Auteur Topic: Blues op een tremolo harp?  (gelezen 2523 keer)

Offline Arnoud

• Global Moderator
  • Super Hero!
  • Geslacht: Man
Re: Blues op een tremolo harp?
« Reactie #15 Gepost op: 06 maart, 2006, 17:05:56 »
idd Echo vamper is een Marineband.
Ik heb er 1 van ! (echt vet lekker ding !!!)
Arnoud

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Offline Andre de Vente

• Newbie
  • *
  • Speel de blues met hart en ziel!!
« Reactie #16 Gepost op: 06 maart, 2006, 18:17:10 »
Hoi Jervis,
Jij hebt veel meer verstand van harmonicas en alles wat ermee samenhangt, dan ik...zei de gek!! Ik vertrouw erop dat je gelijk hebt. Sorry voor mijn misvatting. :-X :-X
ANDRE

Offline Jervis

• Hero Member
  • Geslacht: Man
  • Heel Nederland aan de mondharmonica!
    • Business Harmonics
« Reactie #17 Gepost op: 06 maart, 2006, 18:33:44 »
Nou, nou, Andr?: zoveel boetedoening is nou ook weer niet nodig... alhoewel.... vort! voor straf 100x de toonladder van C spelen! ;D
Tja, in de speurtocht naar tremolo-harps in de blues komt er nu eenmaal af en toe een dooie mus voorbij fladderen... we zoeken verder!

Offline Andre de Vente

• Newbie
  • *
  • Speel de blues met hart en ziel!!
« Reactie #18 Gepost op: 07 maart, 2006, 07:47:19 »
Hoi Jervis,
Nu ik je toch even spreek...kun je me vertellen waar ik jou website kan vinden??...en je had het over de toonladder in C...nou man ik weet niet eens echt wat je daarmee bedoelt...kijk ik speel een aardig deuntje blues...ik kan "noten buigen"... volgens mij lukt "overblowen" me ook wel...met "tongueblocking" en "tongslapping" heb ik absoluut moeite...en weet je, ik speel op mijn gehoor...en improviseer alleen...maar als je me vraagt om de melodie van een bekend bluesnummer mee te spelen dan lukt me dat niet...simpelweg omdat ik geen noten kan lezen...Welnu raad jij me aan om, als ik een betere bluesmondharmonicamuzikant wil worden, om dan mijzelf toch meer in de muziektheorie enz. te verdiepen of verlies je dan niet ook een (groot) deel van je spontaniteit en/of creativiteit?? ??? ???
ANDRE