Auteur Topic: Hermine Deurloo  (gelezen 912 keer)

Offline Ron

• Super Hero!
  • **
  • Geslacht: Man
  • SoulBlower Harmonicas
    • De Mondharmonica Winkel
Hermine Deurloo
« Gepost op: 03 november, 2011, 00:16:11 »
!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Offline Ray "Skinny Bones Bradley"

• Super Hero
  • *
  • Repetitio est mater studiorum.
    • ZOEKT en gij zult VINDEN !!
Re: Hermine Deurloo
« Reactie #1 Gepost op: 03 november, 2011, 05:02:56 »
Leuk wat ze doet maar het komt niet over.  nonono

Het blijft een moeilijk instrument om goed bij het publiek over te komen als je acoustisch speelt
Handen voor je gezicht je ziet geen uitdrukking en geen emotie.
En een beetje zachtjes gepiep.
Valt vaak weg in de achtergrond.

Vandaar dat de prestatie op een mondharmonica juist erg groot is als je je publiek wel weet te boeien.
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding... Mijn persoonlijkheid is wie ik ben.
Mijn houding hangt volledig af van wie jij bent..

S.B. Bradley

Offline Stinkhippie

• Sr. Member
  • Tuuteretuut
« Reactie #2 Gepost op: 03 november, 2011, 09:23:58 »

Het blijft een moeilijk instrument om goed bij het publiek over te komen als je acoustisch speelt

Vandaar dat de prestatie op een mondharmonica juist erg groot is als je je publiek wel weet te boeien.

::)

Offline Ron

• Super Hero!
  • **
  • SoulBlower Harmonicas
« Reactie #3 Gepost op: 03 november, 2011, 09:44:43 »

Ray, wat zegt u nu  ;)

Begrijp wat je bedoelt, maar vind zelf de sfeer waarin ze speelt juist erg relaxed en passend bij de lokatie, ze zit midden in de muziek en flow van het nummer, ze is een toevoeging in het geheel en de noten zijn niet teveel en te opdringerig.

Het is geen blues, maar kan haar stijl zeer waarderen :)

Offline Ray "Skinny Bones Bradley"

• Super Hero
  • *
  • Repetitio est mater studiorum.
    • ZOEKT en gij zult VINDEN !!
« Reactie #4 Gepost op: 03 november, 2011, 12:39:54 »
Ray, wat zegt u nu  ;)

Begrijp wat je bedoelt, maar vind zelf de sfeer waarin ze speelt juist erg relaxed en passend bij de lokatie, ze zit midden in de muziek en flow van het nummer, ze is een toevoeging in het geheel en de noten zijn niet teveel en te opdringerig.

Het is geen blues, maar kan haar stijl zeer waarderen :)

Snap je wel maar het komt echt niet over.
Zo als je hoort en ziet vind 70% van het publiek het niet meer dan achtergrond geluid.
Ik vind het spel ook niet slecht dat zeg ik niet maar het pakt voor geen meter het houd de aandacht niet vast.
Iedereen loopt er maar wat omheen te vogelen met aan het einde een beleefdheids applaus.

Puur observatie van mijner zijde

@ Hippie
 :geenidee:
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding... Mijn persoonlijkheid is wie ik ben.
Mijn houding hangt volledig af van wie jij bent..

S.B. Bradley

Offline TinusK

• Super Hero
  • *
    • www.tinuskoorn.nl
« Reactie #5 Gepost op: 03 november, 2011, 12:58:05 »

Jij leeft echt in een heel andere wereld dan wij. Jouw observatie is dan van een ander filmpje dat ik zie.

Offline Ron

• Super Hero!
  • **
  • SoulBlower Harmonicas
« Reactie #6 Gepost op: 03 november, 2011, 13:20:59 »
Snap je wel maar het komt echt niet over.
Zo als je hoort en ziet vind 70% van het publiek het niet meer dan achtergrond geluid.
Ik vind het spel ook niet slecht dat zeg ik niet maar het pakt voor geen meter het houd de aandacht niet vast.
Iedereen loopt er maar wat omheen te vogelen met aan het einde een beleefdheids applaus.

@ Hippie
 :geenidee:

Was bij mij net andersom...ik hoorde alleen wat Hermine speelde en de rest was een gezellige sfeer erom heen, kon niet van de play buttom afblijven en als ik even wegloopte naar de een andere kamer, klopte het geheel nog beter :)

Offline Ted

• Global Moderator
  • Super Hero!
  • I'm just a pilgrim on this road, boys
    • Common Blackbird Blues
« Reactie #7 Gepost op: 03 november, 2011, 13:45:49 »
Ron toch!

als ik even wegloopte naar de een andere kamer

En dan heb ik het nog niet eens over de play buttom!
www.commonblackbirdblues.nl
| []  []  []  []  []  []  []  []  []  [] |
www.commonblackbirdblues.nl

Offline Ron

• Super Hero!
  • **
  • SoulBlower Harmonicas
« Reactie #8 Gepost op: 03 november, 2011, 13:56:41 »
 :Lachen: klopt Ted zo ging dat vroeger bij mij, maar dan zonder stok maar met een natte zeem naar mijn hoofd geslingerd, maar heb er niks aan overgehouden, denk ik ehmm....alhoewel, wel een prettig gestoorde mondharmonica tik ;D

O ja ga weer even aan het werk nu, heb dus toch echt die stok even nodig van die charmante dame, anders kunnen er verscheidene mensen morgen niet beginnen met mondharmonica spelen en wetende een dag niet gespeeld is een dag niet ..... ;)

Offline Mathieu

• Super Hero
  • *
  • *** Harpen is Leuk! (maar wel moeilijk) ***
« Reactie #9 Gepost op: 03 november, 2011, 14:03:25 »
Er is een soortement aanduiding op dit forum ingevoerd voor dit soort muziek, maar die aanduiding ligt wat gevoelig bij deze en gene ;D

Gegeven de setting moet het optreden wel heel erg spetterend zijn om de aandacht vast te kunnen houden van een dinerend publiek!
En echt spetterend is het niet, waarmee ik niets zeg over de kwaliteit/techniek van het spelen.
De vraag is zelfs of er, gegeven de setting, niet bewust voor een  wat *<aanduiding>* achtige opzet is gekozen.

In de juiste stemming (relaxed, voor de hete houtkachel, fles wijn die al lang niet vol meer is) prima muziek :thumps:
Maar geef me in mijn huidige stemming (moe, gestressed) maar wat heftigers.  :Jam:
To play the harmonica well is a life-long pleasure... don't be in a hurry... work hard and you will get there... you just don't know when... \ David Barrett

Offline Stinkhippie

• Sr. Member
  • Tuuteretuut
« Reactie #10 Gepost op: 03 november, 2011, 14:14:35 »
Jij leeft echt in een heel andere wereld dan wij. Jouw observatie is dan van een ander filmpje dat ik zie.

dito!

Offline TinusK

• Super Hero
  • *
    • www.tinuskoorn.nl
« Reactie #11 Gepost op: 03 november, 2011, 14:52:50 »
Er is een soortement aanduiding op dit forum ingevoerd voor dit soort muziek, maar die aanduiding ligt wat gevoelig bij deze en gene ;D

Dat komt omdat die aanduiding ten eerste niet correct is en ten tweede beledigend.

Offline Mathieu

• Super Hero
  • *
  • *** Harpen is Leuk! (maar wel moeilijk) ***
« Reactie #12 Gepost op: 03 november, 2011, 15:22:55 »
Citaat
Dat komt omdat die aanduiding ten eerste niet correct is en ten tweede beledigend.
Dit was voorspelbaar Tinus. Lukt toch elke keer weer  :Lachen: :laugh:  (Kon het weer niet laten, was ook voorspelbaar, sorry).

Volgens mijn vrije interpretatie bedoelen Ron, Ray en ik in essentie toch min of meer hetzelfde: met name prima om naar te luisteren.
- Ray: ".. Het blijft een moeilijk instrument om goed bij het publiek over te komen als je acoustisch speelt"
- Ron: "... en als ik even wegliep naar de een andere kamer, klopte het geheel nog beter"
- Mathieu: ".... moet het optreden wel heel erg spetterend zijn om de aandacht vast te kunnen houden van een dinerend publiek!"
To play the harmonica well is a life-long pleasure... don't be in a hurry... work hard and you will get there... you just don't know when... \ David Barrett

Offline Stinkhippie

• Sr. Member
  • Tuuteretuut
« Reactie #13 Gepost op: 03 november, 2011, 15:29:20 »
het komt er op neer dat niet iedereen jazz even hoog waardeert als anderen.

Offline TinusK

• Super Hero
  • *
    • www.tinuskoorn.nl
« Reactie #14 Gepost op: 03 november, 2011, 15:40:59 »
Volgens mijn vrije interpretatie bedoelen Ron, Ray en ik in essentie toch min of meer hetzelfde: met name prima om naar te luisteren.

Kan wel zijn dat je dat bedoeld, maar voor degenen die jazz spelen is het een grove belediging.
Wel een beetje eigenaardig om mensen zo achteloos te beledigen door te zeggen dat ze liftmuziek spelen.