Ik speel vandaag pas een jaar kom ik net achter.
Grappig dat ik na een jaar op dit mooie instrument eigenlijk nog geen kont weet.(
zelfkennis is een pre op dit forum)
Ok ik weet waar de 2 hole draw zit en ik kan een of 2 voorzichtige bends achter elkaar redelijk zuiver.
Boven gaatje 6 kom ik zelden en de 12 bar blues progression is meer een gevoel dan dat ik ook werkelijk weet in welke bar ik zit.
Waar ik van vaders kant gezegend ben met een redelijk gevoel voor ritme heeft mij al meermalen gered.
Het zuigende sissende geluid tijdens het spelen van single notes ben ik vanaf, de ademnood komt niet meer zo vaak voor als in den beginne, ik kwijl minder en ik kan enkele toonladders op snelheid er accuraat uitfluiten.
Accoorden komen er voorzichtig bij en zo nu en dan een kleine tongsplit of slap niets bijzonders maar de durf is er.
Noten lezen weer geprobeerd, geen kwartje gevallen, geen lampje aangegaan, GEEN GEDULD VOOR,
Ik hoor iets en ga het naspelen.
Dit lukt meestal na een paar dagen hortend en stotend en dan moet de soepelheid er in komen en dat is herhalen herhalen en nog eens 1000 keer herhalen.
Ik geef toe het beperkt je als een malle als je zonder noten te kunnen lezen alles wilt naspelen, je moet alles op die harde schijf in je hoofd opslaan, dat is bijna geen doen.
Ik heb een jaar geleden een tip gekregen van een aantal Profi muzikanten bij mij uit de kroeg, over een Vox versterker ik vond het niets, veel te ingewikkeld.
Ga nou maar kopen, was het advies en leer dat ding uit je hoofd krijg je geen spijt van.
Toch maar gekocht, wat wil je als novice.
Luisteren naar deze mannen was in mijn ogen best verstandig, ze hebben het wel goed voor met de beveiliger van hun stamcafe.
Ik wil hem nu nooit meer kwijt.
Ik hoor af en toe nog wel eens lacherig "wanneer kom je Hans Dulfer nou van het podium blazen met je grote muil lange.".......... "Graag voor ie dood is JA"
Ik heb ooit eens aangegeven dat ik dat het volgende jaar met Haarlem Jazz zou doen (Dit jaar dus)
Improvisatie is na een jaar nog een ramp.......... Serieus na een jaar zou je toch wel iets moeten kunnen improviseren!!!
Niet dus, ik heb er waarschijnlijk gewoon de fantasie niet voor.
Luc had laatst een Slow blues improv ingespeeld
http://www.box.net/shared/b4pv6t7bn35yqi28zrgq .......
DAMNBrrr kippevel en ik denk voor Ray nog wel een paar jaar oefenen met zn grote bek

Wat het forum betreft ik ben er weer.. Was er al die tijd al, alleen niet legaal..
Ik weet ik heb praatjes voor 10 en verg soms veel van het tolerantievermogen van mijn mede forum leden.
Sommige kunnen mij handelen sommige met wat meer moeite, thats life

Not everyone feels love for you, and i sure as hell dont feel love for everyone.

Ik doe nog een jaar......

Hebt geduld vrienden.