Auteur Topic: Harpwood verbouwing (part 1)  (gelezen 912 keer)

Offline Aart

• Hero Member
  • Beware! The Mighty Ya-Ya is upon us soon.
    • Homepage Little Louis Band
Harpwood verbouwing (part 1)
« Gepost op: 19 maart, 2010, 17:05:54 »
De meeste gearheads zullen in de topics her en der al wat foto-tjes gezien hebben, maar ik ben de laatste tijd bezig geweest om m'n Marble Harpwood te vertimmeren. Niet dat het al niet goed was, maar soms jeuken je vingers nou eenmaal...

Cabinet vermaakt naar een Gibson-style two-tone
Niet dat tweed niet mooi is maar ik vind de vormgeving van andere fifties-merken dan Fender gewoon meer stijl hebben. M'n Harpwood moest er op een bepaald moment dus aan geloven... De hele handel gestript, een plank erin gelijmt om het front te verlagen zoals de oude Gibson's, plamuren en opnieuw bekleed.

Andere bling-bling
De hele handel is aan het eind voorzien van Tilt-back-legs (werkt super op een podium onder bepaalde omstandigheden), chromen hoeken achter/onder, en als toefje op de taart een Marble-logo gebaseerd op het oude Maestro (Gibson) logo en een creme lampje (!)

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Offline Aart

• Hero Member
  • Beware! The Mighty Ya-Ya is upon us soon.
    • Homepage Little Louis Band
Harpwood verbouwing (part 2)
« Reactie #1 Gepost op: 19 maart, 2010, 17:28:35 »
Speakers
Had nog een tweetal Weber 8" liggen van een ander project dat alweer doorverkocht is. Deze twee erin geschroeft zodat nu de speaker configuratie 2*Jensen Bluetone Keramisch en 2*Weber Signature AlniCo is. Geen verschil van dag en nacht maar wel hoorbaar en leuk om verschillende type speakers te mic'en op podium of in studio.

(Als er nog iemand interesse heeft in 8" Jensen bluetone's als upgrade voor een Valvejunior of zoiets. Ik heb er 2 over....)

Weber MiniMass
Wanneer klinkt een versterker het lekkerst? Juist! Als ie vol open staat. Alleen jammer dat iedereen gaat lopen van het volume als de ruimte te klein is...

Heb nu een Weber MiniMass op 2 van de 4 speakers staan. 2 Speakers draaien dus gewoon op de uitgang van de versterker en de ander kunnen uitgezet worden zonder dat de versterker het "merkt".
Waarom niet alle 4 de speakers een beetje uitzetten/knijpen? Dan is eventueel klankverlies door de MiniMass verdeeld over alle speakers en klinken ze allemaal "crap"

Nu kan ik ook 100% over de helft van de speakers spelen, met het volume van een 12/15 watt versterker en de klank van: Gain op 6 en de Master vol open, hatsiekidee....

Conclusie
Het slaat helemaal nergens op om een 2 jaar oude perfecte boutique-versterker zo toe te takelen. Maar wel dikke pret en een one-of-a-kind als resultaat

Offline Léke

• Global Moderator
  • Super Hero!
  • Geslacht: Man
  • In the blues scene I'm still young !!
    • www.motorspuiterij.nl
Re:Harpwood verbouwing (part 1)
« Reactie #2 Gepost op: 20 maart, 2010, 09:39:00 »
Ik vind em gaaf  :thumps:

Léke  8)
Play the blues backwards ......, get your house , your car , your job , your money and  your wife back !!

Offline Arnoud

• Global Moderator
  • Super Hero!
« Reactie #3 Gepost op: 20 maart, 2010, 10:10:40 »
erg mooi man  :applaus:

Offline Ron

• Super Hero!
  • **
  • SoulBlower Harmonicas
    • De Mondharmonica Winkel
« Reactie #4 Gepost op: 20 maart, 2010, 11:06:46 »
Aart,ziet er uit om af te likken...je weet heb nog 2 maxen staan hoor, wil je....., heb je gelijk weer 2 nieuwe projekten ;D

Offline Blind Alex

• Full Member
  • Harmonica Rocks !
    • Blues Attraction
« Reactie #5 Gepost op: 21 maart, 2010, 11:15:45 »
In een woord prachtig :thumps:
Echte fiftyslook, een Chevy 57 onder de amps!  :Jam:
Prachtig gedetailleerd en goed nagedacht over de speaker configuratie. Is Marble nog niet langs geweest voor een nieuwe Chief design? :applaus:
Blind Alex

Offline Voske

• Sr. Member
  • What ya'll fuzzin'about, Blues is my middle name
    • Fox Amps
« Reactie #6 Gepost op: 22 maart, 2010, 15:05:31 »

Citaat
Is ***** nog niet langs geweest voor een nieuwe Chief design? applaus

hahaha...

Daar heb ik Aart al voor gerecruteerd... :P

Cya,
Marc
www.foxamps.com      Dutch hand build harp amplifiers

Offline Blind Alex

• Full Member
  • Harmonica Rocks !
    • Blues Attraction
« Reactie #7 Gepost op: 22 maart, 2010, 21:22:53 »
Daar heb ik Aart al voor gerecruteerd... Tongue

Ik dacht dat ie bij jou alleen de auto's deed  :Lachen: :Lachen:
Blind Alex

Offline Midnight_Special

• Review Squad
  • Hero Member
  • *
  • Happy with the blues
    • St. Louis Slim, Blues the way it should be
« Reactie #8 Gepost op: 15 mei, 2010, 21:59:00 »
Gespot: De Marble Harpwood "in een nieuw jasje" klonk fantastisch tijdens Breda Jazz...