Auteur Topic: Harmonica en vriendschap  (gelezen 1145 keer)

Offline BlackCat

• Global Moderator
  • Super Hero!
  • Light my Campfire
    • Brothers in Blues
Harmonica en vriendschap
« Gepost op: 14 augustus, 2010, 01:33:34 »
Vanavond zat ik (alweer) te kijken naar de BBC documentaire "Tin Sandwich". Toen ik de scene van de "dinsdag meetings" weer zag hoorde ik Charlie Leighton zeggen: "friendship is the most interesting thing to me"... en ik dacht bij mezelf, dat is precies waarom ik dit forum en en alle meetups en harmonica heaven bezoek: vriendschap!

(deze youtube kwaliteit is niet zo best, maar de docu op DVD is zeer de moeite waard!!)

Na 4 jaar ben ik nog steeds een middelmatig speler, maar ik heb er wel HEEL VEEL plezier in, en dat komt mede doordat ik zoveel nieuwe vrienden heb gemaakt (sommigen voor het leven!) sinds ik de harmonica ontdekt heb. Het is dus niet alleen ontzettend leuk om muziek te maken, maar zeker ook om dit samen te doen met anderen (nieuwe vrienden en vriendinnen) en om de muziek te kunnen delen.

Ik hoop hiermee een hart onder de riem te kunnen steken bij onze nieuwe forum leden, die ik graag wil ontmoeten op onze bijeenkomsten bij bijv. Harmonica Heaven of een van de andere meetups in den lande!

http://www.harmonicaheaven.nl
http://www.meetup.com/zuid-nederland/
http://www.meetup.com/Amsterdam-Harmonica-Meetup-Group/
http://www.harmonicavrienden.nl/

Grtz, Marijn

It's not the notes that you play, but the music that you make...
http://facebook.com/marijnraaijmakers
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Offline Mrs. Limepop

• Super Hero
  • *
  • Geslacht: Vrouw
  • Ook in 2012 schr(b)ikkelen we lekker door!
Re:Harmonica en vriendschap
« Reactie #1 Gepost op: 14 augustus, 2010, 09:22:22 »
Hi Marijn,

ondanks dat ik een ontzettende newbie ben (net met het tweegats ta ta too too van JP Allen aan het oefenen op mijn eerste harpje), herken ik wat je schrijft. Het gekke is dat ik niet op zoek ging naar nieuwe vrienden toen ik besloot dat het tijd was om mijn dromen eens te gaan waarmaken in plaats van te blijven dromen. Maar de mensen op dit forum zijn aardig (ik was nog forum maagd, echt waar, nooit eerder gedaan) en we delen allemaal de liefde voor het geluid van de harp (vooral als deze bespeeld wordt zoals een aantal forumleden dit al kunnen).
Ik durf al bijna ALLEEN naar een meetup te gaan terwijl ik nog niemand ooit ontmoet heb. Dank dat je ze weer even opnieuw onder de aandacht bracht.
En dan ga ik kijken, luisteren, genieten en dromen dat ik ooit, ooit, ooit een stukje zal kunnen meespelen. :icdans:

TA TA TOO TOO TA TA TOO TOO TA TA TOO TOO

Zonder bluesharp ist nie wat!

Offline Léke

• Global Moderator
  • Super Hero!
  • Geslacht: Man
  • In the blues scene I'm still young !!
    • www.motorspuiterij.nl
« Reactie #2 Gepost op: 19 augustus, 2010, 21:21:33 »
Toevallig ..... ook op Dinsdag  ;D

Tuesday's at Léke's gaat ook weer van start , ik ben weer terug van vakantie !!

Lé  8)
Play the blues backwards ......, get your house , your car , your job , your money and  your wife back !!

Offline Sugarwilly

• Sr. Member
  • harping my hair off
« Reactie #3 Gepost op: 20 augustus, 2010, 10:46:18 »
Ben ook net terug van vakantie en dacht als newbie, kom 't wordt weer eens tijd om het forum te bezoeken. Het uitwisselen van informatie gaat hier zo gemakkelijk. Jammer dat ik nog niemand van julie heb ontmoet (m.u.v. Siep a.k.a. Mr. Bullet). Ik had bijna Léke ontmoet in Zweden (sorry boy, ik miste net je e-mail...bel je vandaag nog wel even op je gsm).
Vanuit Lelystad is het niet altijd even makkelijk om op één van de meetings te komen. Ik heb een nogal druk leventje en moet m'n tijd tussen diverse hobbies/interesses, werk en gezin verdelen. Daarnaast moet ik keihard oefenen voor m'n eerste échte harp-optreden met een echte band op 5 november. En voor die tijd heb ik nog zoveel (vooral technische)vragen.
Maar ik weet gewoon dat ik op veel van die vragen een redelijk antwoord krijg. Dus ja, van een forumvriendschap is dan al snel sprake. Na 5 november, als het leven iets rustiger wordt, hoop ik eens wat tripjes naar het zuiden, westen of oosten te maken voor het bezoek van wat meetings.
En tot die tijd kletsen we hier lekker nog wat verder. Ik zal de komende tijd eens wat topics starten. Op het gebied van de harmonica ben ik geen nieuweling meer alhoewel ik nog véél heb te leren (overblows bijvoorbeeld). Op het gebied van de techniek (versterking) ben ik wel een enorme nitwit en heb ik nog mega veel ervaring op te doen. Ik wist niet dat daar nog zoveel achter zat (begin net te wennen aan al die buizencodes). Maar ook daar denk ik via dit forum wel meer of te gaan weten.
Dus....blow and bend en you'll find a friend.

