Zal binnenkort even een andere speaker proberen en wellicht een ander buisje.
Wil je niet ontmoedigen maar de overdrive ontstaat in de amp, dus absoluut niet in de speaker. Ik geef je meer kans met buisje wisselen. Probeer dan wel een 12AX7 / ECC83 als je dat nog niet gedaan had. Overigens hoort deze erin. Berijk je dan nog niet het beoogde doel dan is er misschien iets mis met de instelling van de buis.
Bij nader inzien vraag ik me af of de junior uit het filmpje wel stock is en niet een gemodificeerd ding. Het komt mij namelijk nogal vreemd over dat je met slechts één preamp buisje al zo'n overdrive krijgt. De stock junior is nix bijzonders en heeft gewone vervormingsvrije versterkertrapjes. Normaal gesproken zul je hem knoerthard moeten zetten voor een beetje overdrive. Ik kan het altijd mis hebben hoor maar een fender bv heeft daar een paar meer buisjes voor nodig.
In de mic is geen aanpassing en die doet 't op een andere versterker ook goed.
Dus daar is niks mis mee.
Ja ik begrijp de verwarring, ik ben ook niet duidelijk.
Met aanpassing bedoel ik de impedantie (de match) van de versterker en de mic. Het zou kunnen dat de junior helemaal niet geschikt om een mic op aan te sluiten. De ingangs impedantie is namelijk nogal laag. Ergens rond de 120kOhm waar normaal zo'n 1Meg normaal is, tien keer zo hoog dus. Dit is heel waarschijnlijk nadelig voor de afgifte van je mic signaal. Vergelijk het maar met het aansluiten van een
0,4Ohm speaker op een 4Ohm uitgang. Dat is zo goed als een kortsluiting. Neemt niet weg dat het met een gitaar wel moet kunnen dus blijft de conclusie dat de junior in het filmpje misschien ook gemod is.