Auteur Topic: Afstellen - verwondering, frustratie, succes!  (gelezen 1630 keer)

Offline Boyen

• Full Member
Re: Afstellen - verwondering, frustratie, succes!
« Reactie #15 Gepost op: 04 september, 2011, 20:46:43 »
Maar met name als je luhctdichtheid test lijkt me dat niet zo fantastisch, ik merk nu in ieder geval dat dat geen goed beeld geeft.

Ik heb trouwens ook niet super goede ervaringen met waxen. Vooral op het blow reed zitten ze zo ongeveer in je mond en ik merkte het effect niet... dus heb ze uiteindelijk maar weg gehaald.

@Tinus, ik heb nog nooit ge tip-scooped, je video is best duidelijk maar het lijkt me wel iets wat dus on-omkeerbaar is, meestal een slechte combi met mij. Maar wat is het exact effect ervan? Beter airflow, dus luchtdichter? of hoe moet ik me het voorstellen.
Citaat van: Ray
Het "testen" zuigen/blazen op de reedplate zelf is nog steeds draaaama   :Lachen:
Herkenbaar  :thumps:

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Offline -Michel-

• Hero Member
  • Geslacht: Man
« Reactie #16 Gepost op: 04 september, 2011, 21:04:05 »
Maar met name als je luhctdichtheid test lijkt me dat niet zo fantastisch, ik merk nu in ieder geval dat dat geen goed beeld geeft.

als het dus zonder te schroeven al goed/beter is laat staan dan met schroeven (zo ervaar ik het dan he)

mzzl

Offline Léke

• Global Moderator
  • Super Hero!
  • In the blues scene I'm still young !!
    • www.motorspuiterij.nl
« Reactie #17 Gepost op: 04 september, 2011, 21:13:34 »
Mjah dit vroeg ik mij af, eens het openligt en je veranderingen aanbrengt moet je het toch telkens terug in elkaar steken om het uit te proberen (heel omzichtig telkens opnieuw...) of kan je het ook anders testen?

Ja , dit kan ook anders , bij Tinus z'n workshop begon de les met leren spelen op een losse reedplaat  :o
Dat gaat lekker vlug en heeft als grootste voordeel dat je de luchtdichtheid goed kan testen .

Dit is niet moeilijk om te leren maar het is lastig uit te leggen met schrift , dat moet even voorgedaan worden .

Léke  8)
Play the blues backwards ......, get your house , your car , your job , your money and  your wife back !!

Offline TinusK

• Super Hero
  • *
    • www.tinuskoorn.nl
« Reactie #18 Gepost op: 04 september, 2011, 21:32:24 »
Mjah dit vroeg ik mij af, eens het openligt en je veranderingen aanbrengt moet je het toch telkens terug in elkaar steken om het uit te proberen (heel omzichtig telkens opnieuw...) of kan je het ook anders testen?

Je test gewoon op de plaat zelf. Je zet je lippen rondom de slot aan de kant van de plaat waar geen riet zit en dan zuig je om de normale toon te spelen of je blaast om de overblow/bend te spelen.

Offline -Michel-

• Hero Member
« Reactie #19 Gepost op: 04 september, 2011, 22:57:52 »
verrek  :thumps: :thumps:

net gelijk een harpje uit elkaar geschroefd en het werkt zeer goed zelfs de overblows

mzzl

Offline Aflevering

• Jr. Member
  • **
  • Harmonica Rocks !
« Reactie #20 Gepost op: 05 september, 2011, 20:59:27 »
Je test gewoon op de plaat zelf. Je zet je lippen rondom de slot aan de kant van de plaat waar geen riet zit en dan zuig je om de normale toon te spelen of je blaast om de overblow/bend te spelen.

Zoiets zocht ik, ideaal bedankt!  :thumps: