Auteur Topic: Uitdaging voor jan 2012 !!  (gelezen 1757 keer)

Offline Carl Comfort

• Hero Member
  • Boogie Chillen!
Re: Uitdaging voor jan 2012 !!
« Reactie #30 Gepost op: 12 januari, 2012, 20:59:47 »
Yo Carl

Ik doe het met mn I-Phone die leg ik voor mn speakers op de grond en ik zit er op een bureaustoel naast te spelen dat werkt voor mij het beste..

Een mic en dingen heb ik geprobeerd, Dingen met Audiacity en zo maar vind dat programma omslachtig en ingewikkeld (geen geduld om het uit te zoeken dus)

Thanx...

Ja ja, dat verklaart wel waarom 'de bodem' nogal verdwijnt. Maar dan klinkt zo'n Iphone nog goed zeg damn. Ik gebruik adobe 1.5 (dat is zeg maar het equivalent van word 98) verder een redelijke geluidskaart en mic, en een zwaar crappy voorversterkertje/mixertje. Je hebt idd wel wat nodig, nu ik het zo zeg.

Het hoeft niet veel geld te kosten, maar je moet t wel even aanschaffen en aansluiten. Verder met dat programma is het gewoon op record drukken, het werkt meteen.

Als je met een koptelefoon opneemt moet je het mic in volume kunnen regelen tov je output (Mic+track), als je dat steeds via windows/je opname programma moet doen word je gek. En een mic heeft sowieso versterking nodig..voor het je pc in gaat. Weet je wat? Ik houd erover op want ik begrijp het zelf niet meer  :laugh: ik ben blij dat het werkt. Maar als je het echt wilt weten leg ik t graag uit, je harmonica klinkt f*ing goed, maar dan klinkt het ook dik en vet.

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Offline Carl Comfort

• Hero Member
  • Boogie Chillen!
« Reactie #31 Gepost op: 12 januari, 2012, 21:08:58 »
Door de goeie tips die geeft aan de mede fories.

Ok haha, ja ik weet alleen inmiddels zelf niet meer hoe ik het aangesloten heb..(niks meer aan doen!) ik weet wel dat er veel handigere manieren zijn tegenwoordig. Dat zijn van die externe geluidskaarten en versterkers in 1, die via usb werken.

Offline Ray "Skinny Bones Bradley"

• Super Hero
  • *
  • Geslacht: Man
  • Repetitio est mater studiorum.
    • ZOEKT en gij zult VINDEN !!
« Reactie #32 Gepost op: 13 januari, 2012, 01:13:41 »
Ja ja, dat verklaart wel waarom 'de bodem' nogal verdwijnt. Maar dan klinkt zo'n Iphone nog goed zeg damn. Ik gebruik adobe 1.5 (dat is zeg maar het equivalent van word 98) verder een redelijke geluidskaart en mic, en een zwaar crappy voorversterkertje/mixertje. Je hebt idd wel wat nodig, nu ik het zo zeg.

Het hoeft niet veel geld te kosten, maar je moet t wel even aanschaffen en aansluiten. Verder met dat programma is het gewoon op record drukken, het werkt meteen.

Als je met een koptelefoon opneemt moet je het mic in volume kunnen regelen tov je output (Mic+track), als je dat steeds via windows/je opname programma moet doen word je gek. En een mic heeft sowieso versterking nodig..voor het je pc in gaat. Weet je wat? Ik houd erover op want ik begrijp het zelf niet meer  :laugh: ik ben blij dat het werkt. Maar als je het echt wilt weten leg ik t graag uit, je harmonica klinkt f*ing goed, maar dan klinkt het ook dik en vet.

Tja ik heb ook nog is een laptop....... Dus geen idee.
Ik zal mij er een dezer dagen eens in gaan verdiepen.
Audiacity staat op mn schijf
Een mic ligt naast mn lap voor bendometer
Headphones binnen handbereik

Tot op heden doet mn iphone het best ok.

Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding... Mijn persoonlijkheid is wie ik ben.
Mijn houding hangt volledig af van wie jij bent..

S.B. Bradley

Offline Carl Comfort

• Hero Member
  • Boogie Chillen!
« Reactie #33 Gepost op: 13 januari, 2012, 08:51:37 »
Tja ik heb ook nog is een laptop....... Dus geen idee.
Ik zal mij er een dezer dagen eens in gaan verdiepen.
Audiacity staat op mn schijf
Een mic ligt naast mn lap voor bendometer
Headphones binnen handbereik

Tot op heden doet mn iphone het best ok.

Dat je de mic moet voorversterken klopt niet, wat ik zei. Ik kan me herinneren dat je dit ook in windows kan doen, iets van mic boost (xp lang geleden). Verder moet je in audacity bij de track ergens selecteren dat je de mic in van je geluidskaart wilt opnemen.

Je kan ook eens naar een muziekwinkel gaan en vragen wat zo'n extern ding kost, daar kan je gewoon zo'n grote jack in pluggen. Van die verloop stukjes krijg je meer ruis.

Offline Arnold C.

• Hero Member
  • IIIVIVI
    • Forkord Turnaround, the truly harmonic harmonica!
« Reactie #34 Gepost op: 14 januari, 2012, 15:33:55 »
Hierbij mijn inzending.

Kusje d'r op, toi toi! :-*

Arnold
Iedere muzikant is een drummer.

