Auteur Topic: ik wil me een mondharmonica aanschaffen!  (gelezen 1664 keer)

Offline eveline

• Newbie!
  • *
  • Harmonica Rocks !
ik wil me een mondharmonica aanschaffen!
« Gepost op: 22 januari, 2006, 16:56:27 »
hay mensjes,

ik had graag van jullie enkele tips gekregen ivm met prijs/kwaliteit van enkele merken mondharmonica's.

ik heb geen muzikale achtergrond of niets, 'k heb in mijn leven mss al twee keer op zo' ding geblazen, maar ik wil gewoon de mondharmonica leren bespelen, omdat ik dat zo'n mooie klanken vind maken.

is het moeilijk om dat aan te leren? en welke zou ik best kopen voor een beginner te zijn, want ik ken er helemaal niets van, en kheb ook geen zin dat de verkoper mij een instrument aanpraat, die me dan later niet zal bevallen.

groetjes!

eveline

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Offline Mischa

• Jr. Member
  • **
  • Geslacht: Man
  • Blues.
Re: ik wil me een mondharmonica aanschaffen!
« Reactie #1 Gepost op: 14 februari, 2006, 22:54:22 »
Heej, ik ben zelf ook pas een beginneling, en als je gewoon plezier hebt aan muziek maken is het hartstikke leuk. (ik ben wel zelf erg muzikaal, ik speel al sinds mijn 3e een blokfluit, daarna gitaar enz enz enz, ik heb alles wel gespeeld) Het leuke aan de bluesharp vindt ik dat je het altijd kan gebruike, ik heb hem standaard tussen mijn lippen als ik achter de pc zit en in de auto of in de wachtkamer bij de tandarts (mits je alleen zit), je kan het overal doen :)

Ik zou vooor in het begin gewoon een hohner aanschaffen, ik zou niet zo een chinees ding van 9 euro pakken want dat is geheid rotzooi, als het rond de 20 euro is en het is van Hohner moet het over het algemeen goed wezen :)
Volg je hart wanneer je speelt.

Maar hou je aan de I-IV-V

Offline Maarten

• Full Member
  • blaaszuigblaas zuigzuigblaas...hijg
« Reactie #2 Gepost op: 15 februari, 2006, 09:58:34 »
Een Hohner Special 20 is een goede om mee te beginnen (maar ook voor gevorderden, hoor) en zou tussen de 20 en 25 euro moeten kosten. Als je er iets meer geld aan wil besteden, is ook de Lee Oskar Major Diatonic aangeraden. Hij lijkt goed op de Special 20, maar is een stuk robuuster. Hij kost iets van een 30 euro.

n.b. 1: Ik ken de prijzen in Nederland niet zo goed, maar ik weet wel dat de meeste harpjes er zo'n 4 ? 5 euro goedkoper zijn. In Belgi? kost de Special 20 26 euro en de Lee Oskar 34 euro.

n.b. 2: koop idd geen chinezen, want die zijn soms goed, maar meestal slecht.

Offline arinda

• Newbie!
  • *
  • Harmonica Rocks !
« Reactie #3 Gepost op: 15 februari, 2006, 17:02:12 »
goeie informatie geven jullie!
weten jullie misschien ook een winkel die MH's verkoopt omg. rotterdam?
er zit wel een muziek winkel ene peter nogwat die heeft ook een site maar ik kan niet meer op die naam komen weet 1 van jullie deze misschien?

Offline Machiel.

• Hero Member
  • Ik ben Machiel en ik speel mondharmonica :)
    • Stackhouse: Serving blues with a feeling!
« Reactie #4 Gepost op: 16 februari, 2006, 00:16:46 »
Je hebt de KeyMusic in de buurt van blaak weet de straatnaam niet precies. dan nog ietsje verder in die richting (in een parallelstraat een stuk uitgelopen) heb je nog de ProMusic Store. De Feedback op de Ceintuurbaan. Music Store in een zijstraatje vlak bij Eendrachtsplein (in de richting van de stad). En verder weet ik er nie echt ik Rotterdam ;).

Veel succes!