Hallo mede-harpisten.
Ik ben een beetje begonnen met blues spelen samen met mijn vriendin die gitaar speelt. En ik heb moeite met het samen spelen met mijn vriendin en blues in het algemeen.
Een beetje soleren komt er wel goed vanaf, dan doedt mijn vriendin alleen het begeleiden met acoorden. Ik zou zelf nooit samen kunnen spelen om een melodie er uit voort te kunnen brengen.
12 maten blues en de noten die hier in voor komen snap ik.
Benden gaat mij niet goed af, hier ben ik nog aan het oefenen, dus een paar noten mis ik.
De eerste maat begin ik met 2 zuig, dat begint altijd lekker maar daarna weet ik nooit wat ik moet spelen en wordt het altijd maar een geklooi tussen de 1 Chord noten.
Bij de 5de maat? begin met de 4 blow omdat dat de basis noot is van de 4 chord, maar deze klinkt helemaal niet lekker en voorde rest komt er niks melodieus uit.
Dit gaat zo'n een beetje door tot de turnaround waar ik altijd standaard 2d 2d 2d 2d 2d 1d 1d 1d 1d speel, dat altijd voor een lekker einde zorgt.
Ik wil eens goed samen met mijn vriendin spelen zodat ik haar niet al het werk in er eentje laat doen. Heeft iemand voor mij: suggesties, wat ik misschien fout zou kunnen doen, artiesten met een niet te hoog nieveau die mij de magie van het combineren van chord noten kunnen leren of leuke tabs die ik kan leren?
Gegroet!