Auteur Topic: Valse harmonica gekocht, wat nu?  (gelezen 505 keer)

Offline Daan1992

• Jr. Member
  • **
  • Geslacht: Man
Valse harmonica gekocht, wat nu?
« Gepost op: 19 oktober, 2011, 15:35:08 »
Hallo allemaal,

een week of twee geleden heb ik een Hohner Marine Band classic in Bb gekocht. Ik speelde er nog niet veel op vanwege een druk rooster. Nu ik 'm laatst er bij pakte, kwam ik erachter dat de 7-blow erg vals is.... Ik heb de harmonica besteld via de Accordeontheek, dus hij is zo "out of the box", laat maar zeggen.

Iemand tips/ervaringen hiermee? Zal ik Hohner hiervoor benaderen, of misschien de accordeontheek(lastig, want die zit nu gevestigd in Zweden...)?

Groeten
Once I was checking to hotel and a couple saw my ring with Blues on it. They said, 'You play blues. That music is so sad.' I gave them tickets to the show, and they came up afterwards and said, 'You didn't play one sad song.'

Buddy Guy

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Offline Ray "Skinny Bones Bradley"

• Super Hero
  • *
  • Repetitio est mater studiorum.
    • ZOEKT en gij zult VINDEN !!
Re: Valse harmonica gekocht, wat nu?
« Reactie #1 Gepost op: 19 oktober, 2011, 15:56:53 »
Als je eenmaal zeker bent dat het niet aan je techniek ligt
Gewoon ff open slopen en bijstemmen
www.harponline.de
anders op overblow.com
er zijn sites te over youtube etc etc

Een beetje koper van het reed aan de voorkant weghalen om de toon omhoog te krijgen
En wat van het koper voor de klinknagel weg krabben aan de zijkant van het reed om de toon omlaag te krijgen.

Of gewoon terug sturen wie weet ruilen ze hem om.

Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding... Mijn persoonlijkheid is wie ik ben.
Mijn houding hangt volledig af van wie jij bent..

S.B. Bradley

Offline Orff

• Super Hero
  • *
  • on te road again
« Reactie #2 Gepost op: 19 oktober, 2011, 22:35:57 »
internetaankoop  daar gelden andere garanties (betere eigenlijk) dan bij winkelaankoop .... ik zou eerst contact opnemen met :  2000@accordeontheek.nl

en het probleem uitleggen..ik denk dat ze wel bereid zijn om mee te denken aan een oplossing..... als dat niet werkt..zou ik even kijken of ze kleine lettertjes hebben...als dit niet zo is kun je een internetaankoop annuleren(mocht t zover komen zoek ik de regels wetten wel op weet ze ongeveer te vinden) anders.....  kun je hem altijd nog openmaken  toch ?  O0
edit :
een week of twee geleden hmm :
http://www.consuwijzer.nl/Consumententhema_s/Kopen_op_afstandWat is kopen op afstand?
Als u iets koopt op afstand, gaat u niet naar een echte winkel. U koopt dan iets via internet, telefoon, fax of via een bestelbon uit een catalogus. In de wet staat dat u zeven werkdagen bedenktijd krijgt als u een product op afstand koopt. U kunt het product dan thuis bekijken en bedenken of het product echt wel is wat u wilt hebben. Wilt u het product toch niet hebben? Dan kunt u uw geld terugkrijgen als u het product tijdens de bedenktijd terugstuurt. Deze bedenktijd heet ook wel zichttermijn.

Wanneer gaat uw bedenktijd in?
Uw bedenktijd begint één dag nadat u het product hebt gekregen. Koopt u geen product maar een dienst? Dan gaat de bedenktijd in op het moment dat u de dienst bestelt.

Let op
Niet elke aankoop via de telefoon of internet is een koop op afstand. Belt u een winkel in de plaats waar u woont om een koelkast te bestellen? Dan is dat waarschijnlijk geen koop op afstand. De zeven werkdagen bedenktijd geldt alleen voor producten die u koopt bij een bedrijf dat normaal gesproken alleen verkoopt via telefoon, internet, televisie of catalogus.

