Auteur Topic: Leuk setje  (gelezen 855 keer)

Offline Luuk

• Full Member
  • Geslacht: Man
Leuk setje
« Gepost op: 26 september, 2011, 09:40:58 »

Hallo allemaal!!

Ik ben nieuw hier dus zal me eerst even voorstellen. Ik ben luuk speel nu 2 jaar mondharmonica. heb er 8 op de plank liggen zodat ik altijd wel mee kan kloten met andere instrumenten. Nu is het zo dat ik nu aardig nummers mee kan spelen zoals het hele love me do van de beatles. Maar ik ben ook bezig met mijn "eigen geluid" te spelen. Wat ik heb uitgevonden heel leuk is in een bandje :).

Nu heb ik al veel over versterkers gelezen hier op dit forum maar mijn vraag is toch een beetje anders ivm mijn "eigen geluid" dus daarom start ik maar een nieuw topic. Oke dan nu de vraag.

Ik heb een green bullet mic. maar geen versterker. Nu als ik versterk speel speel ik op een oude stoffige versterker van een maat van me. Maar ik hou Na de bridge een wissel zeg maar. Dus nu vroeg ik me af wat nu een goede versterker is om te kopen. waarmee dat gewoon zacht en hard goed klinkt zonder teveel met knoppen te hoeven kloten. Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Vriendelijke groet Luuk

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Offline Ray "Skinny Bones Bradley"

• Super Hero
  • *
  • Repetitio est mater studiorum.
    • ZOEKT en gij zult VINDEN !!
Re: Leuk setje
« Reactie #1 Gepost op: 26 september, 2011, 13:40:57 »
GEEN knoppen zeg je

Tja sorry toch een knop wel een dijk van een geluid
of ie zwaar genoeg is voor een podium zonder PA denk ik niet

http://www.harpamps.com/tubeamps/index.html

Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding... Mijn persoonlijkheid is wie ik ben.
Mijn houding hangt volledig af van wie jij bent..

S.B. Bradley

Offline Luuk

• Full Member
« Reactie #2 Gepost op: 26 september, 2011, 13:50:08 »

Oke heb het even gelezen maar klinkt wel goed als ik het zo lees :)

Offline Orff

• Super Hero
  • *
  • on te road again
« Reactie #3 Gepost op: 26 september, 2011, 14:38:57 »
Waar op letten bij de aanschaf van een versterker.... bij zoekfunctie op dit forum...veel info in één topic....succes O0

Offline Orff

• Super Hero
  • *
  • on te road again
« Reactie #4 Gepost op: 26 september, 2011, 14:41:35 »
Uhm epiphone 5w is eigenlijk hetzelfde als een harley benton die ik gehad heb...leuk geluid maar zonder PA red je het niet op een podium helaas...

Offline Luuk

• Full Member
« Reactie #5 Gepost op: 26 september, 2011, 14:44:24 »

sorry maar PA?  :-[

• Super Hero
  • *
« Reactie #6 Gepost op: 26 september, 2011, 14:45:49 »
Public Anouncement officieel
Ofwel de huis versterker
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding... Mijn persoonlijkheid is wie ik ben.

S.B. Bradley

Offline Orff

• Super Hero
  • *
  • on te road again
« Reactie #7 Gepost op: 26 september, 2011, 14:48:45 »
PA (geluidssysteem)

wikipedia:
"Een P.A. is een vakterm waarmee de geluidsinstallatie bedoeld wordt die de muziek (bijvoorbeeld een concert of drive-in show) gaat versterken voor het publiek. Het is een afkorting voor de Engelse term "Public Address".

