Auteur Topic: Een Nieuw Begin  (gelezen 5457 keer)

Offline Léke

• Global Moderator
  • Super Hero!
  • Geslacht: Man
  • In the blues scene I'm still young !!
    • www.motorspuiterij.nl
Re: Een Nieuw Begin
« Reactie #60 Gepost op: 29 juli, 2011, 18:31:11 »
Sorry , hout komt harder aan dan bedoeld  :-\

Maar wel een geweldige avond gehad , toch ?  :thumps:

Léke  8)
Play the blues backwards ......, get your house , your car , your job , your money and  your wife back !!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Online Mrs. Limepop

• Super Hero
  • *
  • Geslacht: Vrouw
  • Gewoon Opnieuw Beginnen
    • Facebook
« Reactie #61 Gepost op: 10 augustus, 2011, 23:21:58 »
zeker een geweldige avond gehad  ;). Het was niet te hard hoor Lé, het was een geintje.  :Clown:

Ben erg benieuwd hoe het in Frankrijk was bij Ben en Viola op de camping. Ik dacht misschien nog wat posts te zien, maar blijkbaar heb je geen laptop meegenomen en je reageert ook niet op een sms!
Bluesharp Challenge 2012 op 20 oktober in het Beauforthuis. Dat wil je niet missen!
http://www.facebook.com/#!/events/394525373933619/

Offline Léke

• Global Moderator
  • Super Hero!
    • www.motorspuiterij.nl
« Reactie #62 Gepost op: 11 augustus, 2011, 15:06:13 »
Ik ben weer thuis , ik had wel een laptop meegenomen maar ik had daar geen bereik ( ook geen telefoon ) , je kon geloof ik wel " inlogminuten kopen " en bij de receptie gaan zitten internetten maar ja , ik had andere dingen te doen ( bbq-en , harmonica spelen en hele lekkere speciaalbiertjes drinken )  ;D

Een uitgebreid verslag volgt komende week !

Léke  8)
Play the blues backwards ......, get your house , your car , your job , your money and  your wife back !!

Online Mrs. Limepop

• Super Hero
  • *
    • Facebook
« Reactie #63 Gepost op: 09 september, 2011, 16:50:12 »
Zo. Ik dacht ik schrijf weer eens even verder over mijn Nieuwe Begin.  :D

Inmiddels begonnen met Blues 1 bij Ben Bouman, samen met 8 anderen, waaronder een flink aantal mensen van onze vaste oefenclub (METCHRP), waarover al zat gezegd is op dit forum (voor wie de draad kwijt is, PRETH, TREMPH en getransformeerd naar METCHRP, maar what's in a name, vaststaat dat dit oefenclubje een geweldige stimulans vormt om vooral door te zetten, we hebben het gezellig en leren van elkaar, kan ik iedereen aanraden).

Nu Blues 1 begonnen is merk ik dat ik het boek van Don Baker wat meer links laat liggen en de coordinatieoefeningen van Ben er bij pak. Dat is een stuk lastiger, want daar zitten bendings in.  ::)
Dus toen ik gisteravond vast zat met mijn gaatje 3 oefening heb ik toch Don Baker weer gepakt en dat was leuk!
Ineens gingen alle stukjes makkelijk! Kijk, dat was een opsteker!

Ik heb gemerkt dat het lastig is om van een bendnoot direct naar een haalnoot in een naastgelegen gaatje te gaan.
Als iemand hier nog tips over heeft. Ik heb sterk de neiging om de naastgelegen noot dan ook direct te benden.
Ik weet het, gewoon vaak doen en oefenen!  >:D

We hebben het ook over blowbends gehad. Op gaatje 8 lukt deze inmiddels bij mij.
Het gekke is dat ik al die tijd niet heb geweten dat een blowbend bestond. Ik dacht benden en overblowen. En gewone haal en blaasnoten.
Terwijl ik de term regelmatig gezien heb hier op het forum, is het toch nooit tot me doorgedrongen dat dit nog een nootsoort was.
Een mens is nooit te oud om te leren!  :Clown:
Bluesharp Challenge 2012 op 20 oktober in het Beauforthuis. Dat wil je niet missen!

Offline Ray "Skinny Bones Bradley"

• Super Hero
  • *
  • Repetitio est mater studiorum.
    • ZOEKT en gij zult VINDEN !!
« Reactie #64 Gepost op: 09 september, 2011, 17:04:51 »
Leuk verhaal en zeker herkenbaar op sommige eigenwijze punten  :applaus:
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding... Mijn persoonlijkheid is wie ik ben.
Mijn houding hangt volledig af van wie jij bent..

S.B. Bradley

Online Mathieu

• Super Hero
  • *
  • *** Harpen is Leuk! (maar wel moeilijk) ***
« Reactie #65 Gepost op: 09 september, 2011, 19:59:20 »
Ik heb gemerkt dat het lastig is om van een bendnoot direct naar een haalnoot in een naastgelegen gaatje te gaan.
Als iemand hier nog tips over heeft. Ik heb sterk de neiging om de naastgelegen noot dan ook direct te benden.
Ik weet het, gewoon vaak doen en oefenen!  >:D
Het is primair een kwestie van timing.
Bij het verschuiven gelijktijdig de voor de bending opgebouwde spanning er af halen en / of de tongpositie in "zijn vrij" zetten.
En dus inderdaad oefenen, oefenen ......
(En dan zal je net zien dat je vervolgens de spanning er al af gaat halen vóór het verplaatsen naar het naastliggende gaatje, waardoor de gebende noot eerst terugvalt naar normaal voordat het volgende gaatje wordt aangeblazen, wat dus ook niet de bedoeling is.)
To play the harmonica well is a life-long pleasure... don't be in a hurry... work hard and you will get there... you just don't know when... \ David Barrett