Forkord Turnaround, the truly harmonic harmonica!          Nu te koop!
http://www.forkord-turnaround.com

Offline Arnoud

• Global Moderator
  • Super Hero!
« Reactie #35 Gepost op: 14 januari, 2012, 17:28:41 »
Mn complimenten voor alle drie !!! :applaus: :applaus:
Niet de makkelijkste opdracht met een "Charly Mc Coy harp key"  ;D

Offline Orff

• Super Hero
  • *
  • on te road again
« Reactie #36 Gepost op: 14 januari, 2012, 17:38:51 »
eindelijk mn ouwe f gevonden sp 20 met spijkers hehe  coverplates opgezet en spelen maarrr  heerlijke beat..... maja ruzie met kat en hond..... zal de beesten eerst in woodshed stoppen volgende keer als ik weer probeer (*-) )

Offline Flipper

• Super Hero
  • *
  • neen, je benD niet zover...
« Reactie #37 Gepost op: 31 januari, 2012, 18:41:43 »
Ik heb een week of 2 geleden eens wat opgenomen, maar ben echt niet zo tevreden nonono nonono Waarschijnlijk omdat het zo'n hoge piepert is, maar ja dat is nu juist de uitdaging.. Ik dacht dat ik later wel een tweede take zou nemen, maar 't is nou al eind januari, dus hou ik het maar bij deze 1e opname, waarschijnlijk maak ik hiermee geen kans tegen de anderen hier, die hebben behoorlijk deftig gedaan, mijn complimenten! :applaus: :thumps:

Ik heb geprobeerd een eigen verhaal aan te geven, namelijk mijn irritatie voor hoge pieperts :Lachen: Aan u of dat verhaal geslaagd is..

Waarschuwing: hoge piepert en niet geschikt voor tenenkrommend-gevoelige luisteraars ;D

http://www.box.com/s/rztnttzd0ebiutvood8q

Online Mrs. Limepop

• Super Hero
  • *
  • Geslacht: Vrouw
  • Gewoon Opnieuw Beginnen
    • Facebook
« Reactie #38 Gepost op: 03 februari, 2012, 08:50:56 »
Ik zie dit topic nu pas voor het eerst.  :-\ Ik vraag me af hoe dat kan, als je elke dag inlogt en klikt op lees ongelezen berichten sinds je laatste bezoek.
Echt jammer.  :'(

Arnold, ik zie geen linkje naar jouw fragment?? Ik was juist zo benieuwd naar je inzending op zo'n ritmische backing! Echt jouw ding toch?
Tinus is afgehaakt? Ray, Flipperke en CC, knap gedaan hoor!
Toch leuk, een F. Ik heb toevallig vorige week meegespeeld op een paar backingtracks met oefenen en toen vond ik voor het eerst dat de F toch lekker kon klinken en minder hoog was dan ik altijd eerder vond.  :Lachen:

Ik ben benieuwd wie wint!
Bluesharp Challenge 2012 op 20 oktober in het Beauforthuis. Dat wil je niet missen!
http://www.facebook.com/#!/events/394525373933619/

Offline Léke

• Global Moderator
  • Super Hero!
  • In the blues scene I'm still young !!
    • www.motorspuiterij.nl
« Reactie #39 Gepost op: 03 februari, 2012, 08:55:10 »
Ik zie dit topic nu pas voor het eerst.  :-\ Ik vraag me af hoe dat kan, als je elke dag inlogt en klikt op lees ongelezen berichten sinds je laatste bezoek.
Echt jammer.  :'(

En daarom gebruik ik die funktie nooit .

Ik scroll naar beneden bij de hoofd pagina en overal waar een blauw blokje voor staat staat iets in wat nog niet geopend is , werkt altijd  :thumps:

Léke  8)
Play the blues backwards ......, get your house , your car , your job , your money and  your wife back !!

Online Tubukulutus

• Jr. Member
  • **
  • Fake it till you make it
« Reactie #40 Gepost op: 03 februari, 2012, 09:30:29 »

Arnold, ik zie geen linkje naar jouw fragment?? Ik was juist zo benieuwd naar je inzending op zo'n ritmische backing! Echt jouw ding toch?

Lezen wat er staat, even puzzelen en je bent binnen Trudy

Emile

Online Mrs. Limepop

• Super Hero
  • *
  • Geslacht: Vrouw
  • Gewoon Opnieuw Beginnen
    • Facebook
« Reactie #41 Gepost op: 03 februari, 2012, 09:46:10 »
 :thumps: :thumps: Nu maar hopen dat Ben het wel direct door had! Anders dingt hij mooi niet mee!  ;) 
Bluesharp Challenge 2012 op 20 oktober in het Beauforthuis. Dat wil je niet missen!
http://www.facebook.com/#!/events/394525373933619/

• Super Hero
  • *
« Reactie #42 Gepost op: 09 februari, 2012, 14:34:52 »
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding... Mijn persoonlijkheid is wie ik ben.

S.B. Bradley

Offline Flipper

• Super Hero
  • *
  • neen, je benD niet zover...
« Reactie #43 Gepost op: 09 februari, 2012, 17:02:56 »
Ofwel weet Ben niet te kiezen wie de prijs omdat wij allemaal zo goed spelen, ofwel zijn wij zo vreselijk slecht dat hij de prijs maar voor zichzelf houd :laugh: :laugh:

• Super Hero
  • *
« Reactie #44 Gepost op: 10 februari, 2012, 07:35:01 »
Ofwel weet Ben niet te kiezen wie de prijs omdat wij allemaal zo goed spelen, ofwel zijn wij zo vreselijk slecht dat hij de prijs maar voor zichzelf houd :laugh: :laugh:

Kan natuurlijk ook dat Ben aan het luisteren was en dacht
Ik bestel er 5 voor elke inzending een zulk briljant harpspel hoor je natuurlijk niet vaak.

Vooral de eerste post...... Die ken het wel hoor die awe. :Lachen:

S.B. Bradley