Auteur Topic: aanmoediging gezocht, ontmoediging gekregen  (gelezen 504 keer)

Offline Mrs. Limepop

• Super Hero
  • *
  • Geslacht: Vrouw
  • Ook in 2012 schr(b)ikkelen we lekker door!
aanmoediging gezocht, ontmoediging gekregen
« Gepost op: 09 augustus, 2010, 11:43:07 »
Heee medeblueslovers,

ik ben nieuw, erg nieuw op het forum. Kan nog helemaal niets blazen, want ik heb pas vorige week besloten dat het tijd is om dromen waar te maken in plaats van blijven dromen.....
Afgelopen zaterdag mijn eerste harpje binnen gekregen, besteld bij Music Steps (en bedankt voor je adviezen Ron!) en boer en ligt een kip in het water gespeeld...ahum. Zitten stoeien met Stille Nacht...en dan kan ik zomaar een noot helemaal niet vinden, maar goed, ik heb voldoende gelezen op het forum over groei, ontwikkeling, doorzettingsvermogen om gewoon door te gaan. :Jam:
Ik heb gemerkt dat mijn huisgenoten het niet zo waarderen als ik filmpjes kijk en luister. Mijn zoon van 12 (alsof alles wat hij op zijn electrische gitaar produceert om aan te horen is) begint al te zuchten bij de eerste tonen....nee he, niet weer mam....... Gelukkig is mijn dochter van bijna 9 positiever, maar die speelt zelf blokfluit, da's ook blazen he?  ;) De hond kijkt trouwens bijzonder ongelukkig als ik blaas, dat vind ik wel zielig, want die kan niet even zelf de deur uit...
En dan tenslotte mijn man....die houdt niet van de blues! Hij draait techno muziek, Armin van Buuren enzo.... Denken jullie dat een gelukkig huwelijk van 18 jaar bestand is tegen deze nieuwe uitdaging? Wat hij kan dan wel denken dat het een bevlieging is, maar wij weten beter, toch? :Lachen:
Zonder bluesharp ist nie wat!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Offline Robin van Roon

• Full Member
  • Geslacht: Man
    • www.thebluestones.nl
Re:aanmoediging gezocht, ontmoediging gekregen
« Reactie #1 Gepost op: 09 augustus, 2010, 12:49:32 »
Ik vind dat ze het maar moeten accepteren.   ;D Mamma is nu aan de beurt om een instrument te bespelen. Vind je het niet mooi dan zet je maar een koptelefoon op. Mamma vind dit leuk en heeft ook naar jullie muzikale pogingen moeten luisteren en  over het gejank van toen jullie klein waren zullen we het maar niet hebben...now it's my time. Pak je momenten desnoods als ze de deur uit zijn zodat je naar hartelust kan oefenen. :)

Laat je niet ontmoedigen!
Home is where my harp is.

Offline Mrs. Limepop

• Super Hero
  • *
  • Geslacht: Vrouw
  • Ook in 2012 schr(b)ikkelen we lekker door!
« Reactie #2 Gepost op: 09 augustus, 2010, 13:03:41 »
Dank je Robin!

Altijd aardige mensen, mensen die Robin heten. Zo heet mijn dochtertje ook en die was best aanmoedigend naar mama :). Ze ziet er nog niet zo stoer uit als jij, maar als die blokfluit straks een klarinet of saxofoon is geworden, heb ik mijn eigen Candy Dulfer!

Ik kan niet wachten tot de scholen weer beginnen volgende week....
Zonder bluesharp ist nie wat!

Offline muskey_B

• Sr. Member
  • ik doe mijn best
« Reactie #3 Gepost op: 09 augustus, 2010, 14:15:35 »
mrs
je gaat groot worden in de blues ,met wat je daar beschrijft kan het niet anders
je baalt als je huisgenoten zo reageren op je´kunsten´
van balen naar blues
ik kan bijna niet wachten om je eerste opnames te horen ,die moeten wel goed zijn
met een baal van het baal gevoel
tot gauw

Offline Ron

• Super Hero!
  • **
  • SoulBlower Harmonicas
    • De Mondharmonica Winkel
« Reactie #4 Gepost op: 09 augustus, 2010, 14:49:35 »
Je hebt gevoelens mooi weergegeven mrslimepop ;), ook al zijn het soms vervelende gevoelens.

Weet je jouw verhaal komt heel bekend voor, de meest maken van ons maken dit mee :'(

Maar ook in jouw situatie, komt er een tijd dat je de mensen vind die de blues en je spel gaan waarderen, waar je mee gaat samenspelen (of jouw muziek delen) en dan gaat er ook een hele andere wereld voor je open....mischien gebeurt dat nu al...maar dit zal zeker nog vaker gebeuren.

Muziek maken en muziek uit jezelf laten komen en met anderen muziek maken is/zijn één van de mooiste dingen die volgens mij kunt doen zelf(of samen) en dat laat je je niet afnemen hoor! :)

groetjes

Ron