Online Mathieu

• Super Hero
  • *
  • *** Harpen is Leuk! (maar wel moeilijk) ***
« Reactie #66 Gepost op: 10 september, 2011, 10:47:22 »
Het zal wel niet "mogen"(?),  maar als je tijdens een bend wat valse lucht inlaat (bijv. tussen bovenlip en harp) ben je gelijk de bend kwijt (je verstoort daarmee de voor de bend opgebouwde luchtstroom / spanning). Dit tijdens het schuiven tussen de gaatjes en voila.
Dan nog, goede timing is wat het uiteindelijk moet gaan worden!
To play the harmonica well is a life-long pleasure... don't be in a hurry... work hard and you will get there... you just don't know when... \ David Barrett

Online Mrs. Limepop

• Super Hero
  • *
    • Facebook
« Reactie #67 Gepost op: 03 april, 2012, 19:36:57 »
Sommigen van jullie weten het al. Ik mag een poosje geen mondharmonica spelen door overbelasting van mijn kauwstelsel (CMD noemen ze het). Ik ben echt zwaar depressief hiervan.
Léke en Ben helpen met mijn harpjes, ik heb nu de dunste A harp ter wereld (Lé  :thumps:) en mijn C is ook al met dunne kam. Ik heb mijn G met Ine's dunnere G geruild (tijdelijk). Allemaal lieve mensen die me proberen te helpen.  :-*

Hoe dan ook, ik probeer eigenlijk helemaal opnieuw te beginnen.
Slappe mond, harp ervoor, geen spier aanspannen en met tongblok leren blazen en zuigen. Benden kan ik nog niet aan beginnen, want dan gebruik ik mijn kaken te veel.
Doordat de boel bij mij altijd op spanning staat heb ik me ook een hele gespannen manier van puckeren aangeleerd.
Ik ben enorm gefrustreerd, want het begon net leuk te worden met improviseren.

Vandaar een andere profielfoto, zonder harp. Want elke keer als ik die harpfoto zag....  :'(

Offline Léke

• Global Moderator
  • Super Hero!
    • www.motorspuiterij.nl
« Reactie #68 Gepost op: 03 april, 2012, 19:49:08 »

Offline BlackCat

• Global Moderator
  • Super Hero!
  • Light my Campfire
    • Brothers in Blues
« Reactie #69 Gepost op: 03 april, 2012, 21:16:24 »
Léke toch...

dat kan toch ook zo....  http://tinyurl.com/776zaec

Grtz, BiB.
It's not the notes that you play, but the music that you make...
http://facebook.com/marijnraaijmakers
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.

Online Mrs. Limepop

• Super Hero
  • *
    • Facebook
« Reactie #70 Gepost op: 03 april, 2012, 22:13:26 »
 :-[ :-\ Zover is het nog niet jongens. Wel heel goed meegedacht, want ik hou van Hammondjes, zoals jullie weten...
Maar ik laat de harp nog niet los.

Offline Orff

• Super Hero
  • *
  • on te road again
« Reactie #71 Gepost op: 03 april, 2012, 22:13:37 »
flink balen Trudy echt ....   :'(

houd in de gaten dat  qua gezondheid  in positieve zin ook heel vaak onverwachte dingen gebeuren dus geef de moed niet op ..

en blijf posten... :thumps:

Online Mrs. Limepop

• Super Hero
  • *
    • Facebook
« Reactie #72 Gepost op: 03 april, 2012, 22:26:29 »
Zo'n Hammond orgeltje zal wel niet goed tegen vocht kunnen he? Anders zou ik 'm wel onder mijn backporch willen....  :Lachen:

Tuurlijk blijf ik posten Maarten. Ik maak ook gewoon Blues 2 af. Alleen toeter ik niet mee. Dat wordt nog lastig voor Ben, want hij is er erg aan gewend om mij altijd als eerste te laten blazen...  :Clown:

Offline Ray "Skinny Bones Bradley"

• Super Hero
  • *
  • Repetitio est mater studiorum.
    • ZOEKT en gij zult VINDEN !!
« Reactie #73 Gepost op: 03 april, 2012, 22:31:25 »
Das nie best nie Geertruida....... CMD is de eerste keer dat ik daarvan hoor

Hoe lang duurt zo'n geintje dan?

Voor zover je kan spreken van een geluk bij een ongeluk...
Wel DE uitgelezen manier om TB er in te stampen...

Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding... Mijn persoonlijkheid is wie ik ben.
Mijn houding hangt volledig af van wie jij bent..

S.B. Bradley

Online Mrs. Limepop

• Super Hero
  • *
    • Facebook
« Reactie #74 Gepost op: 03 april, 2012, 22:38:05 »
Ik had er ook nooit van gehoord. Ik loop al twee jaar met pijn. Ik was al blij dat het een naam bleek te hebben. Dat suggereert meteen dat er ook wat aan gedaan kan worden. Tis nogal complex omdat er verschillende disciplines bij elkaar komen.
Cranio Mandibulaire Dysfunctie staat het voor.

Inderdaad, dat van die TB, dat is gewoon zo. Mathieu had het ook al heel voorzichtig gesuggereerd.
Maar het is zooooo moeilijk om weer helemaal opnieuw te beginnen. Ik word er echt heel verdrietig van.  :bedroefd: