Auteur Topic: valse lucht chromaat  (gelezen 576 keer)

Offline K_O_E_N_J

• Newbie
  • *
valse lucht chromaat
« Gepost op: 18 juni, 2010, 15:15:49 »
Hallo

ik heb sinds vandaag een chromaat gekocht maar loop tegen een probleem aan.
Als ik blaas en zuig dan gaat erg erg veel lucht verloren, zelfs zoveel dat ik bijna geen toon hoor.
Het is een vrij goedkopen harmonica  van de kijkshop, maar bij een vriend van mij speelt dit probleem veel minder.

De holes zijn rond  en niet 4kant zoals de bluesharp.

Heeft iemand een tip voor mij om te zorgen dat er minder valse lucht is?
op een bepaalde manier de gaatjes dicht plakken ofzo...

Op dit moment is het zo erg dat ik bijna geen toon hoor en er dus helaas niet op kan spelen  :dasniks:

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Offline Arnoud

• Global Moderator
  • Super Hero!
  • Geslacht: Man
Re:valse lucht chromaat
« Reactie #1 Gepost op: 18 juni, 2010, 16:09:54 »
Hoi Koen,

Ik kan alleen maar aanraden om een echt instrument te kopen van b.v. Hohner, Suzuki, of Seydel, i.p.v. een speelgoed harp van de kijkshop.
V.a. 100 euro kun je een knappe chromaat kopen.

Offline Charles

• Hero Member
    • CJRDesign
« Reactie #2 Gepost op: 18 juni, 2010, 17:32:35 »
Hallo Koen,

Ik heb laatst een workshop gevolgd bij Joe Powers, daar was ook iemand met een chromaat van de kijkshop, die kon daar ook geen geluid uit persen, Joe overigens ook niet ;)

Ikzelf gebruik de chromaten van Hering, zijn goed luchtdicht en spelen lekker en zijn niet al te duur.

Groeten,
Charles

shirts / mugs / bags / caps
http://www.cjrdesign.spreadshirt.net

Offline K_O_E_N_J

• Newbie
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 18 juni, 2010, 17:47:06 »
kan je mij vertellen hoeduur die hering was?

Als ik het plaatje eraf schroef ( het plaatje waar de gaatjes opzitten zegmaar)   en dan blaas klinkt hij wel goed.
Dus ik hoopte eigenlijk dat ik doormiddel van afplakken ervoor kon zorgen dat er minder lucht "verdwijnt"
De hoge tonen klinken prima  en gaat er weinig lucht verloren  maar op de lagen tonen is het een ander verhaal.....

Hopelijk weet iemand nog een tip.

Offline Charles

• Hero Member
    • CJRDesign
« Reactie #4 Gepost op: 18 juni, 2010, 17:52:57 »
Ik  heb zelf de hering velvet voice, bij Thomann.de besteld (duitsland) voor 77 euro, verzendkosten zijn 8 euro.

Ik zou die van de kijkshop terugbregen, en er niets aan veranderen van binnen, nu kun je misschien nog geld terugkrijgen, als je er iets aan sloopt is het een heel ander verhaal.

Offline Arnoud

• Global Moderator
  • Super Hero!
« Reactie #5 Gepost op: 18 juni, 2010, 21:49:28 »
Ik  heb zelf de hering velvet voice, bij Thomann.de besteld (duitsland) voor 77 euro, verzendkosten zijn 8 euro.

Ik zou die van de kijkshop terugbregen, en er niets aan veranderen van binnen, nu kun je misschien nog geld terugkrijgen, als je er iets aan sloopt is het een heel ander verhaal.

helemaal mee eens Charles,
mooi prijsje trouwens voor die velvet voice :thumps:

Offline Charles

• Hero Member
    • CJRDesign
« Reactie #6 Gepost op: 19 juni, 2010, 09:51:46 »
Ha Arnoud,

Ja goed he, scheelt een hoop geld, en ze spelen erg licht, ondertussen heb ik er drie van hering ;)