Beste forumlezers,
Vrijdag 30 juli ontving ik mijn Hohner Special 20 C en één dag later lag het lesboek van Peter Gelling (niet de blues versie) op mijn deurmat. Nadat ik vrijdag al wat geblazen had op de mondharmonica kon zaterdag het echte werk beginnen.
De eerste lessen in het boek zijn vrij eenvoudig, maar dat betreft dan ook de akkoorden, maar al vanaf cd nummertje 8 gaat het om de enkele tonen/noten. Die zijn verdomd moeilijk, maar dat kunnen meerdere beginners beamen denk ik.
De afgelopen week heb ik toch bijna wel elke dag even geoefend. Zo ook vanochtend en vanavond. De train whistle klinkt al redelijk en de meeste nummers uit het begin van het boek kan ik aardig meespelen, maar vlekkeloos bij lange na nog niet. Ik zit nog regelmatig (zeg maar vaak) op twee noten of een akkoord i.p.v. een enkele noot. Maar dat mag de pret niet drukken. Ik ga vrolijk verder. En zo maakte ik de afgelopen week ook mijn eigen Tags, waaronder 'Hoedje van papier' waar ik erg trots op ben. Zal hem in het vervolg met jullie delen (voor de beginners die het leuk vinden).
Tot zover mijn eerste ervaringen op de 'bluesharp'. Doorzettingsvermogen is gewenst en dat moet gaan lukken. Ik haal veel positieve energie uit het spelen van de bekende liedjes uit het boek.