Auteur Topic: improviseren.... varieren  (gelezen 403 keer)

Offline Orff

• Super Hero
  • *
  • on te road again
improviseren.... varieren
« Gepost op: 05 november, 2011, 12:40:24 »
iemand vroeg laatst op (volgens mij op het forum) hoe je je riffs kan veranderen en uitbreiden... ik kon toen niet meer vinden waar ik deze clip gezien had......   hier is ie .....

jason (die het  voor zijn doen) ... :Lachen: rustig en echt heel duidelijk uit de doeken doet.... veel plezier ermee  :icdans:

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Offline Ray "Skinny Bones Bradley"

• Super Hero
  • *
  • Geslacht: Man
  • Repetitio est mater studiorum.
    • ZOEKT en gij zult VINDEN !!
Re: improviseren.... varieren
« Reactie #1 Gepost op: 05 november, 2011, 14:29:52 »
Ik heb deze clip van Ricci al een tijd geleden gedownload en op mn schijf staan
Het is niet te doen om de man te volgen zonder een goed gehoor voor toon en geheugen voor loopjes. En de Pauze knop.

Heb het een tijd met rust gelaten want het nummer kwam mn neus uit maar ik ben de laatste tijd weer eens begonnen met The Sailor And The Maid van J.J. Milteau.
Met Transcribe op 40% :thumps: 50% :thumps: 70% nonono En de 100% is nog heel ver weg :geenidee:

En dat alles doet mj allemaal denken aan dit liedje  nonono

Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding... Mijn persoonlijkheid is wie ik ben.
Mijn houding hangt volledig af van wie jij bent..

S.B. Bradley

Offline Orff

• Super Hero
  • *
  • on te road again
« Reactie #2 Gepost op: 05 november, 2011, 16:38:59 »
Hey Ray ... Jason doet toch helemaal geen nummer... hij legt aan de hand van rifjes uit hoe je deze kan veranderen en variëren.. .. is toepasbaar op elke riff lick die je naadloos (en vaak te veel) kan spelen......
zoiets van ..-2-34-4-44-3-2  kun je -2-34-3-2 -2-3-2 -2-2'-2    krijg je dus veel meer mogelijkheden en lick/riffs inkorten en er iets anders aanplakken ...gaat meer om het principe dan wat hij nu echt speelt...
geheugen voor loopjes heb jij ik en iedereen die muziek maakt, maakt niet uit hoe lang  of complex..en volgens mij (persoonlijk) staan deze ingebakken stukjes je vaak in de weg als je wil improviseren........

sailor en the maid is ook mooi hoor  :angel:

Offline Ray "Skinny Bones Bradley"

• Super Hero
  • *
  • Geslacht: Man
  • Repetitio est mater studiorum.
    • ZOEKT en gij zult VINDEN !!
« Reactie #3 Gepost op: 05 november, 2011, 18:05:29 »
Hey Ray ... Jason doet toch helemaal geen nummer...

Doet ie ook niet, alleen wat ie doet doet ie zo snel achter elkaar, en alles maar 1 keer dus je moet een goed geheugen hebben qua toon en loopjes, en een dikke vette PAUZE button als je hem zou willen volgen in zn video.

Vandaar ADEMNOOD  :bedroefd:
En dat heb ik bij Milteau ook  :-X

Door Milteau heb ik juist iet wat sneller leren spelen en leren varieren op dat snellere werk.. snabbie
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding... Mijn persoonlijkheid is wie ik ben.
Mijn houding hangt volledig af van wie jij bent..

S.B. Bradley