Auteur Topic: Mijn verhaal!  (gelezen 1937 keer)

Offline muskey_B

• Sr. Member
  • Geslacht: Man
  • ik doe mijn best
Re:Mijn verhaal!
« Reactie #15 Gepost op: 09 maart, 2010, 20:47:35 »
Michael Jackson had het ook over Ben
dus ik geloof jullie  en van af nu
wil ik ook betere harpjes
Beta beter

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Online Léke

• Global Moderator
  • Super Hero!
  • In the blues scene I'm still young !!
    • www.motorspuiterij.nl
« Reactie #16 Gepost op: 09 maart, 2010, 22:56:19 »
Mijn volgende wordt er ook zeker 1 uit de Beta familie ik heb er nu verschillende en vind ze écht veel beter dan de "out of the box" modellen , ik moet wel toegeven dat de Suzuki Bluesmasters ongecustomized eigenlijk altijd goed zijn zo uit het doosje . Aan de andere kant oefen ik mijn rifjes e.d. ook altijd op de "mindere" modellen tot de Happy Harps van 4,50 aan toe , dit om mijn techniek te optimaliseren .

De Manji is errug fijn maar mijn voorkeur gaat tot nu toe uit naar de 1847 .
De volgende ?......... ach we zien wel , misschien wel een Hohner , tot nu toe mijn minst gewaardeerde merk. Dus Ben , als je die kunt maken zodat ik er tevrden mee ben ....  ;)

Léke  8)
Play the blues backwards ......, get your house , your car , your job , your money and  your wife back !!

Offline bennieboy

• Newbie
  • *
  • darth vader speelt de blues!!
« Reactie #17 Gepost op: 14 maart, 2010, 11:32:42 »
ik heb allemaal seydel blues sessions, niks mis mee tegen een redelijk prijsje.
Houdoe,
Ben

Offline Ted

• Global Moderator
  • Super Hero!
  • I'm just a pilgrim on this road, boys
    • SwampBluesTed
« Reactie #18 Gepost op: 14 maart, 2010, 20:20:40 »
Ik heb twee Sessions, maar ik sta er niet van te juichen. Zo lek als een mandje...

Offline akamatzu

• Newbie
  • *
« Reactie #19 Gepost op: 14 maart, 2010, 20:36:20 »
Ik heb twee Sessions, maar ik sta er niet van te juichen. Zo lek als een mandje...

Wat bedoel je met "lek"?

.

Online Léke

• Global Moderator
  • Super Hero!
    • www.motorspuiterij.nl
« Reactie #20 Gepost op: 14 maart, 2010, 20:56:27 »
Ik heb er 4 , de C is goed , de Bes is heel goed zelfs, de A is redelijk en de Low D is bagger , een seconde lucht voor er een toon komt ......

Léke  8)
Play the blues backwards ......, get your house , your car , your job , your money and  your wife back !!

Offline akamatzu

• Newbie
  • *
« Reactie #21 Gepost op: 14 maart, 2010, 22:27:21 »
Ik heb er 4 , de C is goed , de Bes is heel goed zelfs, de A is redelijk en de Low D is bagger , een seconde lucht voor er een toon komt ......

Léke  8)

Een vraagje uit nieuwsgierigheid omdat ik me er net in aan het verdiepen ben: zijn deze harmonica's afgestelt (embossing,arcing en gapping) of "out of the box"?

.

Online Léke

• Global Moderator
  • Super Hero!
    • www.motorspuiterij.nl
« Reactie #22 Gepost op: 14 maart, 2010, 22:48:11 »
)
Een vraagje uit nieuwsgierigheid omdat ik me er net in aan het verdiepen ben: zijn deze harmonica's afgestelt (embossing,arcing en gapping) of "out of the box"?

.

Deze zijn fabrieksorigineel .

Ik heb verschillende harpjes nu ( Hohner SP20 , Hohner Marineband , Hohner Slideharp , Seydel Bluessession , Seydel 1847 , seydel 1847 Beta , Suzuki Manji Beta , Suzuki Bluesmaster , Suzuki Harpmaster , Suzuki Promaster )
Ik vind de Bluessession's redelijk goed ( behalve dan die lage )
De harpmasters vind ik ook redelijk goed , zeker gezien de prijs .
De Hohners vind ik allemaal minder ( sorry , mijn persoonlijke mening , toch eens een Beta versie proberen )
De Bluesmasters zijn écht erg goed zo uit het doosje  :thumps:
De 1847 natuurlijk ook erg goed zo uit het doosje .
De Manji Beta is geweldig (deze is niet zo uit het doosje dus )
De 1847 Beta is mijn persoonlijke favoriet , hier heb ik nog nooit een seconde spijt van gehad en ik zal er in de toekomst zeker meer van aanschaffen ! En Nee ik heb geen aandelen bij Ben "Beta" Bouman .

