Auteur Topic: U block ok ?  (gelezen 1146 keer)

Offline Arnold1977

• Newbie!
  • *
  • Harmonica Rocks !
U block ok ?
« Gepost op: 02 januari, 2006, 20:52:55 »
Hoi ik ben nieuw hier dus zal mij eerst even voorstellen. Mijn naam is Arnold en woon in Amsterdam. Ik ben een tijdje geleden op het idee gekomen om mondharmonica te gaan spelen. Vraag me niet waar het idee vandaan komt, dat weet ik niet, het lijkt me gewoon super het ooit goed onder de knie te krijgen. Nou heb ik een bluesharp c aangeschaft en ben gaan oefenen.

Eerst de enkele tonen. Nou merk ik dat de u block techniek bij mij het beste schijnt te werken. Nou lees ik ook dat er weinig mensen deze techniek gebruiken. Waarom eignelijk niet. Is tong block DE manier en is het beter deze te leren ? Moet ik alle technieken onder de knie krijgen ? Hoe weet ik welke techniek het beste bij mij past ? Veel vragen, maar ja, ik ben een beginner.

Ook zit ik te denken het boekje ?Leerboek voor de country- en bluesmondharmonica? te kopen. Is dit een goed boek om te leren of kan ik beter verder kijken.

Ik heb al veel gehad aan dit forum waarvoor mijn dank.

Succes en alvast bedankt voor een eventuele reactie

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Offline Arnoud

• Global Moderator
  • Super Hero!
  • Geslacht: Man
Re: U block ok ?
« Reactie #1 Gepost op: 02 januari, 2006, 21:55:42 »
Hey Arnold,
Hoop vragen !
Maar aangezien je in A'dam woont:
maandelijks zijn er in de omgeving van A'dam 'harmonica meetups': heel gezellig en leerzaam, allemaal harmonica verslaafden bij elkaar !!
zie www.harmonica.meetup.com
Daar kun je ervaring op doen, met andere beginners en gevorderden.
U block heb ik nog nooit van gehoord.
Het beste is denk ik een combi van tongblockin en 'getuite lipppen',