Auteur Topic: lee oskar C harp  (gelezen 776 keer)

Offline Toots-fan

• Newbie!
  • *
  • Harmonica Rocks !
lee oskar C harp
« Gepost op: 09 januari, 2006, 17:26:17 »
ik heb laast een lee oskar bluesharp gekocht in c. Ik heb al op dit forum lopen zoeken maar ik kan het antowoord nergens vinden? mijn vraag is op de zijkant van mijn mondharmonica staat aan de linkerkant 1st. C en aan de rechterkant 2e g wat betekend dit? En weet iemand misschien wat een goeie blusharp lesboek is om mee te beginnen?

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Offline Timo

• Newbie
  • *
  • Geslacht: Man
  • Antwerp Harp
Re: lee oskar C harp
« Reactie #1 Gepost op: 09 januari, 2006, 18:03:21 »
Dat betekent gewoon dat je in C speelt in 1e positie (straight harp) en in G in 2e positie (crossharp).
straight harp is voor folk
cross harp voor blues

probeer eens www.freeharmonicalessons.com
ik heb leren spelen met Leerboek voor Country en Blues Mondharmonica van Reba. Kost 8? ofzo.

Offline Jervis

• Hero Member
  • Geslacht: Man
  • Heel Nederland aan de mondharmonica!
    • Business Harmonics
Re: lee oskar C harp
« Reactie #2 Gepost op: 15 januari, 2006, 15:43:58 »
ik heb laast een lee oskar bluesharp gekocht in c. KNIP mijn vraag is op de zijkant van mijn mondharmonica staat aan de linkerkant 1st. C en aan de rechterkant 2e g wat betekend dit? KNIP
Als toevoeging op het vorige antwoord: Lee Oskar heeft die aanduidingen als een soort "spiekbriefje" op de harp gezet. Je hebt dus een harpje in C, en de meest voorkomende speelwijzen met dat harpje staan op de zijkant afgedrukt (hoef je dus niet uit je hoofd te leren). Een handigheidje dus...