Léke  8

Offline Captain Planet

• Sr. Member
  • The bluesharp is the mother of the band.
« Reactie #23 Gepost op: 14 maart, 2010, 22:49:23 »
Oké, ik heb al de reacties gelezen en ik denk toch maar dat ik voor de Seydel 1847 ga gaan binnenkort. Maar, omdat ze zo duur zijn, wil ik toch even navragen hoe lang zo'n harpje eigelijk meegaat?

Levensduur van een "normaal" harpje t.o.v. een Seydel 1847 customized model dus.

Nog een vraag wat is het verschil tussen "Equal temperament" en "Compromised just intonation"?

Dank  ;)

Online Léke

• Global Moderator
  • Super Hero!
    • www.motorspuiterij.nl
« Reactie #24 Gepost op: 14 maart, 2010, 22:52:59 »
Een groot deel van de levensduur bepaald je spel .

Ik meen ergens gelezen te hebben dat er harpjes op de markt zijn / komen  , met levenslange garantie  :o

Léke  8)

Offline The HARA

• Super Hero
  • *
  • Me and the Devil Blues
    • Harald's Blogje
« Reactie #25 Gepost op: 15 maart, 2010, 19:30:29 »
ik heb allemaal seydel blues sessions, niks mis mee tegen een redelijk prijsje.

Ik heb er eentje in E waar de stemplaten van zijn geklonken, het is mijn harpje niet,  tz omdat het een aandenken van mijn opa is (voor mij emotionele waarde) anders had ik hem al niet meer gehad.

Hohner zijn mijn harpjes ook niet, ze zullen best goed zijn dat ontken ik ook niet maar niet mijn ding.

Ben wel in de nopjes met Lee Oskar en Tombo Ultimo.

grt, Harald
Blues is not my anti-drug, blues is my drug, blues is the healer !

Offline Wimbo

• Newbie
  • *
  • Na 6 dagen dolen in de Autralische woestijn...
« Reactie #26 Gepost op: 20 maart, 2010, 15:22:13 »
Zelf speel ik al vele jaren gitaar (44), heb dure en goedkopere. Op een gegeven moment weet je wat je wilt en daar moet een gitaar op afgestemd worden. Noem het fine-tunen, customizen, maar dat is voor iedereen anders. Als op andermans instrument speelt , is dat een heel andere belevenis dan je eigen instrument. Anders afgesteld, andere toon, alles is anders. Dit afstellen vergt behalve ervaring, ook durf. In principe maakt het totaal niet uit of je een duur of goedkoop instrument afstelt, allen is door de hoge prijs de drempel iets hoger. Gewoon doen. En ga je een keer op je gezicht doordat je een snaar breekt, een zadeltje moert, een schroefje doldraait: so what? Leermoment, dat doe je de volgende keer dus zeker niet mee op die manier. Wat je aan een mondharmonica kan afstellen weet ik niet, nooit een opengeschroefd, maar ik ben benieuwd wat je er aan kunt doen. Laat me maar eens weten; ik ben benieuwd.
Sinds kort weer aan de bluesharp, dus maak me blij!
Brede muziekinteresse: van Blues tot Country, van Klassiek tot Orchestrale Rock, Van Rock and Roll tot Rockabilly. Breed inzetbaar zeg maar...
Speel tevens 12 snarige- en 6 snarige akoestische gitaar, elektrische- en basgitaar. Op de Bluesharp: beginneling

Offline luc

• Sr. Member
  • Harmonica Rocks !
« Reactie #27 Gepost op: 20 maart, 2010, 16:12:31 »
Mmm, harpjes met levenslange garantie ! Ze worden waarschijnlijk geleverd in een brandkast waarvan je de sleutel niet krijgt . Of ze zijn zo duur dat je er toch niet durft op te spelen. Heb je dat echt ergens gelezen Lčke . Zou wel straf zijn.
Luc

Online Léke

• Global Moderator
  • Super Hero!
    • www.motorspuiterij.nl
« Reactie #28 Gepost op: 20 maart, 2010, 18:32:36 »

Mmm, harpjes met levenslange garantie ! Ze worden waarschijnlijk geleverd in een brandkast waarvan je de sleutel niet krijgt . Of ze zijn zo duur dat je er toch niet durft op te spelen. Heb je dat echt ergens gelezen Lčke . Zou wel straf zijn.
Luc

Zeker Luc , ik heb het ook terug gevonden , de Beta 3 van Ben Bouman voor 275,- met levenslange garantie !

http://www.bluesharp.nl/harmonica/index.php/topic,6464.0.html

Léke  8)