Auteur Topic: Kopen van bluesharp  (gelezen 2052 keer)

Tom

• Gast
Kopen van bluesharp
« Gepost op: 14 mei, 2004, 18:16:57 »
Ik speel nu een paar jaar gitaar en wil ook bluesharp erbij gaan spelen. Ik speel op mijn gitaar voornamelijk in E mineur en nu wil ik graag een harp waarmee ik daar goed doorheen kan gaan tetteren. Welke harp moet ik nemen? Iedereen heeft het erover dat je voor E een A harp moet nemen, maar volgens mij praten zij allemaal over A majeur. Moet ik een andere toon nemen omdat ik vooral in mineur speel?

Ik heb ook gehoord dat een Lee Oskar een mooie harp is om mee te beginnen. Klopt dat?

Groet, Tom

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Offline Jervis

• Hero Member
  • Geslacht: Man
  • Heel Nederland aan de mondharmonica!
    • Business Harmonics
Re:Kopen van bluesharp
« Reactie #1 Gepost op: 15 mei, 2004, 00:10:27 »
Wat bij mineur nummers een gebruikelijke manier om te spelen is, is de zgn. 3e positie. Een nummer in Emineur meespelen met een harp in D (grondtonen op de 1st, 4th en 8th hole Draw). Wordt wel een beetje hoog, vooral omdat de favoriete/mooie ongebogen noten in 3e positie op de plekken 4 t/m 10 zitten.

Lee Oskar is (ook) een prima harp. Komt zelfs in speciale mineur stemmingen, en daar zou je dan een Emineur-harp kunnen aanschaffen. Ik heb zelf nauwelijks ervaring met die harpjes, maar het lijkt mij te kunnen werken als je speelt in de 1e positie (dus harp in de grondtoon van het nummer)

Succes!

Tom

• Gast
Re:Kopen van bluesharp
« Reactie #2 Gepost op: 16 mei, 2004, 14:53:57 »
Cool, dat ga ik dan maar doen. Een bluesharp in E mineur... Bedankt voor het advies!

Groet, Tom