:
Er zijn dus vele voor en tegenstanders betreffende de stelling wel of geen 'custom harp'  :angel:
Zoek maar eens middels de 'zoekfunctie'  en je vind allerlij meningen hierover.  (voordat de discussie weer opnieuw begint ::))
Succes !
Greetz Arnoud

Offline Big Six Ton

• Sr. Member
« Reactie #4 Gepost op: 07 maart, 2011, 10:03:41 »
Gezien de prijs van een custom harp (tot 100 euro) valt dit in het niet bij een andere muziekinstrument.
Dus kijk in je beurs en vraag je af of je het geld er voor over hebt. Een standaard (redelijk) goede harp kost tussen 25-30 euro.

Overigens ook op een fiets van 10.000 euro zal je zelf moeten trappen. Ergo materiaal maakt geen kampioenen maar maakt het je wel makkelijker.
Als ik het niet weet zijn er genoeg anderen die het wel weten.

Online Léke

• Global Moderator
  • Super Hero!
  • In the blues scene I'm still young !!
    • www.motorspuiterij.nl
Play the blues backwards ......, get your house , your car , your job , your money and  your wife back !!

Offline Captain Planet

• Sr. Member
  • The bluesharp is the mother of the band.