Auteur Topic: zuignoot gat 2 en 3  (gelezen 891 keer)

Offline willemhagenbeek

• Full Member
  • Geslacht: Man
  • Harmonica Rocks !
zuignoot gat 2 en 3
« Gepost op: 10 januari, 2006, 21:34:53 »
Hoe kan dat nou????
Ik heb nu voor de derde keer een bluesharp van hohner gekocht in acht jaar tijd en steevast na een week spelen en (proberen te benden ) begeven de zuigtonen van gat 2 en 3 het. Ik krijg er dan bijna geen geluid meer uit terwijl dat in het begin wel? het geval is.
Ik heb twee a's en een g gehad.
Ik heb in die acht jaar ook weinig geleerd want als die het dan weer niet goed doet ligt die weer een paar jaar in de kast en als ik hem dan weer zie denk ik even proberen,nieuwe kopen ,weekje blazen en dan begint het gezeur weer.
Hoe kan dit en kan ik dit euvel verhelpen want zo wordt het nog een dure hobby die weinig vruchten afwerpt.
Ik vind het zo jammer om er weer mee te stoppen omdat ik best wel muzikaal ben en het een fantastisch instrument vind.
Alvast bedankt.
Willem

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Offline ren

• Newbie
  • *
  • Dit forum is het helemaal !
Re: ????
« Reactie #1 Gepost op: 10 januari, 2006, 21:46:02 »
Kijk eens op de site van Dave Krooshof en lees maar eens wat hij er van zegt.
Zit een hoop waarheid in.
Heb zelf ook geen al te beste ervaring met Hohner.
Persoonlijk vind ik de Lee Oskar en de Suzuki harpjes veel langer mee gaan.
En Harry's Trading heeft ze allemaal.
www.mondorgel.nl

Offline Arnoud

• Global Moderator
  • Super Hero!
Re: zuignoot gat 2 en 3
« Reactie #2 Gepost op: 11 januari, 2006, 21:06:19 »
Hey Ron,

er zijn maar een zeer beperkt aantal winkels in Nederland waar je goed harmonica's kunt kopen.
De meeste muziekwinkels beperken zich tot een paar hohners in C.
Sommige winkels hebben een uitgebreidere keuze, maar enkele  webwinkels hebben echt alles wat je nodig hebt op harmonica gebied.
Dan is het toch niet erg om die websites te noemen ? :)

Willem, als je wilt kun je mij persoonlijk mailen over het probleem, ik heb ook nog wel de nodige info.  ;)

Rene: Heel waarshijnlijk heeft het probleem niets te maken met 't feit dat het Hohner harmonica's zijn ,maar puur met techniek !

Groetjes allemaal,
Arnoud

Offline Arnoud

• Global Moderator
  • Super Hero!
« Reactie #3 Gepost op: 12 januari, 2006, 21:48:59 »
is onderweg !!
gr arnoud

Offline ren

• Newbie
  • *
  • Dit forum is het helemaal !
Re: ????
« Reactie #4 Gepost op: 13 januari, 2006, 09:03:11 »
[

Citaat

Beste Renee, ik werd op de hoogte gesteld door een medelid van deze site, dat hij vond dat het wel, verdacht veel riekte naar reclame maken op deze site, zelf wil ik dit niet gelijk bevestigen, maar in je vorige berichten, komen wel erg konstant, bepaalde sites terug in je berichten.

Probeer dit s.v.p niet teveel te doen !!

Heb je ook een www adres van Dave Krooshof

Groet

Ron

Citaat

Hier dan een reactie van mij.
Als het voor sommige mensen naar reclame riekt dan moet dat maar.
Ik kan je wel vertellen dat ik geen enkele binding heb met desbetreffende webwinkel.
Ik ken de man persoonlijk helemaal niet.
Ik probeer alleen een stukje informatie te geven zoals er velen doen hier.
Hier wil ik het bij laten.
En het web adres van Dave Krooshof. Type zijn naam in google in en je komt er.
Groeten Ren?

Offline Ron

• Super Hero!
  • **
  • SoulBlower Harmonicas
    • De Mondharmonica Winkel
« Reactie #5 Gepost op: 13 januari, 2006, 18:04:04 »
Dag Renee

Ik moet je eerlijk bekennen, dat ik na mijn 2 de berichtje ging twijfelen, of je wel dan ook niet bewust reclame aan het maken was, toch fijn dat je een correct antwoordt hebt gegeven .

Mijn opzet is dan ook alleen deze site de goede richting op te sturen en heb in jouw geval het gevoel toch de verkeerde te hebben aangesproken.

Groet

Ron

Offline Ron

• Super Hero!
  • **
  • SoulBlower Harmonicas
    • De Mondharmonica Winkel
« Reactie #6 Gepost op: 13 januari, 2006, 23:18:16 »
Dag Willem

Ik denk zelf dat Arnoud, bedoelt de techniek van spelen, vaak moet je op het 2 en 3 de gaatje iets harder zuigen, vooral in het begin van mijn leerproces met de mh, had ik even de neiging om er een fatsoenlijke toon uit te krijgen, te hard te zuigen en daar zal bijna geen ene mh tegen bestand zijn, wel klopt het wat Renee zegt dat de lee oskars er bv beter tegen bestand zijn.

Je zou dus eigenlijk aan je manier van blazen en vooral zuigen moeten werken, dan overbelast je de rieten ook minder snel.
Leer in het begin eerst je mondharmonica kennen, bv door eerst de noten/gaatje rustig en stuk voor stuk apart te blazen en zuigen, probeer niet gelijk de mooiste klanken er uit te halen en mee te spelen met bekende nummers.

Want dan zul je dat vaak te geforceerd doen in het begin

Kijk voor meer info over het beginnen ook op
www.davegage.com

Kijk ook vooral bij ,beginnen met de mondharmonica rubriek

Maar als het goed is zal Arnoud je ook hierbij wel helpen .

Groet
Ron