Auteur Topic: Advies gevraag bij aankoop dure harmonica  (gelezen 2102 keer)

Offline Stinkhippie

• Sr. Member
  • Geslacht: Man
  • Tuuteretuut
Re: Advies gevraag bij aankoop dure harmonica
« Reactie #15 Gepost op: 14 juni, 2011, 12:44:25 »
Tinus heeft eigenlijk al wel de juiste modellen aangegeven. Wat ik nog wil toevoegen is dat manji harmonica's out of the box een ramp zijn. Misschien overdrijf ik, maar mijn ervaring is dat de manji's van heel wisselende kwaliteit zijn qua afstelling.
In essentie een fantastische harmonica, maar zo uit de doos moet er meestal nog een hoop aan gebeuren.

Ik kan zelf gelukkig mijn harmonica's afstellen, maar het is wel jammer dat er vaak zoveel werk verricht moet worden aan een manji.
Een out of the box special 20 is qua afstelling vaak veel beter dan een niet getweakte Manji, en de special 20 is dan de helft goedkoper.

Enniewee, van de lijst waarmee Tinus op de proppen kwam kan je gewoon een willekeurige keuze maken.
Aangezien je nog niet zoveel ervaring hebt met verschillende modellen kan je er gewoon er eentje kiezen en kijken hoe je dat vind spelen. Er is geen beste keuze, het hangt af van jouw voorkeuren en die ontwikkel je door te experimenteren met verschillende modellen en merken.

Ik zeg altijd tegen mijn leerlingen;"Laat je niks wijsmaken, ook niet door mij." Je eigen oordeel is het belangrijkste.

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Offline Léke

• Global Moderator
  • Super Hero!
  • In the blues scene I'm still young !!
    • www.motorspuiterij.nl
« Reactie #16 Gepost op: 14 juni, 2011, 13:07:58 »
Daarom heb ik een tientje meer uitgegeven aan mijn Manji , dan is het een Beta 1 en iig goed bespeelbaar en dus een prttige harp.
Ondanks dat vind ik de 1847 Beta fijner dan de Manji , ik heb nu een Seydel Session Steel besteld bij Ben , ik ben erg benieuwd hoe die is ...

Léke  8)
Play the blues backwards ......, get your house , your car , your job , your money and  your wife back !!

Online Otto

• Sr. Member
  • www.cherrybomb.nl
    • www.cherrybomb.nl
« Reactie #17 Gepost op: 14 juni, 2011, 15:55:02 »
Ik zou ook een Beta kiezen (van Ben Bouman) dan heb je er een zonder produktie fout oid.
en of je dan een session steel, 1847 of manji neemt .... tja, da's toch een beetje persoonlijk.
Rock & roll is the only religion I found that never lets you down. (Lemmy 1983)

Offline Flipper

• Super Hero
  • *
  • neen, je benD niet zover...
« Reactie #18 Gepost op: 14 juni, 2011, 16:43:28 »
maken we eigenlijk niet teveel reclame voor Ben? ;D Niets mis mee hoor, maar er lopen heus wel meer van die customizers rond... ;D

Offline ha.munck (Harry)

• Sr. Member
  • Aut viam inveniam, aut faciam
« Reactie #19 Gepost op: 14 juni, 2011, 16:47:45 »
Ik heb de Seydell Session Steel van Ben Bouman.

Ik ben er Reuze tevreden over.
Heb nog niet zo veel ervaring maar waar ik op geblazen heb valt in het niet bij de harpjes van Ben.
Dus was de keuze ook zou worden. Kijk of je hem bij Ben kunt bestellen, krijg je in ieder geval kwaliteit!

succes met de keuze

grtz Harry

Offline Mrs. Limepop

• Super Hero
  • *
  • Geslacht: Vrouw
  • Gewoon Opnieuw Beginnen
    • Facebook
« Reactie #20 Gepost op: 14 juni, 2011, 19:41:37 »
maken we eigenlijk niet teveel reclame voor Ben? ;D Niets mis mee hoor, maar er lopen heus wel meer van die customizers rond... ;D

Het staat elke customizer vrij om zich te profileren op dit forum. Ben heeft inmiddels een uitstekende reputatie opgebouwd. Reclame maken klinkt wat negatief, enthousiasme uiten mag, we krijgen geen van alle provisie!

Ik heb ook een harpje van Ron van Music Steps, een Hohner 150 Anniversary ook gecustomized en nog speciaal D stemplaten ingezet, want alleen in C verkrijgbaar. Heel fijn harpje, lekker licht, luchtdicht.
Bluesharp Challenge 2012 op 20 oktober in het Beauforthuis. Dat wil je niet missen!
http://www.facebook.com/#!/events/394525373933619/

Offline Léke

• Global Moderator
  • Super Hero!
    • www.motorspuiterij.nl
« Reactie #21 Gepost op: 14 juni, 2011, 20:23:38 »
Ben heeft inmiddels een uitstekende reputatie opgebouwd. Reclame maken klinkt wat negatief, enthousiasme uiten mag, we krijgen geen van alle provisie!

:o Krijgen jullie géén provisie !!!!  :o

Ik krijg voor elke keer dat ik Beta zeg een Euro ....

BETA BETA BETA BETA BETA BETA BETA BETA BETA BETA BETA BETA BETA BETA BETA BETA BETA BETA BETA BETA BETA BETA BETA BETA !!!!

Zo , weer een geeltje  :laugh:

Léke  8)
Play the blues backwards ......, get your house , your car , your job , your money and  your wife back !!

Offline Flipper

• Super Hero
  • *
  • neen, je benD niet zover...
« Reactie #22 Gepost op: 14 juni, 2011, 20:54:18 »
 :Lachen: :Lachen:

Bčta is top! :thumps:

Offline Mrs. Limepop

• Super Hero
  • *
    • Facebook
« Reactie #23 Gepost op: 14 juni, 2011, 21:12:54 »
:o Krijgen jullie géén provisie !!!!  :o

Ik krijg voor elke keer dat ik Beta zeg een Euro ....

BETA BETA BETA BETA BETA BETA BETA BETA BETA BETA BETA BETA BETA BETA BETA BETA BETA BETA BETA BETA BETA BETA BETA BETA !!!!

Zo , weer een geeltje  :laugh:

Léke  8)

Je kan niet tellen man, je hebt het maar 24 x gezegd, dat is nog geen geeltje.  :Clown: Of het moesten 24 biertjes zijn....dan pies je behoorlijk geel!  ;D
Bluesharp Challenge 2012 op 20 oktober in het Beauforthuis. Dat wil je niet missen!

Offline Daan1992

• Jr. Member
  • **
« Reactie #24 Gepost op: 14 juni, 2011, 21:23:17 »
Ze verkopen deze harmonica ook bij de accordeontheek, te Alkmaar.
http://www.accordeontheek.nl/library/modules/shop/categorie.asp?HID=1&IID=77&XID=318

Enig verschil?
Once I was checking to hotel and a couple saw my ring with Blues on it. They said, 'You play blues. That music is so sad.' I gave them tickets to the show, and they came up afterwards and said, 'You didn't play one sad song.'

Buddy Guy

Offline Stinkhippie

• Sr. Member
  • Tuuteretuut
« Reactie #25 Gepost op: 14 juni, 2011, 21:36:12 »
hij heeft vier gaatjes minder dan een normale diatonische mondharmonica. Dat is het verschil.

Offline -Michel-

• Hero Member
« Reactie #26 Gepost op: 14 juni, 2011, 22:38:11 »
Je kan niet tellen man, je hebt het maar 24 x gezegd, dat is nog geen geeltje.   Of het moesten 24 biertjes zijn....dan pies je behoorlijk geel!

daarvoor had hij ook al 1 keer beta gezegd haha :applaus: :applaus:

ik had ze ook geteld :laugh:

:thumps: :thumps:voor Leke
mzzl

Offline Léke

• Global Moderator
  • Super Hero!
    • www.motorspuiterij.nl
« Reactie #27 Gepost op: 14 juni, 2011, 23:08:08 »
Goed opgelet Mitch  :thumps:

Léke  8)

Offline Robin van Roon

• Sr. Member
    • www.thebluestones.nl
« Reactie #28 Gepost op: 15 juni, 2011, 13:33:25 »
Hehe reclame maken voor Ben. Ik heb nooit enige vorm van kritiek onder stoelen of banken gestoken, dat ging weliswaar over het feit of een beginner ze moet aanschaffen. Op het moment zweer ik bij de Seydel 1847 Beta. Ik vind ze heerlijk spelen, heb er inmiddels drie. Ik wil zondag naar Tinus om het ook te leren. :)
Home is where my harp is.

Offline Mrs. Limepop

• Super Hero
  • *
    • Facebook
« Reactie #29 Gepost op: 15 juni, 2011, 15:23:34 »
@ Robin.....Hehe, eindelijk is tie om hoor  ;D  Lekkere harpjes he?  :angel:
Veel plezier bij Tinus! Heb je een paar ouwe trouwe SP20's mee om te customizen? Of die ene die heel lang in de Potpourri had gelegen?  :laugh:

Mannen, zondag is het vaderdag! Heeft niemand van jullie dan vaderdagdingen te doen?