Hallo allemaal,
Ik ben kersvers hier op dit forum, na een paar dagen als gast wat te hebben rondgesnuffeld, een goed begin van 2012 vind ikzelf

Om te beginnen zal ik bekennen dat ik totaal niet muzikaal ben, vol aandacht kan kijken en luisteren naar mensen die dit wel zijn en dat ik een broer heb die gitaar, keybord en drum speelde. Door hem kwam ik in contact met de mondharmonica! Tijdens kerst vorig jaar speelde hij alleen even 'oh Susanna' op de MH en daarna zaten we wat te klooien met zijn instrumenten, vooral voor de fun. Mijn dochter op de gitaar, hij drum en mijn pa aan de toetsen, wat bleef over? Juist, ik op de MH
Sindsdien vind het zo'n leuk instrument, dit wilde ik ook leren! Meteen een gezellige sfeer, super klein en dus makkelijk mee te nemen. Daarna nog wel eens over gesproken, maar nooit serieus iets mee gedaan.
Afgelopen sinterklaas kreeg ik dus (voor de grap) een MH van de Lidl aanbieding!!! Haha ik helemaal blij ermee, maar er komt niks uit wat ergens op lijkt omdat ik er totaal niks van begrijp.
Met de kerstdagen dit jaar hem dit ding in de handen geduwd en jawel... wederom op slag stemming in de tent

Toen heb ik me voorgenomen dat ik er nu ook iets mee wil gaan doen, surfen op internet en hier terecht gekomen. Na wat lezen, experimenteren en mijn huisgenoten irriteren heb ik gisteren een MH besteld bij Ben. Yesss!! Ik hou de brievenbus in de gaten.
Nu op naar stap twee: waar ga ik beginnen? Internet, Skype (wat ik nog nooit heb gebruikt), boeken? Een leraar in Maastricht of dicht in de buurt heb ik nog niet gezien dus het wordt een van de eerste opties.
Ik oefen ijverig 'oh Susanna' want dat is het minste wat ik hem wil kunnen nadoen als ik hem weer zie haha
Verder is mijn doel vooral 'meezingers' en bekende liedjes kunnen spelen voor gelegenheden (in ons tentje tijdens de 4-daagse, op kamp met kids, en thuis), echt als hobby dus.
Alle tips, ideeën e.d. zijn welkom, ik ben blanco, weet niet waar dit toe gaat leiden, maar heb er ongelofelijk veel zin in! Overigens is dit een super forum, voorlopig heb ik nog heel wat te lezen.
Groetjes en een super 2012 allemaal,
Miranda