Auteur Topic: Hohner slide harp C of Hohner Chromatic Koch?  (gelezen 1291 keer)

Offline TinusK

• Super Hero
  • *
  • Geslacht: Man
    • www.tinuskoorn.nl
Re: Hohner slide harp C of Hohner Chromatic Koch?
« Reactie #15 Gepost op: 18 september, 2011, 15:25:38 »
Nou beter beter.
nee ik denk dat de 270 deluxe beter is, die is anders gebouwd, heeft dikkere rietplaten enzo ...

Die 280 heeft een kunststof kam en de 270 een houten kam. Kwestie van smaak misschien maar dat voelt wel anders.

De 280 heeft een extra octaaf aan de onderkant, daar kan je dus veel lager op spelen. Ik vind dat erg mooi en daarom heb ik ook alleen maar 280's en heb ik de 270's die ik had verkocht. Vooral ook omdat het de 280 voor mij een toegevoegde waarde heeft. Een 270 heeft hetzelfde bereik als een diatonische harmonica dus dan speel ik liever diatonisch.

Ik ben echter geen expert ik speel namelijk bijna uitsluitend bluesharp en speel alleen soms op de chromaat als ik lesgeef of als ik film kijk. Misschien is er een verdwaalde chromaat speler die je meer kan vertellen.

Dit is trouwens een erg informatieve site over chromaten:

http://www.angelfire.com/music/HarpOn/

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Offline Ray "Skinny Bones Bradley"

• Super Hero
  • *
  • Repetitio est mater studiorum.
    • ZOEKT en gij zult VINDEN !!
« Reactie #16 Gepost op: 18 september, 2011, 17:39:33 »

Ik ben echter geen expert ik speel namelijk bijna uitsluitend bluesharp en speel alleen soms op de chromaat als ik lesgeef of als ik film kijk.

In de bioscoop tijdens the Expendables bijvoorbeeld  :laugh:
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding... Mijn persoonlijkheid is wie ik ben.
Mijn houding hangt volledig af van wie jij bent..

S.B. Bradley

Offline TinusK

• Super Hero
  • *
    • www.tinuskoorn.nl
« Reactie #17 Gepost op: 18 september, 2011, 17:46:02 »
In de bioscoop tijdens the Expendables bijvoorbeeld  :laugh:

Ja, het is tegenwoordig ook heel noormaal om te bellen in de bioscoop dus dan kan een beetje toonladders oefenen ook wel.

Offline d-r-w

• Newbie!
  • *
  • Harmonica Rocks !
« Reactie #18 Gepost op: 18 september, 2011, 18:00:24 »
hahahaha!! ik zie het al helemaal voor me,, yeah come on lets do it YEAH!! "stalone" onder het deuntje van Toots Thielemans - Circle of smiles XD hahaha kan echt niet! :P..

maargoed, zo'n Hohner 270 (Deluxe) of een Hohner 260 zijn nog wel te betalen en spelen "waarschijnlijk" hetzelfde als de chromaat die ik nu heb? En met hetzelfde spelen bedoel ik dat uit het bijvoorbeeld gaatje 10 hetzelfde geluid komt bij beide instrumenten?

Nogmaals velen dank!

gr.

Offline TinusK

• Super Hero
  • *
    • www.tinuskoorn.nl
« Reactie #19 Gepost op: 18 september, 2011, 18:02:48 »
maargoed, zo'n Hohner 270 (Deluxe) of een Hohner 260 zijn nog wel te betalen en spelen "waarschijnlijk" hetzelfde als de chromaat die ik nu heb? En met hetzelfde spelen bedoel ik dat uit het bijvoorbeeld gaatje 10 hetzelfde geluid komt bij beide instrumenten?

ja

Offline Orff

• Super Hero
  • *
  • on te road again
« Reactie #20 Gepost op: 18 september, 2011, 18:47:18 »
beetje late reactie, was m'n chromaat kwijt..... 20 jaar geleden chromatische les gehad op een koch met 10  gaatjes was op dat moment de meest gebruikte met een zeer goede prijs kwaliteitverhouding ......net even getest en hij doet t nog steeds....kan alleen nergens hohner ontdekken ... zelfde fabriek andere naam of de koch is door hohner overgenomen geen idee ???

Offline TinusK

• Super Hero
  • *
    • www.tinuskoorn.nl
« Reactie #21 Gepost op: 18 september, 2011, 18:48:51 »
Koch is overgenomen

Offline benbouman

• Hero Member
  • www.customharmonicashop.nl
    • Custom Harmonica Shop
« Reactie #22 Gepost op: 19 september, 2011, 13:08:43 »
Ik verkoop de Seydel Saxony omdat dit momenteel de enige chromaat is die zo goed is dat ik er een ( bijna >:D ) levenslange garantie op durf te geven.
Voordelen:
Stalen stemtongen= langere levensduur/minder onstemmen
Speciaal design mondstuk= geen luchtverlies/meer spelcomfort/geen speling op de schuif.
Speciale ventielen= geen gerammel/hoeft niet warmgespeeld te worden.
Aluminium frame= geen kromtrekken/per opening aangepaste opening) geluidskamers).

Natuurlijk zijn er andere goede chromaten maar eigenlijk hebben ze geen van alle al deze voordelen. Of je het nodig hebt in je spel en of je er het geld voor over hebt is uiteraard een persoonlijke keuze.
Het zegt mij heel veel als de bespelers van chromaten, die al hun leven lang spelen, na ontvangst van de Saxony zeggen: eindelijk een chromaat die aanvoelt zoals ik altijd al gewenst heb!!

De normale prijs is € 259,90.
Ik moet ze nog in mijn webshop opnemen en dan wordt de prijs € 290,--

Hiervoor krijg je dan een gecontroleerde en perfect afgestelde Saxony met een ( bijna ) levenslange garantie.

Ben Bouman
www.customharmonicashop.nl

Offline Ray "Skinny Bones Bradley"

• Super Hero
  • *
  • Repetitio est mater studiorum.
    • ZOEKT en gij zult VINDEN !!
« Reactie #23 Gepost op: 19 september, 2011, 16:11:11 »

Hiervoor krijg je dan een gecontroleerde en perfect afgestelde Saxony met een ( bijna ) levenslange garantie.

Ben Bouman
www.customharmonicashop.nl

Hmmm of je wacht op de volgende prijsvraag  :P
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding... Mijn persoonlijkheid is wie ik ben.
Mijn houding hangt volledig af van wie jij bent..

S.B. Bradley