Auteur Topic: J.P. Allen  (gelezen 970 keer)

Offline javank

• Newbie!
  • *
J.P. Allen
« Gepost op: 29 juli, 2010, 13:37:43 »
Beste mensen, mijn naam is Hans, ik ben 63 en zuig en blaas al zo'n 40 jaar speels op een mh. Nu wil ik het beter leren, ik ben nooit de beginnersfase ontstegen en zocht een cursus. Deze vond ik bij J.P.Allen in de VS. Deze vertsrekt CD's en DVD's. Ik wil graag klassieke muziekstukjes leren spelen, later op een chromatische mh. De lessen die ik nu krijg zijn hoofdzakelijk voor blues en popmuziek en ik denk dat ik er veel van leer. Hoe staat deze cursus bekend bij jullie? Het geeft je veel leerzame tips en maakt je visueel zichtbaar hoe je blues kan spelen. Heb ik hier een goede keuze mee gedaan? Is het een goede start om later over te stappen op klassiek? Ik hoor graag jullie mening.

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Offline The HARA

• Super Hero
  • *
  • Geslacht: Man
  • Me and the Devil Blues
    • Harald's Blogje
Re:J.P. Allen
« Reactie #1 Gepost op: 29 juli, 2010, 14:05:11 »
Welkom op het forum Hans  :thumps:

grt. Harald
Blues is not my anti-drug, blues is my drug, blues is the healer !

Offline Arnoud

• Global Moderator
  • Super Hero!
« Reactie #2 Gepost op: 29 juli, 2010, 15:08:16 »
Ik denk dat een 'persoonlijke' docent beter is, dan een boek/dvd.

Binnen dit forum zijn een aantal zeer ervaren bluesharpers; o.a.: Ben Bouman en Tinus Koorn  :thumps:

Offline Léke

• Global Moderator
  • Super Hero!
  • In the blues scene I'm still young !!
    • www.motorspuiterij.nl
« Reactie #3 Gepost op: 29 juli, 2010, 18:46:32 »
Helemaal mee eens Arnoud !

Maar als het dan toch een cd/ dvd cursus moet zijn dan is het antwoord , JA dit is wel een goeie .

O ja , welkom op het forum Hans .

Léke  8)
Play the blues backwards ......, get your house , your car , your job , your money and  your wife back !!

Offline Baltasar

• Newbie
  • *
  • Harmonica spelert wannabee
« Reactie #4 Gepost op: 29 juli, 2010, 23:05:40 »
Heb die ook allemaal gezien / gedaan (Allen). Wel iets van opgestoken. Toch ga ik volgende week les nemen. Is toch iets makkelijker vragen stellen. Zo'n youtube filmpje zegt zo weinig terug!  ;)
---
Hier had iets heel leuks kunnen staan! Helaas...

Offline javank

• Newbie!
  • *
« Reactie #5 Gepost op: 30 juli, 2010, 18:14:23 »
Leuk omte horen dat J.P.Allen wel gewaardeerd wordt maar je hebt gelijk dat een persoonlijke leraar alles overtreft. Als ik de filmpjes van jullie zie ben ik reuze jaloers. Ik heb veel moeite met het 'bending' en om de muziek swingend te maken. Tzt hoop ik zeker in de buurt van Veenendaal of Brielle (mijn werkadres) een leraar te vinden. Ik zoek nog leuke muziekboeken met evergreens. Als jullie tips weten, hoor ik het graag

Offline Bob'ke

• Sr. Member
  • Deep NONrelaxed Embouchure
    • Guesthouse "Les Sources du Moulin"
« Reactie #6 Gepost op: 31 juli, 2010, 11:35:27 »
Hoi Javank,

Hier nog een JP Allen-fan.  :thumps:
Tip voor een boek/cd's met "evergreens": Harmonica Americana van Jon Gindick (www.gindick.com)

Suck6 en grtjs,
Bob'ke

Offline javank

• Newbie!
  • *
« Reactie #7 Gepost op: 31 juli, 2010, 15:21:20 »
Bedankt Bob'ke,
Leuke tip, Ik er meteen achteraan!
Groet, Hans

Offline lap

• Newbie!
  • *
« Reactie #8 Gepost op: 31 juli, 2010, 16:17:09 »
Hallo Javank,

Is inderdaad een goeie tip van Bob'ke over 'Harmonica Americana'. Ik speel er zelf vaak en met ontzettend veel plezier uit. Alleen... ik heb wel heel lang moeten zoeken voor ik het te pakken had. Toen ik Jon Gindick mailde (ergens in maart dit jaar) of het boekje nog wel verkrijgbaar was antwoorde hij dat het helaas "out of print" was. De 2 bijbehorende cd's zijn nog wel leverbaar, overigens ook zeer de moeite waard. Uiteindelijk heb ik het boekje via ebay kunnen kopen, weliswaar niet nieuw maar wel in heel goede staat. Zeker de moeite waard, voor mij is het boekje (of boek, ruim 170 blz.) een topper!

Offline lap

• Newbie!
  • *
« Reactie #9 Gepost op: 31 juli, 2010, 16:20:16 »
Oeps het belangrijkste vergeten:

veel plezier en succes natuurlijk!

Groeten,

Adwin.