Bij welke producten krijg ik geen bedenktijd?
U krijgt geen bedenktijd als u een van de volgende producten op afstand koopt:

reizen die u op internet boekt tijdsgebonden producten, zoals tijdschriften producten die u speciaal laat maken, bijvoorbeeld een maatpak producten die snel kunnen bederven, zoals eten of bloemen Sluit u een dienst af die u meteen wilt laten beginnen? Bijvoorbeeld een abonnement voor mobiel bellen? Dan hebt u geen bedenktijd. Cd's en dvd's zijn vaak verzegeld. U mag deze producten alleen terugsturen als u de verzegeling niet hebt opengemaakt.

Moet de verkoper mij informatie geven over de bedenktijd?
Een verkoper moet u altijd informatie geven over de bedenktijd. En hij moet het adres of telefoonnummer van een helpdesk geven, zodat u weet wie u kan helpen als u een vraagt hebt. Doet de verkoper dit niet, dan krijgt u drie maanden extra bedenktijd. En let op: geeft de verkoper u deze informatie pas later? Dan hebt u vanaf dat moment weer een bedenktijd van zeven werkdagen.

Wat moet ik doen als ik een product wil terugsturen?
Wilt u een product terugsturen? Laat dit dan binnen de zeven werkdagen aan het bedrijf weten, voordat u het terugstuurt. Gebruik hiervoor onze voorbeeldbrief.

Voorbeeldbrief - Ontbinding van een koop of dienst tijdens de bedenktijd
 Tip
Bewaar altijd een bewijs als u een product terugstuurt. Bijvoorbeeld een bewijs van terugzending van het postkantoor.

Geld terug
Laat u binnen de zeven werkdagen weten dat u het product terugstuurt? Dan moet het bedrijf uiterlijk binnen dertig dagen uw geld terugbetalen. Moet u lang op uw geld wachten? Gebruik dan onze voorbeeldbrief.

Voorbeeldbrief - Webwinkel betaalt geld niet terug
 Hoe weet ik of een webshop betrouwbaar is? Doe de Online ShopScan!
Op internet kunt u eenvoudig prijzen vergelijken en zo een voordelige koop sluiten. Maar weet u ook van wie u koopt en hoe betrouwbaar de winkel is? De ConsuWijzer Online ShopScan helpt u om verder te kijken dan alleen de prijs. Eigenlijk net zoals u dat in een echte winkel doet. Aan de hand van een aantal vragen kunt u een oordeel vormen over het bedrijf achter de webshop.

Online ShopScan - Is de webshop OK? (html)
 Online ShopScan - Is de webshop OK? (pdf)
 Meer informatie op ConsuWijzer over winkelen op internet

Offline Mathieu

• Super Hero
  • *
  • *** Harpen is Leuk! (maar wel moeilijk) ***
« Reactie #3 Gepost op: 20 oktober, 2011, 00:10:27 »
7 dagen zijn zo te lezen al voorbij en de condities zullen best wel ergens in de kleine lettertjes verstopt zijn.

Ik zou het dan maar gooien op een defect c.q. garantie al dan niet gecombineerd met een reden dat het apparaat niet gelijk bij ontvangst is getest.

Maak je 'm open en ga je er aan sleutelen dan verlies je vanzelfsprekend alle eventuele rechten.
Kan altijd nog als alle pogingen met de leverancier onverhoopt zouden stranden.

Het heeft toch voordelen om bij Ron en of Ben te bestellen ;)

Succes!!
To play the harmonica well is a life-long pleasure... don't be in a hurry... work hard and you will get there... you just don't know when... \ David Barrett

Offline Léke

• Global Moderator
  • Super Hero!
  • In the blues scene I'm still young !!
    • www.motorspuiterij.nl
« Reactie #4 Gepost op: 20 oktober, 2011, 00:32:41 »

Absoluut !!  :thumps:

Léke  8)
Play the blues backwards ......, get your house , your car , your job , your money and  your wife back !!

