Een verslag :
Na de belofte dat ik me keurig ga gedragen neem ik afscheid van m'n vrouwtje ...
Dinsdagavond ben ik met m'n dochters op de achterbank vertrokken naar Beek & Donk om mijn maatje Jopie op te halen , de kofferbak afgeladen vol met belangrijke zaken zoals een bbq , een koelkast , harmonica's , een 8 persoonstent , slaapspullen en meer van dat soort zaken .........,
we gaan op vakantie !! 
Filmpje aan voor de meiden achterin , usb stick vol blues voor de heren voorin en gas erop ! Na de film gingen de dames slapen en die werden dus op de camping pas weer wakker.
De bedoeling was om omstebeurt te rijden maar we hadden zo'n lekker muziekje op staan en het was zo gezellig dat we er al waren voor we er erg in hadden !
We hadden nog tijd genoeg om eerst boodschappen te gaan doen voor de receptie open ging

.
Het blijft iets vreemds die supermarkten in Frankrijk zo verschrikkelijk groot , van auto-onderdelen tot televisie's , van kleding tot speelgoed en zelfs je gewone dagelijkse boodschappen kun je daar doen !

Eerst maar eens kolen , vlees en bier inslaan

, mijn god .... niet zomaar wat bier.... ze hebben daar netzoveel als bij ons bij de slijter , en die prijs

24 Leffe's voor 11 Euro

dus maar gauw wat Chouffe , Kwak , Chimay , Affligem , Grimbergen en Leffe 09 inslaan ! 9 Euro voor een hele kilo verse gamba's

en prachtig mals rood vlees dat je hier in Nederland bij een topslager nog niet kunt krijgen !
Toen door naar de afdeling oude kaas en droge worst , hmmmm , dit wordt een erg aangename vakantie !

2 uurtjes later waren we terug op de camping.
De zon scheen heerlijk , vlug de koelkast aansluiten , bier d'r in , bbq aan , de kinderen het zwembad in bonjouren en dan de tent opzetten , voetjes omhoog , zonnebilletje op , ff babbelen bij Ben en Viool , jaaa , hier kan ik aan wennen ..... .
Na een stevig ontbijt van biefstuk en ossehaas , begon op de 2e dag de cursus , eerst even kennis maken met de deelnemers , Jopie , Ben en Viola kende ik natuurlijk al ook zag ik nog een bekend gezicht . LEUK , Fred van de meetup en het Valkenswaard weekend was er ook , een ontzettend aangename persoonlijkheid die i.p.v. de Chromaat nu ook de basharmonica en de bluesharp ging leren .
Verder waren het voor mij nieuwe gezichten , een heel erg gezellig clubje van 10 bleek later !!

Ongelofelijk knap dat je groepslessen kunt bedenken čn geven die voor iedereen interessant zijn , dus voor de absolute beginner en de iets gevorderde spelers

!
Pittige lessen maar heel duidelijk uitgelegd en de sfeer was bijzonder goed . En omdat je met z'n allen op dezelfde camping zit en toch regelmatig bij mekaar ff op bezoek gaat kun je altijd nog om extra uitleg vragen .
's Middag's gingen we eerst ff bbq-en , zwemmen met the kids en later lekker bij de tent wat oefenen , blijkt de buurman een gitaar bij te hebben en die vind het leuk om mee te oefenen en om samen te jammen in het aangenaam warme zonnetje !!

Heerlijk deze vakantie !
Ook heb ik weer een oude hobby uit de kast getrokken , klompen decoreren ...
Dremel mee , wat beits en een paar klompen , muziekje aan , biertje erbij en graveren maar !

Elke dag werden de lessen moelijker en uitdagender , sommige mensen gaven Jopie en mij daar de schuld van .... maar dat komt omdat ze onze cursus "levensgenieten voor gevorderden" toch iets te zwaar vonden .....

Halverwege de vakantie , zijn we nog cultureel en sportief bezig geweest , we gingen met z'n allen een wandeling maken naar het oude dorpje Mirmande , niet normaal wat een steile klim , ik voel m'n kuiten nog !! Maar ontzettend mooi en de moeite zeer zeker waard , een museumbezoekje , een terrasje pakken , samen spelen op een openbaar plein ( wat zullen die Fransen gedacht hebben, hahaha ) en al spelend en kletsend terug gewandeld .

De laatste cursusdag hoefden we niet voor ons eigen eten te zorgen , Ben & Viola gingen voor alle cursisten plus hun aanhang een ( inmiddels befaamde ) heerlijke Indiase en een Thaise curry bereiden .

Helemaal top !!

Na dat we samen lekker gegeten hadden gingen naar het terras om daar op te treden voor de overige campinggasten waarvan er uiteindelijk meerdere gasten ook een instrument pakten en zich bij ons voegde , het werd uiteindelijk een gezellige boel en duurde voor sommigen onder ons tot een uurtje of 6 's morgens .....

Iedereen had het ččn & ander ingestudeerd , Fred , Jopie en ik hebben onze bijdrage ten slotte maar "de Calvadosblues " gedoopt , het ging zó goed bij het oefenen , zonnetje , een flesje Calvados , Whiskytje , biertje , helemaal geweldig !

Alleen bij de presentatie was de Calvados wat na gaan werken waardoor onze bassist een beetje van het paadje af was

maar wel heeeel gezellig !

Één van de medecusisten kon lekker gitaar spelen en ze had een prachtige stem , haar bijdrage was alleen al de moeite waard om naar het terras te komen , ook het duo Ben & Viola hebben nog wat live nummers van hun eerste cd gespeeld , hmmm had ik al verteld dat dit een heerlijke vakantie was .... O , ennehh Ben ... wij willen nog meer Sonny Terry stuff van je horen !

De laatste dag brak aan ....

spullen inpakken , mail adressen uitwisselen en klaar maken voor vertrek .
Eerst nog een voorraad oude kaas en worst inslaan voor thuis , filmpje aan , bluesje aan en rijden maar .....
Kortom een SUPEREVENEMENT , 's morgens les , de rest van de dag vakantie !
Ben & Viola , hartstikke bedankt voor deze voortreffelijke vakantie !!!!

Als het aan mij ligt volgend jaar weer !

Léke