Auteur Topic: Tunings  (gelezen 409 keer)

Offline Captain Planet

• Sr. Member
  • Geslacht: Man
  • The bluesharp is the mother of the band.
Tunings
« Gepost op: 26 juli, 2010, 16:17:36 »
In een ander topic ging het even over de Paddy Richter tuning, maar daarna bleek dat er veel meer tunings bestonden als Standard Richter en Paddy Richter.

Ik weet niet of ik hier nu een nieuw topic over moest openen of niet, maar ik dacht dat dit het beste zou zijn.

Waarom bestaan er zoveel tunings? Waarschijnlijk omdat sommige genres gewoon makkelijk bespeelbaarder zijn op andere tunings.. Maar is het dan niet mogelijk op een Standard Richter Tuning?

Ik vraag me ook al een tijd af waarom er op Standard Richter de 2draw en 3blow dezelfde noot hebben.

Een boel onzekerheden komen hier nu op over de Standard Richter tuning. Is het superieur aan andere tunings of zijn andere tunings over het algemeen gewoon beter?

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Offline TinusK

• Super Hero
  • *
    • www.tinuskoorn.nl
Re:Tunings
« Reactie #1 Gepost op: 26 juli, 2010, 16:40:42 »
De 2 en 3+ zijn op de Richter tuning hetzelfde ivm de akkoorden. Als je met tongslag speelt dan kan je in de 2e octaaf melodien spelen terwijl je in het eerste octaaf begeleidings akkoorden speelt. Om die reden zit er geblazen overal een C akkoord en gezogen onderin een G7 akkoord. Dit is een superieure stemming als je duitse volksmuziek wil spelen. Voor andere muziek zijn andere stemmingen misschien wel veel beter.
Er zijn mensen die voor elk nummer dat ze spelen een aparte harmonica hebben. Daarom zijn er zoveel verschillende stemmingen.

Offline Captain Planet

• Sr. Member
  • The bluesharp is the mother of the band.
Re:Tunings
« Reactie #2 Gepost op: 26 juli, 2010, 16:55:34 »
Had ik misschien zelf wel kunnen opkomen dat het iets met akkoorden te maken zou kunnen hebben.

Bedankt voor het verhelderende antwoord, het tweede vandaag  ;)