Offline Daan1992

• Jr. Member
  • **
« Reactie #5 Gepost op: 20 oktober, 2011, 10:36:22 »

Ik zit er inderdaad aan te denken om vanaf heden ergens anders mijn harpjes te bestellen. Wat zijn de site's van deze twee heren?  :)

Hohner vertelde mij de winkel te mailen, en die stuurt me door naar iemand die harpjes bijsteld in Helmond(ik woon in Den Helder....)

Once I was checking to hotel and a couple saw my ring with Blues on it. They said, 'You play blues. That music is so sad.' I gave them tickets to the show, and they came up afterwards and said, 'You didn't play one sad song.'

Buddy Guy

• Super Hero
  • *
« Reactie #6 Gepost op: 20 oktober, 2011, 13:20:27 »
http://www.customharmonicashop.nl/
http://www.mondharmonicawinkel.nl/

Had bij Ron een Session Steel D besteld maar die had ie ff niet op voorraad zo te merken  :P

Zit als een jonge hond voor mn brievenbus te hijgen  nonono
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding... Mijn persoonlijkheid is wie ik ben.

S.B. Bradley

Offline Arnoud

• Global Moderator
  • Super Hero!
« Reactie #7 Gepost op: 20 oktober, 2011, 14:10:38 »
neem het harpje volgende week ff mee, dan stemmen we 'm !
greetz Arnoud

Offline Daan1992

• Jr. Member
  • **
« Reactie #8 Gepost op: 20 oktober, 2011, 15:01:11 »
@ Arnoud;

Is goed, wel zo makkelijk. Ik neem al m'n harpjes wel mee + m'n nieuwe versterker. Haha, bedenk me nu dat dit de eerste les is na de zomervakantie! Is wel erg lang geleden....

Maargoed, ik had ook nog een probleempje met m'n suzuki, kunnen we daar ook nog even naar kijken.

Tot dan

@ de rest; bedankt voor de tips

Buddy Guy

Offline Mathieu

• Super Hero
  • *
« Reactie #9 Gepost op: 20 oktober, 2011, 16:17:56 »
Ik zit er inderdaad aan te denken om vanaf heden ergens anders mijn harpjes te bestellen. Wat zijn de site's van deze twee heren?  :)

Hohner vertelde mij de winkel te mailen, en die stuurt me door naar iemand die harpjes bijsteld in Helmond(ik woon in Den Helder....)

Helmond .... Helmond ... ergens komt me dat bekend voor  ;D

Shops:
Ben Bouman (Helmond): http://www.customharmonicashop.nl/
Ron (Arnhem): www.mondharmonicawinkel.nl

NB: per post is afstand geen probleem.
To play the harmonica well is a life-long pleasure... don't be in a hurry... work hard and you will get there... you just don't know when... \ David Barrett

• Super Hero
  • *
« Reactie #10 Gepost op: 20 oktober, 2011, 16:36:35 »
Helmond .... Helmond ... ergens komt me dat bekend voor  ;D

Shops:
Ben Bouman (Helmond): http://www.customharmonicashop.nl/
Ron (Arnhem): www.mondharmonicawinkel.nl

NB: per post is afstand geen probleem.

Dat zeg ik  nonono

S.B. Bradley

Offline Mathieu

• Super Hero
  • *
« Reactie #11 Gepost op: 20 oktober, 2011, 17:01:04 »
Dat zeg ik  nonono
Kracht van de herhaling  :Lachen:

(Ofwel: te snel over jouw post heengelezen)

Offline Freddy Pantalony

• Sr. Member
  • Geef ons heden ons dagelijks brood+1 Whiskey
    • Harmonica Friends
« Reactie #12 Gepost op: 20 oktober, 2011, 17:03:10 »
neem het harpje volgende week ff mee, dan stemmen we 'm !
greetz Arnoud

Kijk dat noem ik nu kameraadschap :applaus: :angel:
Overigens heeft Christiaan Duinmeijer van de Accordeontheek een goede service vraag het maar aan Arnoud, die heeft er al veel zaken mee gedaan.
MvG Fred
Nieuw Blog ''Harmonica Friends''>>>http://harmonicafriends.blogspot.com/