Auteur Topic: harping! software  (gelezen 4588 keer)

Offline ijzer

• Newbie!
  • *
  • Geslacht: Man
  • Dit forum is het helemaal !
harping! software
« Gepost op: 27 april, 2004, 21:16:20 »
Een aardig hulpmiddel voor het uitvogelen en tabben (?) van nummers kan het programma harping zijn. ( http://www.harpingmidi.com/)

Het maakt gebruik van midi- files. Deze kun je zelf maken, maar op internet zijn deze kleine bestandjes ook in veelvoud te downloaden.

Je kunt per nummer zelf instellen wat voor toonsoort ( en tuning )je speelt.
Een kleine harp verschijnt in beeld naast de notenbalk. Wanneer het nummer begint te spelen zie je welke gaatjes worden bespeeld. Je kunt ook kiezen voor een chromatische layout of een keyboard/piano.
Ook op de notenbalk zie je welke noten of welke gaatjes kunnen worden gebruikt.

Vooral als je geen bladmuziek van iets kunt vinden, kan dit programma handig zijn.
Het is shareware, dus in principe gratis te proberen. Ik denk dat het zeker de moeite van het proberen waard.

Hopelijk hebben jullie er ook wat aan,

groet ijzer

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Bertil

• Gast
Re:harping! software
« Reactie #1 Gepost op: 21 mei, 2004, 12:01:06 »
Hoe kan ik een mp3 of een wav bestand overzetten in een midi bestand?

Offline tomtom

• Full Member
  • Geslacht: Man
  • Ik hou van bluesharp!
    • www.bluesharp.nl
Re:harping! software
« Reactie #2 Gepost op: 03 juni, 2004, 22:44:49 »
Hoi,

ik heb even gezocht of het mogelijk is om mp3 of wav om te zetten naar midi. Als je zoekt met Google dan komen daar een hoop resultaten op terug.

Maar dit stukky hier onder verduidelijkt een hoop:
The fact that MIDI sequences must be created one instrument at a time prevents almost all digital audio files from being converted. There are several "pitch to MIDI" software programs such as WAV to MIDI Converter and Intelliscore that CAN convert a file to MIDI. The catch is that the audio file must be of a solo instrument.

Midi zijn sequentiele gegevens en moeten ??n instrument per keer worden geschreven. Hierdoor is het converteren van MP3 en Wav naar midi meestal niet mogelijk. Er zijn programmas voor te krijgen zo als `WAV to MIDI Converter` en `Intelliscore` maar deze stellen als eis dat er maar ??n instrument wordt bespeeld in het MP3 of Wav bestand.
Heel jammer dus  :( We moeten met ze allen op zoek naar Midi bronnen of iemand zoeken die bepaalde nummers op een sysntesysher kan spelen en deze kan opslaan als midi.
Met vriendelijke groeten,

Thomas de Groot

Offline Jolandahhh

• Newbie
  • *
  • Harmonica Rocks !
Re: harping! software
« Reactie #3 Gepost op: 12 september, 2005, 18:04:11 »
Ik heb een heleboel midi op de computer staan, alleen ik kan dat programma niet vinden. De link doet het niet.

Offline Vincent

• Newbie
  • *
  • Harmonica Rocks !
« Reactie #4 Gepost op: 08 december, 2005, 19:44:21 »
vet chill!
Dankjewel!

Offline _ZlaTanskY_

• Jr. Member
  • **
  • Harmonica Rocks !
« Reactie #5 Gepost op: 20 april, 2011, 22:51:46 »
Ik heb een probleem met dit programma, ik heb ook Guitarpro 5 staan, en een .gp5 van ne solo da k wil lere, heb die omgezet in een .midi, ma alsek die in harping wil afspele, maakt hij die ineens oneindig lang? 600 uur? Als ik het me een andere file/solo probeer, lukt het wel :S
Iemand een idee waarom bij die ene solo niet?