Auteur Topic: Admiral freebee  (gelezen 1747 keer)

Offline waldorf

• Newbie!
  • *
  • Geslacht: Man
  • Harmonica Rocks ! (ook in Belgi
Admiral freebee
« Gepost op: 07 januari, 2006, 11:45:59 »
heeft er toevallig iemand mondharmonica tabs voor nummer van Admiral Freebee ???

Thx

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Offline joep

• Newbie
  • *
  • Harmonica Rocks !
Re: Admiral freebee
« Reactie #1 Gepost op: 01 maart, 2006, 12:04:41 »
of weet er iemand wat voor mondharmonica hij gebruikt in 'bad year for rock n roll' , 'rags 'n run ' of 'recipe for disaster' ?

Offline Maarten

• Full Member
  • Geslacht: Man
  • blaaszuigblaas zuigzuigblaas...hijg
« Reactie #2 Gepost op: 01 maart, 2006, 13:57:32 »
'k Heb eens snel geluisterd en gecontroleerd.

Ik ben het niet 100% zeker, maar ik denk dat de admiraal met het volgende speelt:

Bad year for rock 'n' roll: 1e positie op een C-harpje

Rags 'n' run: 4e positie (denk aan Bruce Springsteen) op een Bb-harpje

Recipe for disaster: 4e positie op een Bb-harpje

Voor Rags 'n' run is het thema erg simpel: ik vermoed wat bends op de zes, gevolgd door wat blownoten op hetzelfde gat (luister naar het voorbeeldje)

In een tv-programma zag ik dat hij speelt met verschillende harmonica's: special 20's, Marine Bands en iets dat ik niet kon identificeren.

Offline joep

• Newbie
  • *
  • Harmonica Rocks !
« Reactie #3 Gepost op: 10 maart, 2006, 11:00:03 »
ik heb hem gisteren live gezien, en het viel me op dat hij volgens mij al zijn nummers op een en dezelfde mondharmonica speelde (of hij wisselde ze zo snel dat ik het niet kon zien). oook speelde hij een harmonicasolootje in einstein brain (ipv gitaarsolo) het was in ieder geval een supervet optreden en hij rockte weer goed  8)