Auteur Topic: les in Rotterdam of omgeving!!  (gelezen 1103 keer)

Jordi

• Gast
les in Rotterdam of omgeving!!
« Gepost op: 09 mei, 2004, 22:13:16 »
Hallo!

Ik heb mijzelf zojuist geregistreerd op deze site.
Mischien kan iemand mij op weg helpen. Ik ben net
gestart met het bespelen van de bluesharp.
Ik speel al gitaar en had al een tijd een C harp liggen.
Na het horen van een aantal cdtjes ben ik toch wel
overdonderd door de sound die er uit zo'n ding gehaald kan worden.
Maar hoe begin ik!! Het is me al gelukt om een noot te buigen. Ik heb een site gevonden www.myquill.cc met veel uitleg. Ik heb een cd van Charlie Musselwhite die wel erg hooggegrepen is!! Ik heb drie harpen C,D,A. Wat kan ik doen behalve met cd's proberen mee te toeteren!

Groet!!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Offline Jervis

• Hero Member
  • Geslacht: Man
  • Heel Nederland aan de mondharmonica!
    • Business Harmonics
Re:les in Rotterdam of omgeving!!
« Reactie #1 Gepost op: 10 mei, 2004, 12:13:42 »
Hoi en welkom!

Ik zou zeggen: kijk eens rond op deze site, daar staan al een aantal handige tips voor starters op, inclusief interessante sites.

Als je al harps hebt in C, D en A, probeer dan eens mee te toeteren op nummers in (respectievelijk) G, A en E. Dat noemen ze spelen in de 2e positie, en het is in 95% van de gevallen de manier om snel een bluesharpy geluid te maken.

Charlie Musselwhite is natuurlijk een geweldig technische speler, en eerlijk gezegd zet ik zijn muziek nooit op, want voor mij heeft het te weinig gevoel. Om te leren is CM volgens mij niet het beste om mee te starten: koop eens een verzamelaar van Sonny Boy Williamson II (de 2e dus). Allemaal akoestisch, karakteristieke loopjes, niet te ingewikkeld maar wel heel geraffineerd qua timing...

Ik ken geen leraar in Rotterdam (wel ??n in Amsterdam...that's me!). Als je interesse hebt, mail mij op harmonica@jervis.nl. En als je na al dat gesurf en geoefen nog een specifieke vraag hebt: post 'm op deze site. Veel plezier!