Auteur Topic: Beste beginnershandboek  (gelezen 1687 keer)

Offline Dieter

• Newbie
  • *
  • Harmonica Rocks !
Beste beginnershandboek
« Gepost op: 29 december, 2005, 19:16:58 »
Ik zou graag mondharmonica leren maar er is nergens in mijn buurt een cursus om dit te volgen. Weet iemand van de wijzen hier welk een goed beginnershandboek is? Mag gerust Engelstalig zijn hoor.

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Offline Little Roy

• Newbie
  • *
  • Geslacht: Man
  • Let's boogie!
Re: Beste beginnershandboek
« Reactie #1 Gepost op: 03 januari, 2006, 11:31:09 »
Hi Dieter,

Ik reken mezelf niet tot de 'wijzen', vandaar dat ik je geen goed beginnershandboek kan adviseren. Ik heb wel een tip voor je. Ga eens in de bibliotheek kijken. De grote biebs hebben ook een muziek-afdeling waar je mondharmonica-leerboeken, inclusief bijbehorende cd, kunt lenen. Of zoek een leraar bij jou in buurt. (zie www.harmonicainstituut.nl)

Succes.
Roy

Offline Maarten

• Full Member
  • blaaszuigblaas zuigzuigblaas...hijg
« Reactie #2 Gepost op: 03 januari, 2006, 14:46:10 »
Trouwens, er bestaat niet zoiets als "het beste boek". Het beste lijkt me inderdaad om de bibliotheken af te schuimen en zoveel mogelijk boekjes eens te bekijken (zo heb ik het ook gedaan). Een leraar blijft altijd een betere (maar duurdere) optie.

Offline TinusK

• Super Hero
  • *
    • www.tinuskoorn.nl
« Reactie #3 Gepost op: 11 januari, 2006, 17:26:31 »
Ik weet niet of het het beste beginners boek is omdat het niet echt voor de beginner is, maar volgens mij is het beste boek voor de harmonica van Steve Baker:
http://www.amazon.com/gp/product/0711949190/qid=1136996745/sr=8-1/ref=pd_bbs_1/002-3331080-4848008?n=507846&s=books&v=glance

Enorm veel informatie en enorm inspirerend.

Offline smeagol

• Hero Member
  • BIGGER! FATTER! MEANER! UGLIER!
    • Webpaginaatje
« Reactie #4 Gepost op: 28 januari, 2006, 21:06:23 »
Misschien ben ik met dit bericht te laat, maar de manier waarop ik het mezelf geleerd heb:
Stomweg proberen, op gevoel. Beginnen met de simpele kinderliedjes.
(niet lachen...) ;D poesje mauw, boer der ligt een kip in 't water, de mosselman (de rest kun je wel zelf verzinnen, back to kleuterschool ;) )
In stead of talking he plays,
and when he better play, he talks

http://homepages.ipact.nl/~smeagol/