Auteur Topic: ......en zo is het bij mij gekomen! Hoe ging dat bij jou?  (gelezen 1147 keer)

Online Mrs. Limepop

• Super Hero
  • *
  • Geslacht: Vrouw
  • Gewoon Opnieuw Beginnen
    • Facebook
......en zo is het bij mij gekomen! Hoe ging dat bij jou?
« Gepost op: 21 november, 2010, 20:22:06 »
Toen ik afgelopen zomer op een camping in de Haute Pyrenees stond is het bluesharpvirus bij mij toegeslagen. Een heel apart stel campingeigenaren (camping Soleil du Pibeste, kan ik van harte aanbevelen) runnen een kleine camping met kampeerplaatsen, blokhutten en stacaravans. Wekelijks was er een o.a. een talentenshow, waar campinggasten hun kunsten konden laten zien. Je zou toch denken dat doet niemand, maar ja hoor, ook volwassen gingen daar gewoon hun ding staan doen, hilarische spellen, voordrachten en het was toch echt heel gezellig.
In de tweede week, op donderdagavond heb ik bijna in mijn broek gepiest, omdat daar een Fransman Down by the river van Bruce Springsteen ging zingen en daarbij een mondharmonica bespeelde. Zijn zang, spel en accent waren matig zeg maar. :Lachen:

Die week ervoor was de WK finale NL-Spanje gespeeld en in de kantine was het oranje, het enige Spaanse gezin hield zich gedeisd. Ik zat naast een knul van een jaar of 16, 17 die ik al eerder had gezien, omdat mijn zoon van 12 zich graag in hun buurt ophield. Er ging niets van uit, de hele dag een beetje chillen, je kent dat wel, zo'n soort knul.....We hebben een paar woorden gewisseld, samen gebaald over het verlies, maar verder geen gesprek natuurlijk, ik hoor tot de generatie van zijn moeder.
Totdat die avond van de talentenshow. Er ontstond wat beroering achter mij, ik hoorde geroep, na het optreden van de Fransman met zijn heldhaftige poging van Down by the River..... Rick, Rick, Rick...Ik dacht, who the f... is Rick, en dat bleek die jongen te zijn, die naast mij had gezeten met de voetbalwedstrijd. Rick ging met duidelijke tegenzin naar de Fransman, leende zijn harp, pakte de microfoon en begon te spelen.....  :o :o :o

Tot op de dag van vandaag vind ik hem een van de grootste verrassingen in mijn leven ooit. Hij speelde de bluessterren van de hemel. Twee nummers, toen ging hij weg, naar de disco verderop. Ik heb zijn moeder direct aangesproken en mijn complimenten uitgesproken over zijn spel en ze zei dat hij het helemaal zichzelf had aangeleerd.... De volgende dag zijn wij vertrokken. Ik heb nog een poging gedaan om in contact te komen via de campingeigenaren, omdat ik hem wilde vertellen wat hij teweeg heeft gebracht bij mij. Maar dat is me niet gelukt. Ik hoop dat hij dit ooit leest en zichzelf en mij herkent. Rick, je was een lummelige puber, maar je bent er de oorzaak van dat ik nu aan de harp ben.  :applaus: :applaus:

Bluesharp Challenge 2012 op 20 oktober in het Beauforthuis. Dat wil je niet missen!
http://www.facebook.com/#!/events/394525373933619/

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Offline BlackCat

• Global Moderator
  • Super Hero!
  • Light my Campfire
    • Brothers in Blues
Re:......en zo is het bij mij gekomen! Hoe ging dat bij jou?
« Reactie #1 Gepost op: 21 november, 2010, 22:24:26 »
Leuk verhaal Trudy! Op deze video (Live in New York) speelt Bruce Springsteen een heel andere intro van wel anderhalve minuut lang. Niet moeilijk, wel leuk om te spelen en je kunt er lekker veel gevoel in leggen! Misschien een uitdaging voor jou??

Grtz, Marijn.
It's not the notes that you play, but the music that you make...
http://facebook.com/marijnraaijmakers
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.

Offline smeagol

• Hero Member
  • Geslacht: Man
  • BIGGER! FATTER! MEANER! UGLIER!
    • Webpaginaatje
« Reactie #2 Gepost op: 22 november, 2010, 16:33:35 »
Hoe ging het bij mij..... (de mensen met het boekje Harps touching Hearts kennen dit verhaal al....)

Hoe de harmonica in mijn hart kwam en daarna...

