Ik heb vandaag een koffertje Hohner bluesbands gekocht. De reden was oorspronkelijk om ze uit elkaar te halen en wat bij te leren over customizing.
Maar nu vind ik dat ze veel beter spelen als verwacht eigelijk, vooral de lagere tonen, je voelt natuurlijk het verschil met een andere MH. Maar ik zou ze op het niveau zetten van een Bluesharp MS. Ligt dit nu aan mij of zijn er dingen die ik over het hoofd zie?
Straks/morgen zal ik de eerste MH uit elkaar halen na dat ik wat extra info heb verzameld over aanpassingen

Even een korte update: Het gaat slechter als verwacht, er zijn zoveel technieken als embossing, gapping, arcing en weetikveel wat allemaal dat ik er niet erg uitgeraak. Heb wat proberen te gappen maar ik heb geen idee hoe ik dat riet moet laten blijven staan.. Ik heb ook geen idee in welke volgorde ik alle technieken moet toepassen

. Ik heb al meer fout gedaan dan goed aan dat D-harpje in de koffer. En één schroefje van de C is blijkbaar dolgedraaid O.o .. Zal maar eens creatief proberen dat eruit te krijgen

Zo, lange update eigenlijk wel. Zal maar eens wat meer informeren eer ik weer aan dat D-harpje begin, alle informatie kwam gewoon wat te snel op me af denk ik, volgende keer probeer ik stap voor stap.