Auteur Topic: Misschien toch te oud of al te veel hersencellen afgebroken?  (gelezen 1319 keer)

Offline Mrs. Limepop

• Super Hero
  • *
  • Geslacht: Vrouw
  • Ook in 2012 schr(b)ikkelen we lekker door!
    • Facebook
Re:Misschien toch te oud of al te veel hersencellen afgebroken?
« Reactie #15 Gepost op: 09 november, 2010, 08:44:51 »
Wilfred,
Hoewel jij natuurlijk een lekker fundamentje had gelegd tussen je 17e en 25e, waardoor je celgeheugen weer werd wakker geschud toen je die harp tussen je lippen duwde, geloof ik, dank zij je verhaal, meer en meer dat het mij ook moet kunnen lukken, maar dat ik dit keer toch echt geduld zal moeten hebben, dat is mijn aller-aller-allerslechtst ontwikkelde eigenschap; geduld  >:D En oefenen prioriteit geven!
Ik heb net een DVD/CD van Gussow gekregen via iemand van dit forum (he Ton?), maar nog niet bekeken. Ik heb alle keren dat ik op YouTube naar Adam Gussow keek afgehaakt, omdat hij zo verschrikkelijk veel lu.....t en ik zit dan op het puntje van mijn stoel met die harp in mijn mond te wachten tot hij eindelijk datgene gaat doen waarvoor ik kijk  >:(, ook te weinig geduld voor dus  :Lachen:.

Goh, gaan mannen boksen als ze een mid-life crisis hebben? Wij vrouwen doen hele andere dingen als we gaan midlifen, wij gaan bijvoorbeeld mondharmonica leren spelen en buikspieroefeningen doen  :laugh: :laugh:

Er is altijd wat te doen in Lelystad, dat de meesten van ons toch heus alleen kennen als grootste Outletshopping Bataviastad! Zijn er opnamen gemaakt? Kun je dat leuke loopje met ons delen?
Of liever nog, kan deze gelegenheidsband niet een keer een meetup komen opluisteren???
Zonder bluesharp ist nie wat!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Offline Sugarwilly

• Sr. Member
  • Geslacht: Man
  • harping my hair off
« Reactie #16 Gepost op: 09 november, 2010, 09:01:46 »
Als je eens wist hoeveel push-ups en buikspiertraining ik al niet gedaan heb om te zorgen ik met 1.82 ook 82kg blijf wegen  ;D

Ik hoop vurig dat de filmpjes die van ons optreden zijn gemaakt de moeite waar zijn om hier te plaatsen.
Er is zeker wat te doen in Lelystad. Het muzikale leven tiert hier welig (vnl death metal scene) maar we hebben een prachtig theater (Agora theater)waar ik dan ook heb mogen spelen.
Lees net een berichtje van één van de bandleden dat we door de burgemeester (die overigens nog een nummer meezong) zijn gevraagd om op te treden op 23 maart bij de NK Veldloop voor overheidsmensen. Daar komt dus 5.000 man op af.
Ik mag alvast wel heel hard gaan werken.
Dat is trouwens een goed idee om op die meetup op te treden. We hebben toch af en toe een try-out nodig. Ik leg 't even in de week.
Er is trouween kort stukje van het optreden op Youtube zie ik net. Alleen het harmonica gedeelte staat er nauwelijks op; slechts een fragmentje van een paar seconden. Maar toch......vanaf 0:18 tot 0:25 sec. hoor je heel lichtjes mijn harpje (in 3e positie).....

Blues ain't nothing but a good man feeling bad

Offline smeagol

• Hero Member
  • BIGGER! FATTER! MEANER! UGLIER!
    • Webpaginaatje
« Reactie #17 Gepost op: 09 november, 2010, 11:54:14 »
mrslimepop,

Ik sluit me aan bij voorgaande posters, met als extra voetnoot:

The bluesharp, it takes 5 minutes to play a note, it takes 5 years to master it.

Dus: Rustig aan. Het komt allemaal vanzelf.  :thumps:

Groetje,

Arjen
In stead of talking he plays,
and when he better play, he talks

http://homepages.ipact.nl/~smeagol/

Offline Mrs. Limepop

• Super Hero
  • *
    • Facebook
« Reactie #18 Gepost op: 09 november, 2010, 11:58:53 »
mrslimepop,

Ik sluit me aan bij voorgaande posters, met als extra voetnoot:

The bluesharp, it takes 5 minutes to play a note, it takes 5 years to master it.

Dus: Rustig aan. Het komt allemaal vanzelf.  :thumps:

Groetje,

Arjen

Heej Arjen,

ik heb toevallig net jouw versie van You got to move op je webpaginaatje geluisterd. En nu klinkt tie al beter! Ik zat met die ene laatste regel, waar een noot minder in zit en waar ik die dan mee moest opvullen, en dan die laatste regel met 3x draw 2. Dat klonk niet, maar zoals jij het speelt wel! :Lachen:

Offline Ray "Skinny Bones Bradley"

• Super Hero
  • *
  • Repetitio est mater studiorum.
    • ZOEKT en gij zult VINDEN !!
« Reactie #19 Gepost op: 09 november, 2010, 12:32:02 »

Goh, gaan mannen boksen als ze een mid-life crisis hebben? Wij vrouwen doen hele andere dingen als we gaan midlifen, wij gaan bijvoorbeeld mondharmonica leren spelen en buikspieroefeningen doen  :laugh: :laugh:

Ik heb mn leven lang aan allerhande sporten gedaan die er te beoefenen zijn waarvan 20 jaar m'n grote liefde kickboksen.
En ik ben er god zij dank mee gestopt VOOR dat ik in m'n midlife terecht kom

Een half jaartje geleden dacht ik ik wil een instrument bespelen....... WAAROM??
Nou omdat ik aan de deur sta bij een cafe en daar regelmatig bands optreden en ik altijd ziekelijk jaloers word op mensen die wat dan ook voor instrument bespelen..

Maar ja wat kan je doen... piano kan je nergens mee naar toe nemen, gitaar hmmm breekbaar ding loop je altijd mee te slepen....... drumstel tja zie piano, blokfluit....?? Hallo een Antilliaan van 2.06 M in het Vondelpark op een blokfluit zeg nou zelf.

Tot ik op you tube een videootje zag van Howlin Wolf....... A big scary black dude op een harpje

Hoewel ik het totaal eens ben met de stelling "White people fucked up the Blues" ben ik inmiddels bij sommige m'n mening aan het bijstellen..

En met de lessen van Adam Gussow (a black man in a white dude suit) aardig onderweg...

Dus nogmaals jonge dame..... blijven blazen (en zuigen natuurlijk) :laugh:
Started out with nothing but i still got most of it left.

S.B. Bradley

Offline Ted

• Global Moderator
  • Super Hero!
  • I'm just a pilgrim on this road, boys
    • SwampBluesTed
« Reactie #20 Gepost op: 09 november, 2010, 16:56:45 »
Laat je vooral niet tegenhouden door al de fouten die je maakt. Zo maakte ik afgelopen vrijdag een fout in een lick die op de één of andere manier gunstig uitpakte: er ontstond iets nieuws en zo kopieerde ik die fout later in dat nummer en werd het ineens een geweldig patroon om vier keer achter elkaar te spelen op één akkoord.

Herkenbaar! Juist door gemaakte foutjes ontdek je nieuwe dingen.
Overigens wel makkelijk als je het dan ook op één of andere manier hebt opgenomen, want meestal lukt het geen tweede keer (bij mij tenminste niet).

"Hey shit, hoe deed ik dat nou?"

Offline Herm

• Newbie
  • *
  • Al doende leert men!
Re: Misschien toch te oud of al te veel hersencellen afgebroken?
« Reactie #21 Gepost op: 08 januari, 2012, 22:48:31 »

Mrs. Limepop ,

Misschien kan ik u/je geruststellen , ik ben al bijna 73 en ben nieuw op dit forum , hallo evry body ,  :applaus:.
En ben ook een paar weken geleden begonnen met te trachten een harmonica speler te worden.
Ik hoef niet zoals sommigen (met respect dat weer wel ) zo nodig het podium op , ik wil gewoon wat liedjes kunnen spelen.
En dat lukt aardig en dan bedoel ik vooral, dat het me goed lukt enkele tonen of noten hoe noem je dat voort te brengen.

De geruststelling ligt in het feit, dat er idd sprake is van spiergeheugen iets wat ik ook ontdekte , lang geleden met accordeon spelen en 6 jaar geleden gitaar.
Zomaar ineens speel je wat je nooit erin dacht te krijgen.
Zelf heb ik de gewoonte al lezend op de computer wat niets met de harp  te maken heeft te spelen en zo zonder er bij na te denken vormen zich allerlei klanken tot een kleurrijk geheel.
Gewoon doorgaan en dan bewijst het zich vanzelf,plotseling hoor je dan zuiver het vader jacob, want dan is ie wakker  :gaap:.
Succes.

Offline Herm

• Newbie
  • *
  • Al doende leert men!
« Reactie #22 Gepost op: 08 januari, 2012, 23:03:31 »

OOps niet gezien dat deze topic al zo oud als methusalem is, nou ja zoals ik schreef, ik word (hopenlijk) oud :icdans:

Offline Mathieu

• Hero Member
  • *** Harpen is Leuk! (maar wel moeilijk) ***
« Reactie #23 Gepost op: 08 januari, 2012, 23:16:35 »
Hoe noemden we dit ook al weer ......

... Oude Topics zijn Leuk!
To play the harmonica well is a life-long pleasure... don't be in a hurry... work hard and you will get there... you just don't know when... \ David Barrett

Offline Mrs. Limepop

• Super Hero
  • *
    • Facebook
« Reactie #24 Gepost op: 09 januari, 2012, 10:24:48 »
Ik zal eens kijken bij mijn eigen oude topics of ik mezelf nog (her)ken!

73....tjonge. :D
Herm, als je straks meer dan 10 berichten hebt geplaatst, kun je ook een foto van jezelf uploaden bij je profiel.
Als je 73 bent en gitaar en accordeon speelt zit je hier op ons forum helemaal goed!  :thumps:

Offline Herm

• Newbie
  • *
  • Al doende leert men!
« Reactie #25 Gepost op: 09 januari, 2012, 13:12:23 »

Hey bedankt ik zat me al een rotje te zoeken hoe ik dat doen moest een foto plaatsen bedoel ik.

:Gitaar: