Auteur Topic: 11-08-04 t/m 11-08-09 Harmonica vakantie in Zuid-Frankrijk  (gelezen 2418 keer)

Offline Léke

• Global Moderator
  • Super Hero!
  • Geslacht: Man
  • In the blues scene I'm still young !!
    • www.motorspuiterij.nl
11-08-04 t/m 11-08-09 Harmonica vakantie in Zuid-Frankrijk
« Gepost op: 24 juni, 2011, 09:35:08 »
Nog geen vakantie gepland?
Geen tijd om door het jaar een cursus te volgen?
Elke avond muziek maken(ook andere muzikanten zijn welkom!)?
Op zoek naar een leuke invulling voor je vakantie?
Ontspannen in een prachtige omgeving en tegelijk lekker met muziek bezig zijn?

Ga met ons mee op vakantie !
Van 4 t/m 9 augustus in Mirmande (Drôme-20 km vanaf de autoroute du soleil, onder Valence, afslag Loriol) We zijn te gast op Camping La Poche bij Jean en Brigitte Wilkens. Een kleinschalige camping met restaurant, goed sanitair, internet, winkeltje, zwembad , speelveld, speeltuin,overzichtelijk, kindvriendelijk met aktiviteitenbegeleiding er wordt Nederlands gesproken en in de nabijheid van diverse bezienswaardige stadjes en andere leuke aktiviteiten. Mogelijkheden voor buitensport (kanoën, mountainbiken, wandelen). Mirmande is een klein monumentaal kunstenaarsdorpje ongeveer 20 minuten wandelen vanaf de camping. www.la-poche.com

Elke ochtend (6x) een les van twee uur ( totaal 100 euro) , 's-avonds gelegenheid om samen muziek te maken in de bar of op het veld rondom een heerlijk kampvuur. (voor richtlijn kampeertarieven zie site van de camping, zelf even boeken en vermelden dat je voor het mondharmonicakamp komt)
Voor wie niet wil/kan kamperen : www.officetourismemirmande.fr/indexmirmande.html

Tips : Mirmande, fossielenmuseum, Magnanerie (zijderupsenkwekerij) , Crest, Avignon (jawel van : sur le pont?) , Montélimar (nougatfabrieken), mineralenmuseum, rivier met strandjes, wandelen, mountainbiken, kanoën.

Lijkt dit je een leuk idee ?
Meld je dan aan bij : violabarends@live.nl

Au revoir !!!

Ben Bouman/Viola Barends
Play the blues backwards ......, get your house , your car , your job , your money and  your wife back !!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Offline Léke

• Global Moderator
  • Super Hero!
    • www.motorspuiterij.nl
Re: 11-08-04 t/m 09 Harmonica vakantie in Zuid-Frankrijk
« Reactie #1 Gepost op: 24 juni, 2011, 09:37:17 »
 :Jam:

I'll be there !!  :icdans:

Léke  8)
Play the blues backwards ......, get your house , your car , your job , your money and  your wife back !!

Offline Léke

• Global Moderator
  • Super Hero!
    • www.motorspuiterij.nl
Re: 11-08-04 t/m 11-08-09 Harmonica vakantie in Zuid-Frankrijk
« Reactie #2 Gepost op: 22 augustus, 2011, 01:23:57 »
Een verslag :

Na de belofte dat ik me keurig ga gedragen neem ik afscheid van m'n vrouwtje ...
Dinsdagavond ben ik met m'n dochters op de achterbank vertrokken naar Beek & Donk om mijn maatje Jopie op te halen , de kofferbak afgeladen vol met belangrijke zaken zoals een bbq , een koelkast , harmonica's , een 8 persoonstent , slaapspullen en meer van dat soort zaken ........., we gaan op vakantie !!  :Jam:

Filmpje aan voor de meiden achterin , usb stick vol blues voor de heren voorin en gas erop ! Na de film gingen de dames slapen en die werden dus op de camping pas weer wakker.
De bedoeling was om omstebeurt te rijden maar we hadden zo'n lekker muziekje op staan en het was zo gezellig dat we er al waren voor we er erg in hadden !
We hadden nog tijd genoeg om eerst boodschappen te gaan doen voor de receptie open ging  :o.

Het blijft iets vreemds die supermarkten in Frankrijk zo verschrikkelijk groot , van auto-onderdelen tot televisie's , van kleding tot speelgoed en zelfs je gewone dagelijkse  boodschappen kun je daar doen ! ;D
Eerst maar eens kolen , vlees en bier inslaan  :Jam: , mijn god .... niet zomaar wat bier.... ze hebben daar netzoveel als bij ons bij de slijter , en die prijs  :o 24 Leffe's voor 11 Euro  :Jam: dus maar gauw wat Chouffe , Kwak , Chimay , Affligem , Grimbergen en Leffe 09 inslaan ! 9 Euro voor een hele kilo verse gamba's  :icdans: en prachtig mals rood vlees dat je hier in Nederland bij een topslager nog niet kunt krijgen !
Toen door naar de afdeling oude kaas en droge worst , hmmmm , dit wordt een erg aangename vakantie !  :icdans:

2 uurtjes later waren we terug op de camping.
De zon scheen heerlijk , vlug de koelkast aansluiten , bier d'r in , bbq aan , de kinderen het zwembad in bonjouren en dan de tent opzetten , voetjes omhoog , zonnebilletje op , ff babbelen bij Ben en Viool , jaaa , hier kan ik aan wennen ..... .

Na een stevig ontbijt van biefstuk en ossehaas , begon op de 2e dag de cursus , eerst even kennis maken met de deelnemers  , Jopie , Ben en Viola kende ik natuurlijk al ook zag ik nog een bekend gezicht . LEUK , Fred van de meetup en het Valkenswaard weekend was er ook , een ontzettend aangename persoonlijkheid die i.p.v. de Chromaat nu ook de basharmonica en de bluesharp ging leren .
Verder waren het voor mij nieuwe gezichten , een heel erg gezellig clubje van 10 bleek later !!

Ongelofelijk knap dat je groepslessen kunt bedenken čn geven die voor iedereen interessant zijn , dus voor de absolute beginner en de iets gevorderde spelers  :applaus: !
Pittige lessen maar heel duidelijk uitgelegd en de sfeer was bijzonder goed . En omdat je met z'n allen op dezelfde camping zit en toch regelmatig bij mekaar ff op bezoek gaat kun je altijd nog om extra uitleg vragen .
's Middag's gingen we eerst ff bbq-en , zwemmen met the kids en later lekker bij de tent wat oefenen , blijkt de buurman een gitaar bij te hebben en die vind het leuk om mee te oefenen en om samen te jammen in het aangenaam warme zonnetje !!  :Jam: Heerlijk deze vakantie !
Ook heb ik weer een oude hobby uit de kast getrokken , klompen decoreren ...
Dremel mee , wat beits en een paar klompen , muziekje aan , biertje erbij en graveren maar !

Elke dag  werden de lessen moelijker en uitdagender , sommige mensen gaven Jopie en mij daar de schuld van .... maar dat komt omdat ze onze cursus "levensgenieten voor gevorderden" toch iets te zwaar vonden .....  ;D :laugh: :Lachen:

Halverwege de vakantie , zijn we nog cultureel en sportief bezig geweest , we gingen met z'n allen een wandeling maken naar het oude dorpje Mirmande , niet normaal wat een steile klim , ik voel m'n kuiten nog !! Maar ontzettend mooi en de moeite zeer zeker waard , een museumbezoekje , een terrasje pakken , samen spelen op een openbaar plein ( wat zullen die Fransen gedacht hebben, hahaha ) en al spelend en kletsend terug gewandeld .

De laatste cursusdag hoefden we niet voor ons eigen eten te zorgen , Ben & Viola gingen voor alle cursisten plus hun aanhang een ( inmiddels befaamde ) heerlijke Indiase en een Thaise curry bereiden . :thumps: Helemaal top !!  :applaus:
Na dat we samen lekker gegeten hadden gingen naar het terras om daar op te treden voor de overige campinggasten waarvan er uiteindelijk meerdere gasten ook een instrument pakten en zich bij ons voegde , het werd uiteindelijk een gezellige boel en duurde voor sommigen onder ons tot een uurtje of 6 's morgens .....  :gaap:
Iedereen had het ččn & ander ingestudeerd , Fred , Jopie en ik hebben onze bijdrage ten slotte maar "de Calvadosblues " gedoopt , het ging zó goed bij het oefenen , zonnetje , een flesje Calvados , Whiskytje , biertje , helemaal geweldig !  :Jam: Alleen bij de presentatie was de Calvados wat na gaan werken waardoor onze bassist een beetje van het paadje af was  :laugh: maar wel heeeel gezellig !  :thumps:
Één van de medecusisten kon lekker gitaar spelen en ze had een prachtige stem , haar bijdrage was alleen al de moeite waard om naar het terras te komen , ook het duo Ben & Viola hebben nog wat live nummers van hun eerste cd gespeeld , hmmm had ik al verteld dat dit een heerlijke vakantie was .... O , ennehh Ben ... wij willen nog meer Sonny Terry stuff van je horen !  :icdans: :Jam:

De laatste dag brak aan ....  :'(  spullen inpakken , mail adressen uitwisselen en klaar maken voor vertrek .
Eerst nog een voorraad oude kaas en worst inslaan voor thuis , filmpje aan , bluesje aan en rijden maar .....

Kortom een SUPEREVENEMENT , 's morgens les , de rest van de dag vakantie !

Ben & Viola , hartstikke bedankt voor deze voortreffelijke vakantie !!!!
:applaus: :thumps:
Als het aan mij ligt volgend jaar weer !  :icdans: :Jam:

Léke  8)

Offline Mrs. Limepop

• Super Hero
  • *
  • Geslacht: Vrouw
  • Gewoon Opnieuw Beginnen
    • Facebook
« Reactie #3 Gepost op: 22 augustus, 2011, 09:46:31 »
Leuk geschreven Lé! Dank je wel voor het delen.
Ik ben stikjaloers.
Bluesharp Challenge 2012 op 20 oktober in het Beauforthuis. Dat wil je niet missen!
http://www.facebook.com/#!/events/394525373933619/

Offline BlackCat

• Global Moderator
  • Super Hero!
  • Light my Campfire
    • Brothers in Blues
« Reactie #4 Gepost op: 22 augustus, 2011, 09:53:05 »
Nou daar heb je toch maar even een mooi verslag van gemaakt zo midden in de nacht!! Trudy is niet de enige die stikjaloers is! Ik hoop volgend jaar ook mee te kunnen!!
 :thumps: :thumps: :thumps:
It's not the notes that you play, but the music that you make...
http://facebook.com/marijnraaijmakers
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.

Offline -peter-

• Full Member
« Reactie #5 Gepost op: 22 augustus, 2011, 11:27:30 »
Zeker die foto, precies genomen in een Belgische brouwerij ziet er gevaarlijk lekker en gezellig uit.  :P
Mooi gemaakte reportage.

grt Peter

Offline Mrs. Limepop

• Super Hero
  • *
    • Facebook
« Reactie #6 Gepost op: 22 augustus, 2011, 11:30:14 »
Enne, laten we ook niet vergeten je te complimenteren met die Beta-Klompen! Waar zit het diamantje eigenlijk?  :laugh:

Mooi werk Lé!  :thumps:
Bluesharp Challenge 2012 op 20 oktober in het Beauforthuis. Dat wil je niet missen!

Offline Léke

• Global Moderator
  • Super Hero!
    • www.motorspuiterij.nl
« Reactie #7 Gepost op: 22 augustus, 2011, 11:32:12 »
Sterker nog , ik heb van Ben nog diamantjes gekregen om er in te verwerken maar ik vond het niet zo mooi dus zijn ze er weer af ...  ;D

Léke  8)

Offline Orff

• Super Hero
  • *
  • on te road again
« Reactie #8 Gepost op: 22 augustus, 2011, 11:33:09 »
Leuk verhaal..enne mooie foto's...krijg honger van die kazen  effe maar wat roggebrood met ouwe kaas doen  :Lachen: ps. Lé wat zat er in je hoed ?

Offline Mrs. Limepop

• Super Hero
  • *
    • Facebook
« Reactie #9 Gepost op: 22 augustus, 2011, 11:41:20 »
Nou Lé, ik zou best een paar van die klompen willen. Met diamantje!  :angel: :-*
Maar ja, ik wil ook al zo graag mooie gespoten deksels voor mijn harpjes....die spelen zoooooveel lekkerder.....
en je hebt het al zo druk. :-\

Misschien een idee voor volgend jaar...... Elke dag mondharmonicales en voor degenen die willen een workshop Klompversieren!  :icdans:

Offline Léke

• Global Moderator
  • Super Hero!
    • www.motorspuiterij.nl
« Reactie #10 Gepost op: 22 augustus, 2011, 11:45:39 »
Die bij Ben voor z'n voeten lag ?

Hahahaha , die gooide ik voor de gein voor z'n voeten toen hij aan het spelen was , vervolgens gooide ik er wat kleingeld in , je weet tenslotte maar nooit hoe voorbijgangers reageren .
Maar de rest van de groep was in een melige bui dus toen gooide één van hen onder het motto "ik heb geen muntjes maar ik vind het zooo goed" zijn creditkaart erin , ik deed er vervolgens nog een harmonica bij , de volgende een telefoon , weer een ander een horloge , enz. hahahaha !!

Léke  8)

Offline Léke

• Global Moderator
  • Super Hero!
    • www.motorspuiterij.nl
« Reactie #11 Gepost op: 22 augustus, 2011, 11:48:46 »
Nog een workshop  :o Ik heb al de workshop "levensgenieten voor gevorderden " gegeven , die was geweldig alleen 's morgens hadden de deelnemers van mijn cursus spontaan heel veel meer moeite met de cursus van Ben , hahahaha  !
Maareehhhh , als je volgend jaar meegaat dan zal ik je wel les geven in het klompen versieren  :laugh:

Léke  8)

Offline Ted

• Global Moderator
  • Super Hero!
  • I'm just a pilgrim on this road, boys
    • Common Blackbird Blues
« Reactie #12 Gepost op: 22 augustus, 2011, 13:54:41 »
Super leuk verslag, Lé! :thumps:
www.commonblackbirdblues.nl
| []  []  []  []  []  []  []  []  []  [] |
www.commonblackbirdblues.nl

Offline -Michel-

• Hero Member
« Reactie #13 Gepost op: 22 augustus, 2011, 14:08:29 »
Leuk verslag Léke.

In valkenswaard snel cursus levensgenieten???
mzzl

Offline luc

• Sr. Member
  • Harmonica Rocks !
« Reactie #14 Gepost op: 22 augustus, 2011, 18:08:35 »
Ik zie en lees dat het een plezierige ervaring is geweest. En leuke vakantie voor de kids.
En inderdaad een leuk verslag Lčke.
Luc