Auteur Topic: tabs  (gelezen 1911 keer)

Offline Max

• Newbie!
  • *
  • Harmonica Rocks !
tabs
« Gepost op: 28 december, 2005, 15:48:47 »
ik lees hier nu wegens de vakantie wat dingetjes.

Wat mij opvalt;

Dat definities cq uitgangspunten ontbreken. Hoe definieer je een tab. Mijn inziens is een tab een notitiewijze van een rif cq solo gespeeld op een harmonica (bluesharp) Veel tabs zijn gewoon de genoteerde zanglijnen. Als ik een tab van zeg Muddy Waters zoek zoek ik het op harp genoteerde deel van een nummer en niet de zanglijn.

Wanneer een gevraagde tab wordt gegeven middels een reaktie dient deze te verhuizen naar aangeboden tabs

Op lerarenkamer staan ook nog tabs dus het is een heel gezoek.

Ook zou het een goed uitgangspunt zijn waneer je geen antwoord hebt ook niet op de vraag te reageren. Voorbeeld iemand kan nog niet benden en heeft daar een vraag over. Of je legt het uit of je reageert niet. Maar het antwoord volg een cursus of zoek een goede leraar is geen antwoord op zijn of haar vraag. Immers dan was deze vraag wel geplaatst in de topic leraar gezocht.

Ik zou ook standaard definities opnemen. Tabnotitie bijvoorbeeld en gebruik een standaard infoblad voor beginners. Die gaan nu onmiddelijk vragen stellen die al tientallen keren gesteld zijn. Maak een FAQ en verwijder vervolgens vragen die daarin tre vinden zijn en toch weer op het forum worden gesteld van het forum.

Maak een topic bluesrifs waar alleen de rifs geplaatst kunnen worden Duidelijke artiesten vermeldiong en naam van het nummer en het kan uitgroeien tot een leuke bibliotheek

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Offline Jervis

• Hero Member
  • Geslacht: Man
  • Heel Nederland aan de mondharmonica!
    • Business Harmonics
Re: tabs
« Reactie #1 Gepost op: 28 december, 2005, 17:53:20 »
Prima ideeen. Ik heb al wat "tabs gevraagd" verplaatst naar "tabs aangeboden".
Overige suggesties vaak ook heel waardevol, maar vragen ook om:
  • support van Thomas, de webmaster (die het er allemaal maar bij moet doen).
  • discipline bij iedere gebruiker van dit forum (en dat krijgen we niet altijd dichtgetimmerd met meer dan 400 leden)
Qua tabs: hoe je het ook wendt of keert, veel van de gebruikers van dit forum denken bij tabs aan de gezongen melodie-lijnen, en niet aan de harp-partijen in specifieke blues-nummers. Dit forum heet weliswaar "bluesharp", maar in de praktijk bedient het ook een groot aantal mensen die daarbij vooral denken aan de mondharmonica en leuke melodie?n (en niet zozeer aan het intro van een willekeurig nummer van ... pak m beet.... McKinley Morganfield? ;)). Het is niet anders, en als dat de toegang is tot het waarderen van de schoonheid van die ene solo van Big Walter of Kim Wilson (of ieder andere obscure vogel uit die subsubcultuur die blues heet) .... dan moet dat maar.