Wilfred
Blues ain't nothing but a good man feeling bad

Offline J.A.

• Jr. Member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 23 oktober, 2010, 16:23:24 »

"Vanuit Lelystad is het niet altijd even makkelijk om op één van de meetings te komen"

Vanaf Terschelling ook niet. ;D Het lijkt me wel leuk. Ik speel momenteel te weinig en ben ( en blijf?) een beginner. Het gaat erom  dat ik er plezier in heb. Tot nu lopen man en kind nog niet de deur uit als ik speel. :Lachen:

Offline Lazy Resi

• Super Hero
  • *
  • WWW = Wild Wild Woman = I
    • Facebook
« Reactie #5 Gepost op: 23 oktober, 2010, 18:53:36 »
Harmonica en vriendshap.

Eigenlijk zegt de naam 'harmonica' het al zelf: Harmonie
Harmonie is samen en samen is vriendschap en vriendschap zijn wij hier op dit forum!
Laten wij dat zo houden en genieten van Harmonica en Vriendschap = Harmonie!

Zo zie ik dat  :thumps:

liefs Resi  :angel:
Only man and fools, play by the rulezz

Offline Arnold C.

• Hero Member
  • IIIVIVI
    • Forkord Turnaround, the truly harmonic harmonica!
« Reactie #6 Gepost op: 23 oktober, 2010, 21:15:21 »
[...]
Eigenlijk zegt de naam 'harmonica' het al zelf: Harmonie
Harmonie is samen en samen is vriendschap en vriendschap zijn wij hier op dit forum!
Laten wij dat zo houden en genieten van Harmonica en Vriendschap = Harmonie!
[...]

Chapeau!
Iedere muzikant is een drummer.

Forkord Turnaround, the truly harmonic harmonica!          Nu te koop!
http://www.forkord-turnaround.com

Offline J.A.

• Jr. Member
  • **
« Reactie #7 Gepost op: 24 oktober, 2010, 11:28:58 »
 :thumps: Helemaal mee eens.

Offline The HARA

• Super Hero
  • *
  • Me and the Devil Blues
    • Harald's Blogje
« Reactie #8 Gepost op: 24 oktober, 2010, 13:26:03 »
In het algemeen laten de blues en harp mensen elkaar in hun waarde, of je nu wel of niet (goed) speelt, het gaat bij deze mensen erom dat je samen er lol mee beleeft en de zelfde passie uitvoert, teminste dat is mijn ervaring  8)

grt. Harald
Blues is not my anti-drug, blues is my drug, blues is the healer !

Offline newthom

• Sr. Member
  • Harpers United
« Reactie #9 Gepost op: 25 oktober, 2010, 08:58:48 »
Kijk eens precies hieronder,
al 4 1/2 jaar wat de mondharmonica mij brengt:
- toffe mensen
- muziek vanuit je ziel

Henk.
HARMONY-CA

Offline Ted

• Global Moderator
  • Super Hero!
  • I'm just a pilgrim on this road, boys
    • SwampBluesTed
« Reactie #10 Gepost op: 25 oktober, 2010, 09:15:13 »
[...]maar de docu op DVD is zeer de moeite waard!!)[...]

Is-ie op DVD te krijgen dan?

Offline BlackCat

• Global Moderator
  • Super Hero!
  • Light my Campfire
    • Brothers in Blues
« Reactie #11 Gepost op: 25 oktober, 2010, 10:19:05 »
Is-ie op DVD te krijgen dan?

Geen idee, ik verwacht eigenlijk van niet. Ik weet niet eens meer van wie ik hem gehad heb, lijkt me iig opgenomen van TV, maar dat maakt niet uit....

Grtz, Marijn.
It's not the notes that you play, but the music that you make...
http://facebook.com/marijnraaijmakers
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.

Offline Ted

• Global Moderator
  • Super Hero!
  • I'm just a pilgrim on this road, boys
    • SwampBluesTed
« Reactie #12 Gepost op: 25 oktober, 2010, 13:20:58 »
Nee oké, die TV-versie had ik ook al gevonden.