Auteur Topic: microfoon gebruik.......Harmonica Heaven  (gelezen 1437 keer)

Offline -peter-

• Full Member
  • Geslacht: Man
microfoon gebruik.......Harmonica Heaven
« Gepost op: 05 juli, 2010, 21:35:01 »
Eigenlijk had ik dit op Harmonica Heaven kunnen vragen, maar ja.

Bijna elke microfoon heeft e volume-regelknop.  Ik heb die nodig, want als die meer dan halfopen staat, begint bij mijn versterkertje alles te zoemen.
Maar nu dacht ik dat ik Ben hoorde vertellen, dat je het best je volume knop helemaal open draait.  Ik verstond, dat als je met die knop het volume dempt, je zo ook je geluid of signaal vervormde.

Heb ik dit verkeerd begrepen?  ???

grt Peter

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Offline BlackCat

• Global Moderator
  • Super Hero!
  • Light my Campfire
    • Brothers in Blues
Re:microfoon gebruik.......Harmonica Heaven
« Reactie #1 Gepost op: 06 juli, 2010, 00:05:56 »
Ben gebruikt (net als ik) een extra apparaatje om feedback te voorkomen, dan kun je de mic dus gewoon opendraaien en is de input op de versterker groter/harder om een beter geluid te krijgen. Ben demonstreerde dat heel goed, hoewel ik persoonlijk die enorme vervorming die je dan kunt bereiken dus echt niet mooi vind.

Grtz, Marijn.
It's not the notes that you play, but the music that you make...
http://facebook.com/marijnraaijmakers
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.

Offline Ruurd

• Sr. Member
  • Harmonicisten aller landen verenigt U!!
« Reactie #2 Gepost op: 06 juli, 2010, 00:49:14 »
Er zijn plenty micro's zonder volumeregelaar. Er zijn spelers die volumeregelaars verafschuwen en er zijn er die er bij zweren. Hoe het verhaal uitpakt hangt van veel factoren af: type microfoon, type versterker en je eigen ervaring met versterkt spelen.
Dus gewoon uitproberen.
Zelf gebruik ik bijna altijd een volumeregelaar. Ik ben ook niet zo weg van een zwaar overstuurd geluid en vind dan dat ik met de volumereleaar niet vol open - dus wat minder signaal naar mijn versterker - toch luid en 'warm' genoeg ben zonder gelijk zwaar in de compressie te gaan. Maar zoals gezegd, dat is puur persoonlijk.
UItproberen met/zonder? Stuur me even een mailtje offlist. Altijd welkom.

groeten,
Ruiurd

Offline -peter-

• Full Member
« Reactie #3 Gepost op: 07 juli, 2010, 16:31:33 »
heeft dan eigenlijk bijna iedereen een feedback-killer thuis staan??  Want hoe beheerst je ook bent (ik meestal, maar niet altijd), ooit heeft ieder toch eens zin om gewoon luid te toeteren.   

Offline TinusK

• Super Hero
  • *
    • www.tinuskoorn.nl
« Reactie #4 Gepost op: 07 juli, 2010, 17:08:04 »
Nee wij vervangen onze voorversterker buizen

Offline benbouman

• Hero Member
  • www.customharmonicashop.nl
    • Custom Harmonica Shop
« Reactie #5 Gepost op: 07 juli, 2010, 17:50:30 »
Ik gebruik soms een AFB+ van Kinder( anti-feedback).Ik heb soms andere buizen in mijn versterker (s). Ik gebruik soms mijn volumeknop..
Kortom.per situatie schat ik in wat ik nodig...
Grote zaal/podium...kleine kroeg... jazzcombo of rock/bluesband... Marble of Harpking of Maco of Pignose... kristal element of dynamische element of controlled reluctance...

Ik heb altijd wel mijn geluid maar soms moet ik er harder voor werken als de situatie lastig is. En gewoon op een zangmicrofoon spelen lukt ook!

Heb ik al die spullen nodig?? Nee...maar het is makkelijk om het achter de hand te hebben.

Ik vind dat teveel beginners focussen op een bullet microfoon en een " scheur" geluid...  dat is slechts een klein onderdeel van het spelen. Er is zoveel meer te bereiken met ademhalingstechniek/handtechniek/effect apparatuur enz enz...

De laatste maanden heb k al een paar keer een prive-les gegeven aan spelers die in alle rust deze dingen willen uitproberen.
Als je dit ook eens wilt doen ( met allerlei versterkers/micro's/effecten/ademhalingstechnieken ...etc..) bel of email dan voor afspraak/prijsopgave.
Meestal is 2 tot 3 uur nodig om alle zaken goed door te nemen.

groet
Ben Bouman
ben@harmonicainstituut.nl
www.customharmonicashop.nl

Offline -peter-

• Full Member
« Reactie #6 Gepost op: 09 juli, 2010, 21:44:08 »
Het feit is, vind ik, dat je nooit zeker bent, wanneer je iet of wat klaar bent om versterkt te gaan spelen.

Ik dacht te weten dat er in 't verleden al work shops zijn geweest over versterkt spelen, (dacht in Helmond en Harmonica Heaven), maar heb ook nog niet het geluk gehad om bij zoiets aanwezig te kunnen zijn.  Mocht er zoiets nog eens op til staan..........!  Geef maar e gil.

de FB killer van Marijn, en de buizen van e voorversterker van Tinus, zijn voor mij praktisch onbekent qua werking,  maar het lijkt me wel het begin van e mooie plezante zoektocht. 

Het aanbod om te komen testen alvorens te kopen hou ik wel zeker in men achterhoofd.

grt Peter