Auteur Topic: Hermine Deurloo  (gelezen 912 keer)

Offline Stinkhippie

• Sr. Member
  • Geslacht: Man
  • Tuuteretuut
Re: Hermine Deurloo
« Reactie #15 Gepost op: 03 november, 2011, 15:50:51 »
het zijn dan ook vaak dezelfde mensen die schrikken voor een woord als dominanten-ketting die jazz een dergelijke naam geven.

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Offline Ray "Skinny Bones Bradley"

• Super Hero
  • *
  • Repetitio est mater studiorum.
    • ZOEKT en gij zult VINDEN !!
« Reactie #16 Gepost op: 03 november, 2011, 16:11:57 »
Den dol op Jazz ben opgevoed met Duke Johnny Dizzy etc.
Dus ga mij nou niets vertellen over Jazz

En om te genieten van muziek Jazz of anderlei cq het te spelen heb je niets te maken met de Dominatrix en haar kettingen. Het is een Pre meer niet.
You need soul my friend mojo tha groove got to have tha shizzle in tha bizzle.
Without that, you just al lost little boy with a peice of paper.

I told ya before, the real hippies had the right ideas.
Peace Love and Happynes Aint Nobody Better Than Nobody.

Ik beledig niemands muziek of het nou punkrock is of dixieland ik vind alles mooi en knap
of het nu geschreven is of ter plekke verzonnen en uit het blote hoofd gespeeld mooi is mooi.
En vind ik het persoonlijk niet mooi.......... Er is altijd wel iemand die er naar wil luisteren.

Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding... Mijn persoonlijkheid is wie ik ben.
Mijn houding hangt volledig af van wie jij bent..

S.B. Bradley

Offline Mathieu

• Super Hero
  • *
  • *** Harpen is Leuk! (maar wel moeilijk) ***
« Reactie #17 Gepost op: 03 november, 2011, 16:16:20 »
Kan wel zijn dat je dat bedoeld, maar voor degenen die jazz spelen is het een grove belediging.
Wel een beetje eigenaardig om mensen zo achteloos te beledigen door te zeggen dat ze liftmuziek spelen.
A) Het is zeker niet mijn bedoeling jou te beledigen!!
B) Ik associeer easy listening zeker NIET met liftmuziek, heb ik ook nooit gedaan. Die associatie leg jij!
C) Ik associeer het (hopelijk zeg ik nu niet weer iets verkeerd) eerder met harmonieus.
En daar vallen binnen mijn definitie ook de zeer complexe, moeilijk te spelen muziekstukken onder die prettig in het gehoor liggen.
D)
Citaat
het komt er op neer dat niet iedereen jazz even hoog waardeert als anderen

Net als binnen elke muziekstroming (als blues, R&R, Jazz) spreken sommige varianten/artiesten meer aan dan andere.
Enige maanden terug heb ik overduidelijk laten blijken dat ik Tinus zijn muziek en spelen fantastisch vind en dat ik dat zeer prettig om te horen vind.
To play the harmonica well is a life-long pleasure... don't be in a hurry... work hard and you will get there... you just don't know when... \ David Barrett

Offline Stinkhippie

• Sr. Member
  • Tuuteretuut
« Reactie #18 Gepost op: 03 november, 2011, 16:17:04 »
;)

Offline EddR

• Sr. Member
  • Slide and harp to keep the blues alive
    • www.eddierowland.nl
« Reactie #19 Gepost op: 03 november, 2011, 20:37:16 »
Hier moet ik toch echt even ingrijpen ! Geen kwaad woord over Hermine natuurlijk in dit 3 akkoorden blueshonk.
Ooit had ik het genoegen dat ze een nummertje meespeelde met de band:
http://home.tiscali.nl/eddierowland/darkeyes.mp3
Ik zou zo zeggen, oefen nog es 20 jaar door jongens en het wordt nog wel es wat met die bluesharp.
Nog niet overtuigd?

En nou gauw naar je zolderkamer en oefenen oefenen oefenen !
Foei !!!

Groeten Ed

Offline Mathieu

• Super Hero
  • *
« Reactie #20 Gepost op: 03 november, 2011, 21:29:47 »
Hier moet ik toch echt even ingrijpen ! Geen kwaad woord over Hermine natuurlijk in dit 3 akkoorden blueshonk.
Ik zou zo zeggen, oefen nog es 20 jaar door jongens en het wordt nog wel es wat met die bluesharp.
Nog niet overtuigd?

Foei !!!

Groeten Ed
Ligt lekker in het gehoor!  :thumps:
To play the harmonica well is a life-long pleasure... don't be in a hurry... work hard and you will get there... you just don't know when... \ David Barrett

Offline Ray "Skinny Bones Bradley"

• Super Hero
  • *
  • Repetitio est mater studiorum.
    • ZOEKT en gij zult VINDEN !!
« Reactie #21 Gepost op: 03 november, 2011, 22:53:58 »
Nog niet overtuigd?

Foei !!!

Groeten Ed

Nope nog niet overtuigd.
Vind het niet echt iets waar voor ik 20 jaar zou moeten/willen oefenen.
Knap is het zeker maar vind toch die Gert ernaast, beter overkomen dan Hermien.
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding... Mijn persoonlijkheid is wie ik ben.
Mijn houding hangt volledig af van wie jij bent..

S.B. Bradley

Offline Léke

• Global Moderator
  • Super Hero!
  • In the blues scene I'm still young !!
    • www.motorspuiterij.nl
« Reactie #22 Gepost op: 03 november, 2011, 23:12:59 »
Gert beter overkomen dan Hermien.

Whoehahahahahaaaa :laugh: sorry ... ik vin em leuk ...laat het Joe maar niet horen ...

Het is een knap stukje harmonica , absoluut !! En ik doe het ze niet na , maar ik vind er ook niks aan , sorry liefhebbers ......

Léke  8)
Play the blues backwards ......, get your house , your car , your job , your money and  your wife back !!

Offline Sugarwilly

• Sr. Member
  • harping my hair off
« Reactie #23 Gepost op: 04 november, 2011, 09:35:19 »
Vast heel knap maar 't kan mij ook niet bekoren. Ben ook niet zo van de Jazz....houd ook niet van liften  ;)Sluit me aan bij de "boeren" Ray en Léke. Denk dat ik nooit een chromaatliefhebber zal worden. Alleen als 't door bluesmuzikanten wordt bespeeld...ook al gebruiken die maar een beperkt deel van 't schuifje.

Dit vind ik wel een heerlijk chromaatnummer....is ook 't lijflied van onze band...een deel van de tekst dan...

Blues ain't nothing but a good man feeling bad

Offline Mathieu

• Super Hero
  • *
« Reactie #24 Gepost op: 04 november, 2011, 12:26:38 »
Vast heel knap maar 't kan mij ook niet bekoren. Ben ook niet zo van de Jazz....houd ook niet van liften  ;)

Laten we niet opnieuw Jazz en Liften/Liftmuziek/Muzak met elkaar associeren!!!!!
De laatste keer dat ik muziek in een lift hoorde was 3 weken geleden in de niet-mainstream platenzaak Rasputin in San Francisco ( :D :Jam:).
De muziek was alles behalve Jazz(y), alles behalve Easy Listening, alles behalve prettig in het gehoor liggend.
Het was het type muziek waar de hedendaagse jeugd en-mass gehoorbeschadiging mee oploopt.

Ofwel: Jazz =/= (ongelijk aan) Liften/Liftmuziek/Muzak.
(maar kan wel prettig in het gehoor liggen, net als elke andere muziek wel of niet prettig in het gehoor kan liggen.)