Auteur Topic: 11-10-02 Dutch Blues Challenge in Nieuw Vennep  (gelezen 2678 keer)

Online Mathieu

• Super Hero
  • *
  • Geslacht: Man
  • *** Harpen is Leuk! (maar wel moeilijk) ***
Re: 11-10-02 Dutch Blues Challenge in Nieuw Vennep
« Reactie #30 Gepost op: 02 oktober, 2011, 23:38:42 »
Het is een bewuste keuze van Ben geweest om de mogelijkheden van de harp en wat hij er mee kan over het voetlicht te brengen. En ja, technisch is het ontzettend knap, en ook ja, het gemiddelde publiek gaat het helaas boven de pet (terwijl wij ademloos toekeken).

Ook leuk/fantastisch: ondanks dat programma pas om 3 uur begon, hadden Viola en Ben om 11 uur 's ochtends zo'n 70 deelnemers in hun harpworkshop!

To play the harmonica well is a life-long pleasure... don't be in a hurry... work hard and you will get there... you just don't know when... \ David Barrett

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Offline Ray "Skinny Bones Bradley"

• Super Hero
  • *
  • Repetitio est mater studiorum.
    • ZOEKT en gij zult VINDEN !!
« Reactie #31 Gepost op: 03 oktober, 2011, 00:27:13 »
Mensen Ben was lekker bezig  :thumps:

MAAAAAR
Mensen komen niet voor les ga ze dan ook niet proberen op te voeden.
het is vreselijk knap harmonica spel wat ben daar even weggaf maar in de huidige maatschappij scoort het populisme.

De eerste hoge noot welke Ben aanhield waar hij met zn platte hand op zn harmonica dat ding iet wat liet schreeuwen sloeg aan bij het publiek.
Of het Ben irriteerde kon ik niet goed zien, maar mij irriteerde het mateloos. Alleen ik begreep het wel

De 10 minuten vooraf waren technisch briljant maar sloegen voor geen meter aan bij het publiek.
En dan zo'n populistisch te simpel voor woorden hoog nootje dr tussen en het publiek begint te joelen  nonono

Wat ik al zei het is wel begrijpelijk mensen komen daar voor plat Blues vermaak gillende harmonica's lierende gitaren en Blues en Bier....... PUNT

Ze willen niet weten hoe laag een harp kan, want die gozah, op ut leidse plijn doetet zelufde met zown grote peniskokahr.

Ben je hebt briljant gespeeld (tikkie nerveus) alleen doe de volgende keer gewoon wat mensen willen horen.
Dan ben ik er van overtuigd dat het veel meer aanslaat.
Genieten van alle aspecten ven de Mondharmonica doen we hier wel, en als ik het eens haal in Malden

Verder vond ik de gitarist van JB's Bluescrew een fukking iritant kereltje, continu meer aandacht opeisen van het publiek dan de leadzanger, met de hals van zn gitaar voor het gezicht van de zanger etc etc dat soort shit doe je niet in een band.
Verder wel een erg lekkere Band die JB.

Ook Deep and the Dudes vond ik lekker fris klinken alleen de zanger moet nog wat oefenen op zn harpje

Bradleys Circus ging ik gewoon om Liedewij te horen blazen................... En het was GOED.(lekker goedkoop vermaak)

De serieuze aanfluiting van de avond vond ik David Savage.
Wat een JANKERT is dat.
Als artiest tijdens je optreden aan het publiek vragen of ze respect willen tonen en niet te veel willen praten.
GAST respect moet je verdienen.
En als je mensen hun aandacht niet vast kan houden tijdens je te slechte optreden, sta mischien JIJ wel op de verkeerde plek dude.
Luister eens naar deze man zou ik zeggen, "    "zonder versterking, backup en PA was de zaal stil geweest.

Zo en nu voor de vrolijkste noot
Top avond en middag gehad
Leuk om jullie, Tjeu en Tru even te ontmoeten in living lijf.

Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding... Mijn persoonlijkheid is wie ik ben.
Mijn houding hangt volledig af van wie jij bent..

S.B. Bradley

Offline Mrs. Limepop

• Super Hero
  • *
  • Geslacht: Vrouw
  • Gewoon Opnieuw Beginnen
    • Facebook
« Reactie #32 Gepost op: 03 oktober, 2011, 08:53:24 »
@ Zoef! Wie was je en waarom ben je niet naar me toe gekomen?  nonono  :icbat:

@ Ray. Jammer dat je, toen je later terugkwam, niet weer even de aansluiting zocht en me voorgesteld heb aan je vriendin.  :geenidee:

@ Ben.  8) Ik vind het altijd geweldig om naar je te luisteren. Of het nu wel of niet verstandig was om een stukje diepte in techniek te laten horen, interesseert me niets. Dat is Ben Bouman  ;D. Ik voel er wel wat voor om me eens te verdiepen in een reisje naar Memphis.  ;) Misschien dat we daar met een stel een Harmonica Heaven moeten vieren.  :Lachen:

@ George. Je was mijn redder in nood. Bedankt voor je hulp en tijd.
Enne, weer leuke inspiratie voor Diemen meetup mogelijkheden opgedaan he?

@ Zoef. Nogmaals  nonono  >:(

@ Ine. Bedankt voor je altijd aangename gezelschap en de gezellige lunch  ;)

@ Dutch Blues Foundation. Dit keer was het geluid beter dan 9 april. Toch blijft het lastig met deze locatie om de boel centraal te houden. Ik heb nog een heleboel muntjes over van de Rustende Jager, vergeten in te leveren. Dus ik zal er nog wel een 3e keer komen.

Tip voor de volgende keer: Terwijl betreffende band speelt, de naam en logo van de spelende band permanent op het scherm houden. Of afwisselen met de programma sheet. Nu waren we telkens bezig om elkaar te vragen, wie zijn dit nou? Dan wachten op het programma, horloge kijken, of oh, net gemist, nu is er weer sponsorreclame.

Ik ben om 19.00 uur weggegaan en heb Lidewij dus niet gehoord, terwijl zij wel een van de redenen was dat ik me na het 9 april fiasco toch weer naar De Rustende Jager heb begeven. Maar ik was er al om 12.00 uur. Ik had er genoeg van. Op een gegeven moment is een mens verzadigd.

Ik heb erg genoten van de workshop van Dicky Greenwood en Harm van Sleen (en van de 2 bezoekers die het aandurfden om van hun geschreven teksten een blues te zingen) en van Little Louise Blueshistorie presentatie. Erg leuk met die authentieke beelden.
Al met al best een leuke dag!  :thumps:
Zo. Ik weet niet of er om gevraagd was. Maar feedback hebben ze gekregen!  :Clown:
Bluesharp Challenge 2012 op 20 oktober in het Beauforthuis. Dat wil je niet missen!
http://www.facebook.com/#!/events/394525373933619/

Online Mathieu

• Super Hero
  • *
  • *** Harpen is Leuk! (maar wel moeilijk) ***
« Reactie #33 Gepost op: 03 oktober, 2011, 09:05:39 »
Nog wat foto's:

Ben, met een prachtig schilderij met Harry Muskee op de achtergrond:

Bradley's Circus:

En de hond (OPA) van Bradley's Circus, toen ik even met een paar van hen aan het kleppen was:

To play the harmonica well is a life-long pleasure... don't be in a hurry... work hard and you will get there... you just don't know when... \ David Barrett

Offline Zoef!!

• Full Member
  • Just Breathe...
« Reactie #34 Gepost op: 03 oktober, 2011, 15:04:58 »
Trudy, ik heb je nog gezocht maar lees nu dat je al om 19 uur weggegaan bent.

De eerst volgende keer duik ik gelijk naar je enkels (dus niet schrikken...)
A Guitar Player says to his wife, "Oh, baby, I can play you just like my guitar."
His wife replies, "I'd rather have you play me like a harmonica!"