Auteur Topic: Onderhoud - Tools  (gelezen 2613 keer)

Offline Joke

• Newbie!
  • *
  • Geslacht: Vrouw
  • Today is the first day of the rest of your life
Re:Onderhoud - Tools
« Reactie #30 Gepost op: 15 oktober, 2010, 22:12:47 »
Bij mijn Suzuki bluesharp werkt de door jullie besproken systemen perfect. Bij mijn Hohner Marine band zitten de schroefjes (het lijken wel kleine spijkertjes!)  zo ontzettend vast dat ik ze niet los krijg.  Weten jullie hier een oplossing voor? Hartelijk dank

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Offline TinusK

• Super Hero
  • *
  • Geslacht: Man
    • www.tinuskoorn.nl
« Reactie #31 Gepost op: 15 oktober, 2010, 22:35:23 »
Dat zijn geen schroefjes, dat zijn spijkertjes.

Ik gebruik meestal een zakmes; als je het mes plat tussen de deksels en de rietplaat steekt kan je de deksel zachtjes loswrikken. Als je een kant een beetje los hebt ook eerst even de andere kant doen anders verbuig je de deksel.

Nadeel van de spijkertjes is dat als je ze te vaak loshaalt ze niet meer vastwillen. Dan moet er eerst iets in het gaatje, stukje papier ofzo, zodat het spijkertje weer grip krijgt.

Offline Joke

• Newbie!
  • *
  • Today is the first day of the rest of your life
« Reactie #32 Gepost op: 15 oktober, 2010, 22:50:14 »
Dank je wel!

Offline oldlady

• Newbie
  • *
  • Met vriendelijke groet, oldlady
« Reactie #33 Gepost op: 10 januari, 2011, 16:13:36 »
Zooo, ben even aan de knutsel geweest en hier is de link naar :

How-to (de)monteer een mondharmonica

Hoop dat het zo een beetje duidelijk is  ;)

Suck6 en have fun  :thumps:

grt. Harald

Ik heb net even gekeken, zag er puikuit.
Mooi in beeld gebracht
daar heb je wat aan !!
mijn dank dus
Groetjes Lia
Creativity is inventing, experimenting, growing, taking risks, breaking rules, making mistakes, and having fun.

El Mano

• Gast
Re: Onderhoud - Tools
« Reactie #34 Gepost op: 10 januari, 2011, 17:25:08 »
Helaas even vergeten foto,s te maken maar ik heb voor Louis wat gereedschap zelf gemaakt. Naar aanleiding van zijn bezoekje aan de harmonica custom dag heb ik eens even gegoogled en zag dat er om de tongen te stemmen een soort schrapertje moest worden gebruikt. Na enig nadenken heb ik een stuk dik ijzerdraad gepakt 2,5 mm dik dat in een soort zwanen hals gebogen van c.a. 15 mm en aan het uiteinde een stukje van een zuigerveer gelast met de co2 las apparaat. Direct toen het geheel door het lassen rood gloeiend was in een bakje olie gekoeld zodat het weer gehard werd en dit vlijm scherp geslepen. De breedte van het stukje zuigerveer is vrijwel gelijk aan de breedte van de tong. Om de reedplates te schrapen heb ik een versleten plat sleutelvijltje glad geslepen en aan de top een soort schroevendraaier tongetje geslepen en gescherpt. DE arend ( het deel dat in het handvat zit, afgerond en heel licht gebogen om de tongen op te tillen om er een voelrmaat of plastic stripje onder te schuiven. ( meer woorden nodig dan tijd om het te maken hahaha )