Er zijn P.A.'s van verschillende grootte. Zij variëren meestal van twee luidsprekers op statief, met een vermogen van ongeveer 300 watt per luidspreker voor in een café tot systemen van 75.000 watt (of meer) voor grote pop/rockfestivals, zoals Pinkpop, Rock Werchter of Rock am Ring. Tegenwoordig wordt vaak niet meer in watt gerekend maar in decibel (dB). Een systeem moet in staat zijn een vastgesteld aantal decibel te produceren in een bepaald gebied."

kortom een mengpaneel met versterker waardoor je de harpversterker ook kan versterken..... O0

o o Ray hebbe we een meningsverschil? hehe

Offline Luuk

• Full Member
« Reactie #8 Gepost op: 26 september, 2011, 14:52:15 »

Oke thanks, handig om te weten zijn die dingen duur? want naast zon versterkertje moet ik dat dan ook hebben.

• Super Hero
  • *
« Reactie #9 Gepost op: 26 september, 2011, 14:53:30 »
PA (geluidssysteem)
O0

o o Ray hebbe we een meningsverschil? hehe

Achwelnee zo heet het nou eenmaal  ;D

S.B. Bradley

Offline Orff

• Super Hero
  • *
  • on te road again
« Reactie #10 Gepost op: 26 september, 2011, 14:56:18 »
Oke thanks, handig om te weten zijn die dingen duur? want naast zon versterkertje moet ik dat dan ook hebben.
NEEJJJJJ.... dat is, of iets wat je als gehele band aanschaft, of in de zaal waar je optreed aanwezig is..jij als harpist hoeft daar niet voor te zorgen..... wellicht kijken voor een 15-25-40 watt buizenversterker maar nogmaals lees even t topic :

Waar op letten bij de aanschaf van een versterker.... bij zoekfunctie op dit forum...veel info in één topic....succes

Offline Luuk

• Full Member
« Reactie #11 Gepost op: 26 september, 2011, 18:03:36 »

Oke bedankt dat schild weer haha  :icdans:

Offline Luuk

• Full Member
« Reactie #12 Gepost op: 31 oktober, 2011, 20:28:17 »

Hallo,

Heb nu een harley benton ga15 thuis staan. Te relaxed om op te spelen. Afgelopen zaterdag was ik weer in zeeland bezig dit keer alleen met gitarist en drummer. Gewoon wat jammen. Alleen had ik op gegeven moment een piep uit mijn versterker als ik mijn klankkast maakte met mijn handen. Dit op gelost door microfoon volume lager te zetten en mijn versterker harder. Nu is mijn vraag hebben jullie hier een oplossing voor. Of is dit normaal in kleine ruimtes??

Offline Greg

• Full Member
  • Polly put your kettle on
    • Ansicht
« Reactie #13 Gepost op: 01 november, 2011, 17:24:37 »
Die "piep" wordt ook wel eens Feedback genoemd en ja dat is heel normaal in de door jou beschreven omstandigheden  ;D

minder kans op feedback:
-verder van de versterker gaan staan
-minder hoge tonen laten doorkomen op de versterker (tone dus naar links of "high" minder)
-gain vd versterker minder
-als je buizen hebt: andere buis in de preamp steken (bv. 12au7 i.p.v. 12ax7; er zijn veel mogelijkheden)
-microfoon volume minder
-minder gecupt spelen
-in een grotere ruimte repeteren
-inkleding van de ruimte aanpassen (geluidsabsorberend materiaal , ...)
-...

Zoals je ziet is het al dan niet voorkomen van feedback van héél wat factoren afhankelijk. Na veel oefenen en vooral zelf dingen uitzoeken ga je stilaan erachter komen hoe het in jouw specifiek geval zonder feedback kan terwijl je toch nog een vette sound behoudt én luid genoeg kan spelen.

(Ik ben er zelf nog niet volledig achter bij mezelf hoor, kan even duren  ;) )

Greg

Offline Luuk

• Full Member
« Reactie #14 Gepost op: 01 november, 2011, 18:04:55 »

Zowiezo bedankt. Ik ga wel aan wat knoppen draaien en hopen dat ik het weg krijg.
Hoop dat ik geen buizen hoef te vervangen, maar als hij het doet zonder feedback doet hij het goed :Jam: