Zo. Ik dacht ik schrijf weer eens even verder over mijn Nieuwe Begin.

Inmiddels begonnen met Blues 1 bij Ben Bouman, samen met 8 anderen, waaronder een flink aantal mensen van onze vaste oefenclub (METCHRP), waarover al zat gezegd is op dit forum (voor wie de draad kwijt is, PRETH, TREMPH en getransformeerd naar METCHRP, maar what's in a name, vaststaat dat dit oefenclubje een geweldige stimulans vormt om vooral door te zetten, we hebben het gezellig en leren van elkaar, kan ik iedereen aanraden).
Nu Blues 1 begonnen is merk ik dat ik het boek van Don Baker wat meer links laat liggen en de coordinatieoefeningen van Ben er bij pak. Dat is een stuk lastiger, want daar zitten bendings in.

Dus toen ik gisteravond vast zat met mijn gaatje 3 oefening heb ik toch Don Baker weer gepakt en dat was leuk!
Ineens gingen alle stukjes makkelijk! Kijk, dat was een opsteker!
Ik heb gemerkt dat het lastig is om van een bendnoot direct naar een haalnoot in een naastgelegen gaatje te gaan.
Als iemand hier nog tips over heeft. Ik heb sterk de neiging om de naastgelegen noot dan ook direct te benden.
Ik weet het, gewoon vaak doen en oefenen!

We hebben het ook over blowbends gehad. Op gaatje 8 lukt deze inmiddels bij mij.
Het gekke is dat ik al die tijd niet heb geweten dat een blowbend bestond. Ik dacht benden en overblowen. En gewone haal en blaasnoten.
Terwijl ik de term regelmatig gezien heb hier op het forum, is het toch nooit tot me doorgedrongen dat dit nog een nootsoort was.
Een mens is nooit te oud om te leren!