Auteur Topic: Even voorstellen en mijn begin :)  (gelezen 1161 keer)

Offline Miranda

• Newbie
  • *
  • Geslacht: Vrouw
  • Harmonica Rocks !
Even voorstellen en mijn begin :)
« Gepost op: 02 januari, 2012, 00:54:04 »
Hallo allemaal,

Ik ben kersvers hier op dit forum, na een paar dagen als gast wat te hebben rondgesnuffeld, een goed begin van 2012 vind ikzelf :)
Om te beginnen zal ik bekennen dat ik totaal niet muzikaal ben, vol aandacht kan kijken en luisteren naar mensen die dit wel zijn en dat ik een broer heb die gitaar, keybord en drum speelde. Door hem kwam ik in contact met de mondharmonica! Tijdens kerst vorig jaar speelde hij alleen even 'oh Susanna' op de MH en daarna zaten we wat te klooien met zijn instrumenten, vooral voor de fun. Mijn dochter op de gitaar, hij drum en mijn pa aan de toetsen, wat bleef over? Juist, ik op de MH :)
Sindsdien vind het zo'n leuk instrument, dit wilde ik ook leren! Meteen een gezellige sfeer, super klein en dus makkelijk mee te nemen. Daarna nog wel eens over gesproken, maar nooit serieus iets mee gedaan.
Afgelopen sinterklaas kreeg ik dus (voor de grap) een MH van de Lidl aanbieding!!! Haha ik helemaal blij ermee, maar er komt niks uit wat ergens op lijkt omdat ik er totaal niks van begrijp.
Met de kerstdagen dit jaar hem dit ding in de handen geduwd en jawel... wederom op slag stemming in de tent :)
Toen heb ik me voorgenomen dat ik er nu ook iets mee wil gaan doen, surfen op internet en hier terecht gekomen. Na wat lezen, experimenteren en mijn huisgenoten irriteren heb ik gisteren een MH besteld bij Ben. Yesss!! Ik hou de brievenbus in de gaten.

Nu op naar stap twee: waar ga ik beginnen? Internet, Skype (wat ik nog nooit heb gebruikt), boeken? Een leraar in Maastricht of dicht in de buurt heb ik nog niet gezien dus het wordt een van de eerste opties.
Ik oefen ijverig 'oh Susanna' want dat is het minste wat ik hem wil kunnen nadoen als ik hem weer zie haha
Verder is mijn doel vooral 'meezingers' en bekende liedjes kunnen spelen voor gelegenheden (in ons tentje tijdens de 4-daagse, op kamp met kids, en thuis), echt als hobby dus.

Alle tips, ideeën e.d. zijn welkom, ik ben blanco, weet niet waar dit toe gaat leiden, maar heb er ongelofelijk veel zin in! Overigens is dit een super forum, voorlopig heb ik nog heel wat te lezen.

Groetjes en een super 2012 allemaal,
Miranda

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Offline Mathieu

• Super Hero
  • *
  • Geslacht: Man
  • *** Harpen is Leuk! (maar wel moeilijk) ***
Re: Even voorstellen en mijn begin :)
« Reactie #1 Gepost op: 02 januari, 2012, 01:18:55 »
Welkom!
Je bent geljk dubbellid!
Naast " normaallid" ook gelijk lid van de alsmaar uitdijende "nachtploeg"
(iedereen die na middernacht nog op dit fantastische forum bezig is)
To play the harmonica well is a life-long pleasure... don't be in a hurry... work hard and you will get there... you just don't know when... \ David Barrett

Offline Miranda

• Newbie
  • *
  • Harmonica Rocks !
« Reactie #2 Gepost op: 02 januari, 2012, 01:23:33 »
Hahaha dat is fijn :)

Offline Lazy Resi

• Super Hero
  • *
  • WWW = Wild Wild Woman = I
    • Facebook
« Reactie #3 Gepost op: 02 januari, 2012, 01:29:05 »
Hoi Miranda, goedemorgen!
Hartstikke welkom  :thumps:

Leuk dat je bij de liefste familie van Nederland & Belgie bent gekomen!
Kijk rond, stel vragen...alles mag  ;)

Een muzikaal suc6vol, gezond en gelukkig 2012 wenst jou,

Resi  :Clown:
Only man and fools, play by the rulezz

Offline mraart

• Jr. Member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 02 januari, 2012, 01:50:48 »
Hi Miranda, Aangenaam.

Offline BlackCat

• Global Moderator
  • Super Hero!
  • Light my Campfire
    • Brothers in Blues
« Reactie #5 Gepost op: 02 januari, 2012, 02:09:30 »
Heeeeeeey... weer een nieuw lid in de nachtploeg. Welkom Miranda! Meteen beginnen met een harp van Ben, dat is vooruitstrevend, je hebt er duidelijk zin in! En "Oh Suzannah" speel ik nog steeds na al die jaren, gezellige meezingers maken vaak de avond, dus ga vooral zo door! Wij organiseren 4 x per jaar een kampvuur-meetup, dus kom vooral je kampvuurliedjes bij ons ten gehore brengen!!

http://www.meetup.com/zuid-nederland

Grtz, Marijn.
It's not the notes that you play, but the music that you make...
http://facebook.com/marijnraaijmakers
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.

Offline Ray "Skinny Bones Bradley"

• Super Hero
  • *
  • Repetitio est mater studiorum.
    • ZOEKT en gij zult VINDEN !!
« Reactie #6 Gepost op: 02 januari, 2012, 03:35:54 »
Night Shift in the house.
Net terug van een geweldig feest, 12 uur lang, 1 januari gala met Live Band :Jam:

Als eerst...

Welkom op het forum..
En welcome to the insomnia club Miranda.... :thumps:

Leuk dat je er bent, je schrijft dat je totaal niet muzikaal bent maar zo te lezen kom je uit een heel muzikale familie dus zal dat best meevallen.

Alvast een heel melodieus 2012
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding... Mijn persoonlijkheid is wie ik ben.
Mijn houding hangt volledig af van wie jij bent..

S.B. Bradley

Offline Miranda

• Newbie
  • *
  • Harmonica Rocks !
« Reactie #7 Gepost op: 02 januari, 2012, 10:27:05 »
Bedankt voor jullie reacties! Deze week heb ik vrij om te leren voor een examen op 14 januari, ik merk al dat ik moet opletten dat ik dit wel ga doen, want ik heb een erg verslavende hobby ontdekt volgens mij haha
Echt leuk en Marijn; bedankt voor je tip, daar ga ik straks ook eens lezen. Een kampvuur-meetup, dát lijkt me helemaal te gek :)

Offline Lazy Resi

• Super Hero
  • *
    • Facebook
« Reactie #8 Gepost op: 02 januari, 2012, 12:22:49 »
Bedankt voor jullie reacties! Deze week heb ik vrij om te leren voor een examen op 14 januari, ik merk al dat ik moet opletten dat ik dit wel ga doen, want ik heb een erg verslavende hobby ontdekt volgens mij haha
Echt leuk en Marijn; bedankt voor je tip, daar ga ik straks ook eens lezen. Een kampvuur-meetup, dát lijkt me helemaal te gek :)

De traditie is dan dat iedere nieuweling zijn/haar mondharmonica het vuur in gekiepert wordt  :laugh: :laugh: :laugh:

Nee hoor, grapje  :Lachen:

Veel s6 met jouw examen alvast!

grtz Resi  O0

Offline Miranda

• Newbie
  • *
  • Harmonica Rocks !
« Reactie #9 Gepost op: 02 januari, 2012, 12:55:31 »
Ik neem die van de Lidl wel mee :)

Offline Lazy Resi

• Super Hero
  • *
    • Facebook
« Reactie #10 Gepost op: 02 januari, 2012, 12:57:49 »
Ik neem die van de Lidl wel mee :)

Een wijs besluit!  :Lachen: :Lachen: :Lachen:

Offline Frans.

• Full Member
« Reactie #11 Gepost op: 02 januari, 2012, 13:13:49 »
Hallo Miranda meteen goed gestart.
Een Mh bij Ben kopen is al een goede stap naar een mooie hobby.
Veel plezier er mee

Frans

Offline Mathieu

• Super Hero
  • *
  • *** Harpen is Leuk! (maar wel moeilijk) ***
« Reactie #12 Gepost op: 02 januari, 2012, 13:14:13 »
Nu op naar stap twee: waar ga ik beginnen? Internet, Skype (wat ik nog nooit heb gebruikt), boeken? Een leraar in Maastricht of dicht in de buurt heb ik nog niet gezien dus het wordt een van de eerste opties.

In deze link staat dat in januari "om de hoek" (Hoensbroek) een basiscusrus wordt georganiseerd:
http://www.bluesharp.nl/harmonica/index.php/topic,9490.0.html

Ik oefen ijverig 'oh Susanna' want dat is het minste wat ik hem wil kunnen nadoen als ik hem weer zie haha

Adam Gussow heeft voor 3 US Dollar (PayPal) een hele mooie instructie video (21 minuten) om Oh Susanna op een prima manier aan te leren inclusief instructie betreffende enkele basistechnieken. Het heeft mij net dat zetje gegeven wat ik nodig had om "op de harmonica trein te kunnen springen".
Deze video gaat uit van lippuckering en niet van tongblok. Prima om mee te beginnen.

"Oh Susanna":  a classic American folk song, adapted for harp.

Video: www.tradebit.com/filedetail.php/2562615-Documents-eBooks-Music-Tutorials
    Tab (free!): www.tradebit.com/filedetail.php/2562616-Documents-eBooks-Music-Tutorials

Dit is ook een aardige (om nog voor Oh Susanna te doen) - $4,- (48 minuten)

"Raw Beginners Start Here":  For absolute novices.  If you were my private student and you showed up for your first lesson with a harmonica that you'd just purchased (or that somebody had just given you), I'd spend most of our first hour together showing you the basics:  How the harmonica is put together; how to hold the harp; how to play single notes; how to play your first scale; and how to troubleshoot several basic problems that raw beginners always confront.

Video:  http://www.tradebit.com/filedetail.php/9117812-raw-beginners-start-here-mov

En de startpagina waar je dit alles kan vinden:

http://www.modernbluesharmonica.com/beginning_harmonica.html
To play the harmonica well is a life-long pleasure... don't be in a hurry... work hard and you will get there... you just don't know when... \ David Barrett

Offline Boyen

• Full Member
« Reactie #13 Gepost op: 02 januari, 2012, 13:19:21 »
Ik zou persoonlijk niet met Gussow beginnen maar gewoon de gratis lessen van JP Allen: http://freeharmonicalessons.com/level1step1.html

Vind persoonlijk Adam Gussow in z'n geheel zwaar overrated.

Offline Frans.

• Full Member
« Reactie #14 Gepost op: 02 januari, 2012, 13:20:10 »
Hallo Mathieu en Boyen.
Miranda kan om de eerste stappen te maken ook gewoon eens naar Helmond komen.
Er zijn daar div. personen die haar goede tips en tricks kunnen geven om te beginnen ( ik heb er veel baat bij gehad dat een zekere M.R. zeer wel willend heeft bij gestaan).
Is natuurlijk wel een eindje weg van dat diepe zuiden, maaaar ze kan dan meteen de sfeer proeven.
Komt er vanzelf insparatie bij.
grt Frans