Auteur Topic: hulp geloso amp  (gelezen 3889 keer)

Offline luc

• Sr. Member
  • Geslacht: Man
  • Harmonica Rocks !
Re: hulp geloso amp
« Reactie #45 Gepost op: 03 januari, 2012, 17:16:14 »
Je opmerking over de warmte  is terecht . En ik ga er iets aan moeten doen .De zijkanten van de metalen kooi zijn ook niet open . Dus daar zit niet echt een probleem, hoop ik toch . In de bovenkant ga  ik nog een uitsparing maken en daar komt dan een rooster in zodat de warmte toch weg kan . De achterkant laat ik volledig open. Ik denk niet dat het nodig is om in de zijkanten ook een uitsparing te maken .
Luc

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Offline cluseau

• Newbie
  • *
    • Reparatie / restauratie buizen en transistorversterkers
« Reactie #46 Gepost op: 03 januari, 2012, 23:58:25 »
Een rooster in de bovenkant is niet direct noodzakelijk als je blowers gebruikt. Deze kun je op een laag pitje laten draaien. De geringste stroming is al voldoende om frisse lucht toe te voeren. De zijkanten zijn origineel ook dicht toch, dat maakt dan weinig verschil. Het is wel aan te bevelen om in de onderplaat een luchttoevoer te maken want als dat volledig gesloten is gaan de caps snel achteruit.

Offline luc

• Sr. Member
  • Harmonica Rocks !
« Reactie #47 Gepost op: 07 januari, 2012, 19:27:56 »
De geloso is bijna klaar . Nog de bedrading en hij kan dienen.

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Offline luc

• Sr. Member
  • Harmonica Rocks !
« Reactie #48 Gepost op: 07 januari, 2012, 19:29:29 »
Even nog zeggen dat je de speakers in werkelijkheid niet zo goed zie zitten als op de foto. Dit zal door de flits komen .
Luc

Offline cluseau

• Newbie
  • *
« Reactie #49 Gepost op: 07 januari, 2012, 22:58:09 »
Erruuugggggg mooi setje  :thumps:

Offline Ray "Skinny Bones Bradley"

• Super Hero
  • *
  • Repetitio est mater studiorum.
    • ZOEKT en gij zult VINDEN !!
« Reactie #50 Gepost op: 08 januari, 2012, 03:51:22 »
Sexy
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding... Mijn persoonlijkheid is wie ik ben.
Mijn houding hangt volledig af van wie jij bent..

S.B. Bradley

Offline Aart

• Hero Member
  • www.mighty-ya-ya.com
    • The Mighty Ya-Ya
« Reactie #51 Gepost op: 08 januari, 2012, 09:35:42 »
Vet!
... I am no guitar-player. I am what ya' call a manipulator of instruments... (Dick Dale)

Offline Greg

• Full Member
  • Polly put your kettle on
    • Ansicht
« Reactie #52 Gepost op: 08 januari, 2012, 09:41:55 »

Ziet er erg nice uit!

Er komen hier nogal wat vette custom dingen voorbij op't forum tegenwoordig!  8)

Greg

Offline Voske

• Sr. Member
  • What ya'll fuzzin'about, Blues is my middle name
    • Fox Amps
« Reactie #53 Gepost op: 08 januari, 2012, 10:20:46 »
Goed gedaan!
Hoe klinkt de 2x12?

Cya,
Marc
www.foxamps.com      Dutch hand build harp amplifiers

Offline luc

• Sr. Member
  • Harmonica Rocks !
« Reactie #54 Gepost op: 11 januari, 2012, 22:40:41 »
@ marc ,
hoe klinkt de 2x121 ?
Ik heb vandag de geloso kunnen testen . Hij heeft een vrij diepe toon . En luid gaat hij ook. Hij gaat het beste met de re10 zonder impedance omvormer. Nu heb ik hem eens vergeleken met mijn traynor en hij gaat dan wel dieper dan de traynor , de traynor heeft toch een extra rauw geluid die ik met de geloso niet heb. Nu kan het zijn dat het komt doordat ik het volume van de geloso maar in de helft kan zetten. Daarover heb ik in mijn garage feedback. En hij gaat dan al echt loeihard. Zal een master volume een uitkomst bieden . Ik heb de traynor altijd al een geweldige amp gevonden en moet zeggen dat ik hem nu toch nog beter vind dan de geloso. Alhoewel de diepe toon van de geloso ook iets heeft. Ideaal zou zijn , de klank van de traynor maar dan dieper en voller zoals de geloso.
Luc

Offline luc

• Sr. Member
  • Harmonica Rocks !
« Reactie #55 Gepost op: 11 januari, 2012, 22:57:34 »
Ik vraag mij af of een volumepedal hetzelfde effect geeft als een master volume. Als ik speel met mijn jt30 en deze volumepot gebruik heb ik de indruk dat ik van toon verlies . Heb ik dit ook met een volumepedal ?

Offline cluseau

• Newbie
  • *
« Reactie #56 Gepost op: 11 januari, 2012, 22:59:20 »
Zal een master volume een uitkomst bieden .

Zeker weten. Is bij deze amp betrekkelijk eenvoudig om te bouwen. Je houd zelfs componenten over ipv toevoegen.

Offline luc

• Sr. Member
  • Harmonica Rocks !
« Reactie #57 Gepost op: 21 januari, 2012, 17:21:55 »
vandaag nog eens alles op een rijtje gezet.de geloso , de bassman en 2 traynors naast elkaar. Een traynor ygm3 met 1x12speaker( had altijd mijn voorkeur) en de traynor ygm4 met 4x8 speakers. Deze laatste stond al een hele tijd op zolder omdat ik hem niet zo geweldig vond. Hij had altijd gekraak en bijgeluiden. Tot ik er daarstraks eens andere eindlampen in stak. Hij is 100% verbeterd nu. De 2 traynors klinken beiden geweldig. De 4x8 heeft iets meer bas maar heeft dezelfde rauwe rand als de kleinere traynor. De geloso gaat zeer luid en zeer diep maar klinkt veel te clean. Heb al gedacht aan een master volume maar mischien helpt dit niet voor de rauwe klank te krijgen .En weeral centen  ! De bassman gaat voor mij ook veel te clean .Ik was van plan om eens naar de bassman te laten kijken of er iets kan veranderd worden maar moet het toch nog even bekijken. Ik ben een beetje bang dat ik er geld ga insteken en ik het resultaat toch niet geweldig ga vinden. En hij is al doot fns marble aangepst met een harpmod. Dewelke ik dus niet geweldig vind. Dus voorlopige stand is dat de traynors er voor mij bovenuit steken. Alleen de reverb van de 4x8 werkt niet meer.Daar zal ik eens ergens terecht voor moeten .Ook weer centen dus.
Ik beging te denken dat de klank van de traynors toch mijn ding is.
Luc

Offline Ray "Skinny Bones Bradley"

• Super Hero
  • *
  • Repetitio est mater studiorum.
    • ZOEKT en gij zult VINDEN !!
« Reactie #58 Gepost op: 21 januari, 2012, 21:36:03 »
Ik zei al Sexy en dat zeg ik nog steeds

Laat ik nou denken dat het alleen om de vorm en de cabinets ging en niet om de kleur

Dacht dat ding staat nog in de grondverf
Of is dat ook zo en praat ik een beetje voorbarig.
Gaat ie nog zwart of .... ?
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding... Mijn persoonlijkheid is wie ik ben.
Mijn houding hangt volledig af van wie jij bent..

S.B. Bradley

Offline luc

• Sr. Member
  • Harmonica Rocks !
« Reactie #59 Gepost op: 22 januari, 2012, 11:55:11 »
heu grondverf , neen.
Het is de kleur van de kunstleder . Dus de uiteindelijke kleur. Ik dacht eens iets anders te doen dan zwart of bruin. Mischien toch beter in zwart gedaan voor sommigen. Maar ik vind het meevallen in deze kleur.
Luc