Ik zal zo'n zeventien jaar geweest zijn toen ik mijn eerste mh kocht.(een Hohner Pro Harp in C) Dit na het horen van het nummer "Danielle'' van Raymond van het Groenewoud. DAT WILDE IK OOK KUNNEN!
Wat nog wel het schaamrood naar mijn kaken doet stijgen is dat ik de dag erna weer terug ging naar de winkel om te klagen dat de 2 draw en de drie blow hetzelfde waren... (off the record: dit is nog in mijn Pre-internet-tijd)

(nu komt het leukste deel...;) )
Toen ik twintig was ging ik met een aantal mensen van mijn kanovereniging varen in Zweden. Daar was een meisje bij dat ik al wel leuk vond. Zij pakte haar gitaar bij het kampvuur en toen ik mijn mh tevoorschijn haalde, was het paar geboren...
We zijn in 2011 veertien jaar getrouwd...

We hebben een zoontje, Max. Hij heeft een oude MH van mij gekregen en we hoorden van zijn lerares dat hij tijdens het zanguurtje ineens zijn MH uit zijn tafeltje tevoorschijn pakte en lekker mee begon te blazen...
In stead of talking he plays,
and when he better play, he talks

http://homepages.ipact.nl/~smeagol/

Offline Ray "Skinny Bones Bradley"

• Super Hero
  • *
  • Repetitio est mater studiorum.
    • ZOEKT en gij zult VINDEN !!
« Reactie #3 Gepost op: 22 november, 2010, 17:10:33 »
Wat is dat toch met dat Zweden  ???

Heb de afgelopen 12 uur al 4 berichten over zweden gezien  nonono

Ik ga ook maar eens die kant op  :icdans:
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding... Mijn persoonlijkheid is wie ik ben.
Mijn houding hangt volledig af van wie jij bent..

S.B. Bradley

Offline Sugarwilly

• Sr. Member
  • harping my hair off
« Reactie #4 Gepost op: 22 november, 2010, 17:48:17 »
Wat is dat toch met dat Zweden  ???

Heb de afgelopen 12 uur al 4 berichten over zweden gezien  nonono

Ik ga ook maar eens die kant op  :icdans:

Ik denk vanwege de Zweedse zomernachten....om 1:00h

Blues ain't nothing but a good man feeling bad

Offline Léke

• Global Moderator
  • Super Hero!
  • In the blues scene I'm still young !!
    • www.motorspuiterij.nl
« Reactie #5 Gepost op: 22 november, 2010, 17:53:58 »
Of vanwege de sfeervolle huisjes met frontporch en uitzicht ......

Lé  8)
Play the blues backwards ......, get your house , your car , your job , your money and  your wife back !!

Offline Sugarwilly

• Sr. Member
  • harping my hair off
« Reactie #6 Gepost op: 22 november, 2010, 17:56:21 »
....en vanwege de eerder genoemde Raggare...

...met de bijbehorende popjes.... :P

Blues ain't nothing but a good man feeling bad

Offline Ray "Skinny Bones Bradley"

• Super Hero
  • *
  • Repetitio est mater studiorum.
    • ZOEKT en gij zult VINDEN !!
« Reactie #7 Gepost op: 22 november, 2010, 18:07:01 »
Bye Bye....................... Bird im gone  :thumps:
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding... Mijn persoonlijkheid is wie ik ben.
Mijn houding hangt volledig af van wie jij bent..

S.B. Bradley

Online Mrs. Limepop

• Super Hero
  • *
    • Facebook
« Reactie #8 Gepost op: 22 november, 2010, 19:42:25 »
Hoe ging het bij mij..... (de mensen met het boekje Harps touching Hearts kennen dit verhaal al....)

Hoe de harmonica in mijn hart kwam en daarna...

Ik zal zo'n zeventien jaar geweest zijn toen ik mijn eerste mh kocht.(een Hohner Pro Harp in C) Dit na het horen van het nummer "Danielle'' van Raymond van het Groenewoud. DAT WILDE IK OOK KUNNEN!
Wat nog wel het schaamrood naar mijn kaken doet stijgen is dat ik de dag erna weer terug ging naar de winkel om te klagen dat de 2 draw en de drie blow hetzelfde waren... (off the record: dit is nog in mijn Pre-internet-tijd)

(nu komt het leukste deel...;) )
Toen ik twintig was ging ik met een aantal mensen van mijn kanovereniging varen in Zweden. Daar was een meisje bij dat ik al wel leuk vond. Zij pakte haar gitaar bij het kampvuur en toen ik mijn mh tevoorschijn haalde, was het paar geboren...
We zijn in 2011 veertien jaar getrouwd...

