OK ik heb inmiddels mijn eerste BB Beta in huis

Mijn reden om er eens een te bestellen was dat ik nu wel eens wilde weten waar alle bombarie nou over was
Of het net zo iets als de i-phone is.... Iedereen moet hem hebben omdat er een plaatje van een klokhuis op staat!!
Ik heb een standaard seydell 1847 en een prima setje vergrootglazen, opgeleid in de kleinmetaal dus dacht ik das een duur vergelijk maar kritish als ik ben de moeite waard.
Ok deksels er af:
(persoonlijk had ik gedacht dat ik het lederen etui-tje voor die prijs er ook bij zou krijgen maar helaas alleen het doosje..)
Ik zei dus deksels er af:
Het eerste wat mij opvalt is dat de deksels aan de binnenzijde net zo scherp zijn als bij een standaard SP20 of een out of box 1847.. vind ik jammer want met een waterproofje is dat zo opgelost..
De garantie gravering van mijn naam en nog wat nummers op de rietplaat
De reedplates er maar eens af.... en onder een vergrootglasje..
Op de kam zijn de gaten wat uitgeboord voor een betere passing van de plates en er missen in mijn leken optiek nog een aantal schroefjes die de plates tegen de kam aan houden.
De kam verder is onbewerkt, (wat ik wel had verwacht) er zit nog al wat lak op de boven en onderzijde van de kam wat de luchtdichtheid niet ten goede komt.
Ik moet erbij zeggen ik heb een Beta2. Mischien is dat met een Beta3 allemaal anders

Onder de LOEP:

De reeds zijn getuned met een dremel oid en zitten moet ik zeggen kaarsrecht in de plaat..
Iets wat bij mijn out of the box 1847 niet het geval is. Toeval of tuning? We gaan uit van de hand van de meester

De ruimte tussen reedplate en reed kan strakker. De Suzuki Manji is out of box strakker.
De Beta verschilt ook niet heel veel met mijn out of the box 1847 qua toleranties. Dit had ik wel verwacht.
De gleufjes in de reedplate waar de coverplates aan de voorkant inliggen zijn ook wat scherp op de hoeken, een kleine moeite met een dremel om dat net even gladder te maken..
Tunning volgens mijn "Strobo soft" I-phone tuner (tip van Tinus)
Kan niet anders zeggen, daar is aandacht aan besteed.............. Right on the money

Bij de out of box 1847 ligt het allemaal net wat ruimer.
Speelbaarheid:
De speelbaarheid van de nieuwe aanwinst is opmerkelijk soepel
Bij het kleinste briesje komt er toon
Bends gaan soepel en naadloos van onder naar boven en vice versa
Het is natuurlijk voor een ieder verschillend maar een stuntelige en voorzichtige poging tot een overblow lukt op mijn Golden melody vreemdgenoeg makkelijker dan op de Beta2 (beiden Bb)
Laten we het houden op toeval of het nog moeten inspelen

Website:
Op de website staan een aantal zaken vermeld die bij mijn hapje niet geregeld zijn.(scherpe kantjes)
De Beta 1, 2, 3 verschillen ondeling niet zo van elkaar als wel in prijs
voor 85 euries heb je een beta 1 Waar volgens de site meer aan gedaan is als wat ik kan zien en voelen aan mijn 25 euries duurdere Beta2
Dan ga ik mij in dat geval toch ernstig zorgen maken over de Beta 3
De website komt mij een beetje over als.
Ik doe mn best op uw harmonica alleen bij de Beta 3 doe ik echt mn best
Mischien een checklist erbij leveren zodat mensen kunnen zien wat er gedaan is het is nu allemaal nog iet wat onduidelijk wat een Beta 3 nu verschilt van een Beta 2 of 1
Kosten van een printje 3 ct
Tips
Ik zou op de site zeggen er is maar een Beta harp "PUNT" en dat is de beste die er is die kost een X bedrag en deze gaat een bijgeleverde checklist af zodat elke micron van de harp aan bod komt.
Bling Bling aan de zijkant is geil maar de lol is er af als je met bebloede vingers de scherpe coverplates er weer op wilt schroeven............... Blood diamonds

Dat lederen hoesje zijn de kosten niet, dat je ook op reis je exclusieve BBB netjes beschermt want die vierkante Seydell hutkoffer in je zak schiet niet op natuurlijk...
Duurzaamheid: volgt nader..........

Hoop niet dat ik ruzie krijg met Ben en het volledige forum om mijn recentie als leek

Maar dit zijn gewoon even de dingen die mij opvallen...
Ben als ik iets verkeerd heb Rectificeer ik de hele handel graag hoor.