Auteur Topic: microfoon voor computer  (gelezen 678 keer)

trill

• Gast
microfoon voor computer
« Gepost op: 14 december, 2005, 14:22:47 »
Welke microfoon is het meest geschikt om met mijn bluesharp mezelf optenemen (audacity) rechtstreeks op de computer? Mijn huidige is niet goed

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Offline bradsnyderblues

• Jr. Member
  • **
  • Harmonica Rocks !
Re: microfoon voor computer
« Reactie #1 Gepost op: 15 december, 2005, 22:46:02 »
Je zal waarschijnlijk een mic nodig hebben met een mini-jack plug om op je geluidskaart aan te sluiten. Mijn ervaring met deze mics is dat ze erg slecht van kwaliteit zijn. Een goede opname maken op een gewone huis-tuin en keuken PC kan je vergeten. Hiervoor heb je een professionele (externe) geluidskaart nodig..

harpmaster1

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 21 december, 2005, 13:25:42 »
Ik gebruik een Sony stereo condensator microfoon die ik ook op mijn mini-disc gebruik. Opnames via Audacity/Goldwave/Wavelab klinken goed en je kunt ze m.b.v. voornoemde programma's goed nabewerken.
voor wie geinteresseerd is:Ik kan evt. opnames mailen ..neem daarvoor dan even met mij contact via email... fitgo@freeler.nl

Ben Bouman

Offline Adriaan

• Newbie
  • *
  • Dit forum is het helemaal !
« Reactie #3 Gepost op: 30 december, 2005, 21:14:17 »
Ik gebruik van Samson een usb microfoon. Plus minus 79 euro werkt altijd goed

Maar een philips mic van 39 euro doet het zeker net zo goed. Het is maar net wat je wilt horen. Over smaak.....je kent het wel

Adriaan