Het valt te zien wat voor soort muziek je eigenlijk wil spelen. Jij hebt namelijk een tremolo harmonica, zelf heb ik er niet veel ervaring mee, maar ik denk dat dit beter was voor country (?).
Wil je eerder blues spelen, dan zou ik gaan voor een diatonische mondharmonica met tien gaatjes in C. De meeste boeken gaan ervan uit dat je een C harmonica gebruikt.
Wil je eerder jazz gaan spelen, zou ik gaan voor een chromatische mondharmonica, dit is er een met meestal 12gaatjes (soms 14, 16 ... ) en hier zit een schuif op om alle mogelijke noten te bereiken die je op een diatonische mondharmonica via bends/overbends bereikt.
Moet je noten kunnen lezen? Het is goed te doen zonder, ik kan noten lezen maar ik gebruik het nooit/amper voor de mondharmonica. Ik ben begonnen met het lezen van tablatuur (+1, -6 etc) maar nu speel ik vooral op het gehoor, daar leer je namelijk het meeste van.
Er is iemand van het harmonica instituut die lessen geeft in Antwerpen, ik wou proberen er zelf lessen te volgen maar het is helaas te ver weg voor mij. Je moet eens googlen.
Verder nog veel succes, als je nog vragen hebt post je maar weer eens of kan je de zoekfunctie gebruiken.

EDIT: als je een diatonische mondharmonica wil kopen kan je een Hohner Special 20 aanraden, velen zeggen ook dat de Suzuki Bluesmaster een goede keus is voor de beginner. En ik wil ook even reclame maken: sinds kort heb ik een custom 150th anniversary Hohner van de site musicsteps.nl . Ik zou hem aan alle beginners aanraden omdat je voor de prijs echt een mondharmonica krijgt die is gecontroleerd op bespeelbaarheid en bovendien ook goed bend, wat niet te zeggen valt van de niet-custom versies van een mondharmonica.