We hebben een zoontje, Max. Hij heeft een oude MH van mij gekregen en we hoorden van zijn lerares dat hij tijdens het zanguurtje ineens zijn MH uit zijn tafeltje tevoorschijn pakte en lekker mee begon te blazen...

:'( :'( :'( geweldig verhaal! En zo romantisch. Was jouw vrouw van je eigen Nederlandse kanovereniging of een Zweedse schone, want dat kunnen wij uit het verhaal niet helemaal opmaken????
Bluesharp Challenge 2012 op 20 oktober in het Beauforthuis. Dat wil je niet missen!

Offline smeagol

• Hero Member
  • BIGGER! FATTER! MEANER! UGLIER!
    • Webpaginaatje
« Reactie #9 Gepost op: 22 november, 2010, 22:12:01 »
Mijn lieftallige echtgenote is van Nederlandse afkomst..... :)
In stead of talking he plays,
and when he better play, he talks

http://homepages.ipact.nl/~smeagol/

Offline Midnight_Special

• Review Squad
  • Hero Member
  • *
  • Happy with the blues
    • St. Louis Slim, Blues the way it should be
« Reactie #10 Gepost op: 22 november, 2010, 22:58:56 »
... of je gaat naar Zweden omdat je oma in Harnosand woont...

Offline BlackCat

• Global Moderator
  • Super Hero!
  • Light my Campfire
    • Brothers in Blues
« Reactie #11 Gepost op: 22 november, 2010, 22:59:08 »
Mijn lieftallige echtgenote is van Nederlandse afkomst..... :)

Mijn lieftallige echtgenote is van Zuid-Afrikaanse afkomst..... :)

Maar ja, dat heeft dan weer niks met bluesharp te maken, maar wel met het feit dat ze al jaaaaren Djembe en Doun Doun speelt (ff googlen als je niet weet wat dat is LOL). We willen wel eens een keertje samen iets gaan doen, met als voorbeeld het nummer van Arnoud en The Backhome Acoustic Band; Djembe met bluesharp (ik vindt ut nog steeds een geweldig nummer Arnoud, heb het zelfs op mijn mp3-speler in de auto staan).

Grtz, Marijn.
It's not the notes that you play, but the music that you make...
http://facebook.com/marijnraaijmakers
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.

Online Mrs. Limepop

• Super Hero
  • *
    • Facebook
« Reactie #12 Gepost op: 23 november, 2010, 08:52:39 »
Lieve allemaal,

jullie zijn allemaal het Zweedse padje opgegaan, danwel off topic gegleden!  :icbat:
Het gaat er hier om: hoe komt het dat jij bent gaan harperen!??

En als jouw verhaal toevallig iets met Zweden te maken heeft, wil je dat er dan niet bij vermelden?  :-\

Offline Ron

• Super Hero!
  • **
  • SoulBlower Harmonicas
    • De Mondharmonica Winkel
« Reactie #13 Gepost op: 23 november, 2010, 10:32:26 »
http://www.gigaboek.nl/content/Harps/Boekinfo.htm daar is het boekje Harps Touching Harps nog steeds verkrijgbaar !, heb even gebeld en daar staan vele mooie verhalen in, opbrengsten gaan naar een goed doel, heb ze gebeld en het is nog steeds verkrijgbaar.

Mischien is het wel tijd om deel 2 uit te brengen! nog meer verhalen ;D

Online Mrs. Limepop

• Super Hero
  • *
    • Facebook
« Reactie #14 Gepost op: 23 november, 2010, 20:29:22 »
http://www.gigaboek.nl/content/Harps/Boekinfo.htm daar is het boekje Harps Touching Harps nog steeds verkrijgbaar !, heb even gebeld en daar staan vele mooie verhalen in, opbrengsten gaan naar een goed doel, heb ze gebeld en het is nog steeds verkrijgbaar.

Mischien is het wel tijd om deel 2 uit te brengen! nog meer verhalen ;D

Ik heb het direct besteld! Wat gaaf, ik zag dat Jervis zich daar mee bemoeid heeft. Iemand had dit dus al eens verzonnen, grappig. Ik kan niet wachten tot het binnen is, ik wil wel weten wat het verhaal van Toots is....
Maar waar blijven jullie verhalen? Die Zweedse afleidingsmanoevre heeft jullie helemaal van slag gebracht. Ik ben toch echt benieuw naar jullie verhaal!  :icdans: