Ik heb vandaag na amper 2-3 maanden weer een special 20 mondharmonica doen sneuvelen (gisteren werkte draw 5 nog pak ze vandaag vast en ineens niet meer...)
Ik heb ze opengedaan en papiertje zachtjes onder om eventueel vuil te verwijderen etc... heeft allemaal niets geholpen en bij het dichtdoen schoof ik uit en is mijn blow 5 ook gesneuveld.
(begint toch duurder te worden dan ik dacht dit is al 2de mondharmonica die kapot is op 5-6 maanden tijd)
Nu wil ik nieuwe rietplaat kopen op de hohner site maar vroeg ik me iets af...
ik heb nog een special 20 C mondharmonica liggen en ik vind het precies nogal stom om dan een rietplaat van C te kopen toen ik zag dat alle andere beschikbaar zijn
ik zou nu dus een nieuwe A,F,G,... pakken (wat is het beste als 2de mondharmonica om eventueel aventoe al eens op te oefenen?)
Maar is het eigenlijk wel mogelijk een special 20 rietplaat van bv Bb in een special 20 C-mondharmonica te steken? (ik weet niet of dit uitmaakt qua vlotheid van spelen..?)
Bij special 20 is het niet mogelijk om de riets apart te vervangen zeker? Je kan ze in ieder geval niet apart kopen op de hohner site.