Auteur Topic: bassman  (gelezen 2195 keer)

Offline luc

• Sr. Member
  • Geslacht: Man
  • Harmonica Rocks !
Re: bassman
« Reactie #15 Gepost op: 20 augustus, 2011, 13:58:44 »
oh je , en ik vind geen potentiometer voor de bias in te stellen . Zal er niet op staan vrees ik.

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Offline Mrs. Limepop

• Super Hero
  • *
  • Geslacht: Vrouw
  • Gewoon Opnieuw Beginnen
    • Facebook
« Reactie #16 Gepost op: 20 augustus, 2011, 14:58:50 »
 :o :o :o :o sow hee!

Ik zag laatst een film waar iemand een zelfmoordbom om had, die zag er ongeveer net zo uit als deze versterker van binnen.
Daar kom je niet zo maar de grens mee over  :Clown: ;D :laugh:
Bluesharp Challenge 2012 op 20 oktober in het Beauforthuis. Dat wil je niet missen!
http://www.facebook.com/#!/events/394525373933619/

Offline luc

• Sr. Member
  • Harmonica Rocks !
« Reactie #17 Gepost op: 20 augustus, 2011, 15:04:12 »
ja ik ben er de nederlandse grens met overgekomen. En als je hem rond je middel bind zweet je even hard als met een bom.hahaha

Offline cluseau

• Newbie
  • *
    • Reparatie / restauratie buizen en transistorversterkers
« Reactie #18 Gepost op: 20 augustus, 2011, 15:19:49 »
Frans , je zegt dat een 5ar4 er eigentlijhk niet in mag , maar op de binnenzijde van de amp zit wel een papiertje met de juiste lampen en daar staat de 5ar4 wel op vermeld.
Luc, typefoutje, mijn excuus is op zijn plaats. Ik bedoel natuurlijk de 5U4. Uit het lijstje kun je ook zien dat deze veel meer gloeistroom trekt en dat is de reden.

Offline luc

• Sr. Member
  • Harmonica Rocks !
« Reactie #19 Gepost op: 08 december, 2011, 19:57:57 »
graag zou ik mijn bassman eens vergelijken met een andere bassman. Ik vind dat hij niet echt de toon en volume geeft die ik ervan verwachte. Mijn geloso G1040 heeft voor mij aangesloten op mijn blues deville speakers 2x12 een betere toon en  meer volume dan de bassman. Daarom mijn oproep.Is er iemand in de buurt van antwerpen , mechelen of omstreken die ook een bassman bezit en een redelijke plaats heeft om te kunnen vergelijken en hier ook wel zin in heeft ,laat mij dan iets weten. Mijn bassman is nochtans aangepast voor harp door FNS en ik verwacht dan ook een killer amp gekocht te hebben.  Ik overweeg zelfs om hem ook eens ergens , nog uit te zoeken wie of waar ,naartoe te brengen om te zien of ze er niet meer toon en volume kunnen uitkrijgen. Maar dan moet ik eerst een vergelijk hebben. Mischien verwacht ik te veel van de bassman.
Luc

Offline cluseau

• Newbie
  • *
    • Reparatie / restauratie buizen en transistorversterkers
« Reactie #20 Gepost op: 11 december, 2011, 21:50:34 »
Tja,  vergelijken, je gaat er dan twee naast elkaar zetten en luisteren of je verschil hoort? Verschillen in vermogen zijn zoiezo eerder meetbaar dan hoorbaar en de amp waar je mee gaat vergelijken zou ook versleten buizen kunnen hebben. Je doet er het beste aan om het max continu vermogen te (laten) meten. Als hij voldoet aan de specificatie en de bias is goed afgeregeld kun je toch al veel uitsluiten. Daarnaast kun je de karakteristiek nog bekijken.

Je vergelijking met een Geloso gaat niet op want dit zijn breedband amps. Bovendien gaan die dingen echt loeihard. Ander punt is het cabinet welke je gebruikt voor de Geloso, die is natuurlijk niet gelijk aan de speakers in de combo. Waarschijnlijk zitten daar originele gitaarspeakers in en ik vraag me af waar je de Geloso op test. Hier kunnen ook grote verschillen in zitten.

Daarnaast zou je eens een solid state gelijkrichter kunnen proberen zoals Marc al voorstelde. Hiermee verkrijg je iets meer headroom maar bias checken is dan zeker gewenst. Buisgelijkrichters kun je wel zonder bias check uitwisselen, de verschillen in voedingsspanning zijn dan niet zo groot.

Offline Aart

• Hero Member
  • www.mighty-ya-ya.com
    • The Mighty Ya-Ya
« Reactie #21 Gepost op: 12 december, 2011, 00:23:02 »
Of misschien is een Bassman gewoon jouw sound niet... Bassman's hebben de reputatie dat het DE versterker voor harmonica is. (Vraag maar aan een gitarist of muziekwinkelverkoper die misschien ooit iets over elektrische harmonica hebben gehoord: ...Harmonica??? Daar moet je een Bassman voor hebben toch?... ) Maar net als gitaarversterkers voor gitaar bestaat er een heel scala aan goed bruikbare, vet klinkende amps voor harp. Elk met hun eigen geluid en karakteristiek.
... I am no guitar-player. I am what ya' call a manipulator of instruments... (Dick Dale)

Offline Ray "Skinny Bones Bradley"

• Super Hero
  • *
  • Repetitio est mater studiorum.
    • ZOEKT en gij zult VINDEN !!
« Reactie #22 Gepost op: 12 december, 2011, 00:31:15 »
Of misschien is een Bassman gewoon jouw sound niet... Bassman's hebben de reputatie dat het DE versterker voor harmonica is. (Vraag maar aan een gitarist of muziekwinkelverkoper die misschien ooit iets over elektrische harmonica hebben gehoord: ...Harmonica??? Daar moet je een Bassman voor hebben toch?... ) Maar net als gitaarversterkers voor gitaar bestaat er een heel scala aan goed bruikbare, vet klinkende amps voor harp. Elk met hun eigen geluid en karakteristiek.

:thumps:
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding... Mijn persoonlijkheid is wie ik ben.
Mijn houding hangt volledig af van wie jij bent..

S.B. Bradley

Offline Arnoud

• Global Moderator
  • Super Hero!
« Reactie #23 Gepost op: 12 december, 2011, 11:09:43 »
die dingen zijn ook zo groot en log...je sjouwt je een breuk.
 :angel:

Offline luc

• Sr. Member
  • Harmonica Rocks !
« Reactie #24 Gepost op: 12 december, 2011, 12:25:39 »
deze morgen nog wat zitten prullen met de bassman. En ik ben er nu toch al iets meer tevreden van. FNS had er 12at7 , 12av7  , 12au7 buisjes ingestoken. Ik heb de 12au7 vervangen door een 12ax7 en heb dus al iets meer volume . Maar echt luid gaat hij nog niet echt. Ik heb alleen een goede toon naar mijn smaak dan toch , als ik de re10 en een andere gewone mic (met impedance omvotmer) gebruik. Met geen enkele van mijn bullets vind ik de toon goed. Het lijkt net of ik met de bullets de scheur verlies die ik op mijn andere amp wel heb. Ze klinken veel te proper op de bassman.
Ik heb de geloso aangesloten op de fender special design 12 inch speakers van mijn blues deville.
En in de bassman steken eminence legend speakers in.
Dus voorlopige conclusie is dat ik iets meer tevreden ben maar alleen met bepaalde mic's .Zezker niet met mijn bullets waarin toch verschillende goede elementen in zitten en op mijn traynor ygm3 ook goed klinken.
Mischien maak ik toch eens een afspraak met voske van fox amps om te informeren of er iets kan aan gedaan worden , en aan welke prijs natuurlijk.
Luc

Offline luc

• Sr. Member
  • Harmonica Rocks !
« Reactie #25 Gepost op: 30 december, 2011, 11:53:35 »
vandaag nog wat gepruld me de bassman en nu vraag ik mij af waarom er soms een bromtoon opzit. Soms zonder de mic al een bromtoon dat meegaat met het volume en wanneer ik de bas verder open draai. Met mijn shure 520dx gaat de brom weg als ik deze inplug.Deze heeft een vaste kabel . Maar ik speel liever met andere mics . Maar met sommige andere mic's blijft de brom meestal .Eerste gedacht is dat het aan de kabel of aan de mic's ligt maar op mijn andere amp's werken deze prima. En somls is de brom ook minder . Als er niets ingeplugt is en de amp bromt word de brom minder als ik de metalen schakelaars of de metalen front aanraak. Steekt de dic erin en hij bromt geeft dit geen verschil als ik iets metaal aanraak. Ik heb ook de voorversterker lampen eens vervangen maar helpt ook niet.
Ik denk dat ik toch nog wat euro's ga proberen opzij te leggen  en met de  bassman en enkele mics eens naar Marc  van fox amps ga gaan. Kan ik direct eens zien wat we eventueel kunnen verbeteren .

Offline Voske

• Sr. Member
  • What ya'll fuzzin'about, Blues is my middle name
    • Fox Amps
« Reactie #26 Gepost op: 30 december, 2011, 23:54:29 »
Hey Luc,

Laat maar weten, dan maken we een afspraak!

Cya,
Marc
www.foxamps.com      Dutch hand build harp amplifiers

Offline luc

• Sr. Member
  • Harmonica Rocks !
« Reactie #27 Gepost op: 31 december, 2011, 14:36:43 »
ok Marc , nog even geduld maar ik maak zeker een afspraak . Kan je eens zien of er aanpassingen , verbeteringen mogelijk zijn .
Luc

Offline jack

• Jr. Member
  • **
  • Harmonica Rules !
    • Jerkingbirds
« Reactie #28 Gepost op: 01 januari, 2012, 16:59:16 »
Ik zou zeggen stop er 2 x 12 ax in en doe alleen V1 eens een 12 au of 12 av de 5V4 gebruik ik zelf ook graag en er blijft dan een prima vermogen over, je kan een een GZ34/5AR4 steken en kijken of je dan een sprong voorwaarts maakt je krijgt dan wat meer spanning en meestal blijft de bias verhouding wel ok (lees wel goed er staat meestal)

TAV de 5U4 zou ik zeggen dat ik al heel wat bassmans heb afgeleverd met de 5U4 maar dan vooral voor gitaar de PT kan dat prima bolwerken en met de moderne productie GZ34 en 5AR$ heb ik nogal een arcing in de buis met als gevolg dat de fuse er uit springt