Auteur Topic: Muddy Waters Long Distance Call  (gelezen 377 keer)

Online Mrs. Limepop

• Super Hero
  • *
  • Geslacht: Vrouw
  • Gewoon Opnieuw Beginnen
    • Facebook
Muddy Waters Long Distance Call
« Gepost op: 25 januari, 2012, 08:43:20 »
Heeft iemand duidelijk uitgewerkte tabs van Long Distance Call van Muddy Waters? Ik zou deze heel erg graag ..... echt heel graag.... Ja? Echt? Aaagh? Mag ik ze? :D
Bluesharp Challenge 2012 op 20 oktober in het Beauforthuis. Dat wil je niet missen!
http://www.facebook.com/#!/events/394525373933619/

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Offline Léke

• Global Moderator
  • Super Hero!
  • Geslacht: Man
  • In the blues scene I'm still young !!
    • www.motorspuiterij.nl
Re: Muddy Waters Long Distance Call
« Reactie #1 Gepost op: 25 januari, 2012, 09:17:31 »
Hey durske ,

check je ziggo mail  ;)

Léke  8)
Play the blues backwards ......, get your house , your car , your job , your money and  your wife back !!

Online Mrs. Limepop

• Super Hero
  • *
    • Facebook
« Reactie #2 Gepost op: 25 januari, 2012, 10:04:15 »
 ;D (Ik ga vanavond aan de slag, kijken hoe ver ik er mee kom).

uh, durske... is dat iets goeds? Knaps? Leuks? Lief?
Bluesharp Challenge 2012 op 20 oktober in het Beauforthuis. Dat wil je niet missen!

Offline Mathieu

• Super Hero
  • *
  • *** Harpen is Leuk! (maar wel moeilijk) ***
« Reactie #3 Gepost op: 25 januari, 2012, 10:17:01 »

Wellicht levert Google Vertaal wat op??: Brabo --> NL

EDIT: Mijn eigen ervaring met naspelen is dat een avond daarvoor veeeeeeeeeeeelllllllllsssssssss te kort is  :bedroefd:
Ik moet zelf eerder in dagen/weken gaan denken.

To play the harmonica well is a life-long pleasure... don't be in a hurry... work hard and you will get there... you just don't know when... \ David Barrett

Offline Aart

• Hero Member
  • www.mighty-ya-ya.com
    • The Mighty Ya-Ya
« Reactie #4 Gepost op: 25 januari, 2012, 12:28:58 »
EDIT: Mijn eigen ervaring met naspelen is dat een avond daarvoor veeeeeeeeeeeelllllllllsssssssss te kort is  :bedroefd:
Ik moet zelf eerder in dagen/weken gaan denken.

Maar is wel perfect om inderdaad eens een paar dagen voor te gaan zitten en zelf uit te pluizen/klooien/vogelen*  (*doorhalen wat niet van toepassing is). Niet te snel, alles goed hoorbaar en al raak je maar 20% dan klinkt het al snel héééél bluezy.

En mocht je er niet uitkomen: Pak eens een Bb-harp... ;)
... I am no guitar-player. I am what ya' call a manipulator of instruments... (Dick Dale)

Offline benbouman

• Hero Member
  • www.customharmonicashop.nl
    • Custom Harmonica Shop
« Reactie #5 Gepost op: 25 januari, 2012, 13:09:13 »
Handig om te weten bij dit nummer:
De mondharmonica die gebruikt wordt heeft de Just Intonation tuning en dat klinkt echt anders dan de huidige mondharmonica stemmingen zoals de Hohner en Seydel stemmingen.

Ik krijg af en toe bestellingen waarbij om deze stemming gevraagd wordt. De akkoorden klinken prachtig maar als je overschakelt naar deze stemming moet je er echt aan wennen.
Als je , zoals de meeste spelers, altijd een beetje bendt als je wat harder speelt, klinkt het al gauw " vals" omdat je de toch al wat lager gestemde tonen teveel gaat benden.

De spelers van toen waren niet anders gewend en hun spel is daarop dan ook gebaseerd. Maar ook bij oude opnames hoor je wel eens valse noten en ja, dat kun je dan authentiek noemen.
Ik vind het soms " te vals" klinken.

Voor gehoortraining is het best wel goed om een mondharmonica in de Just Intonation tuning te hebben en te leren horen waar de noten anders klinken en wanneer ze net teveel benden/vals gaan klinken. Het geeft je een beter gevoel/begrip voor blues.

Mocht je interesse hebben in zo'n mondharmonica , dan kun je die in mijn webshop bestellen en aangeven welke tuning jouw voorkeur heeft. Of je stuurt mij een email :
ben@harmonicainstituut.nl

Ben Bouman

Offline Léke

• Global Moderator
  • Super Hero!
  • In the blues scene I'm still young !!
    • www.motorspuiterij.nl
« Reactie #6 Gepost op: 25 januari, 2012, 13:11:05 »

Een durske is een lief meisje  ;D
Veel succes , met de tabs het geluidsfragment , een Bes harpje ( van Ben ... ) en evt. BestPractice of een Slow Downer moet dat goed komen  :thumps:

Léke  8)
Play the blues backwards ......, get your house , your car , your job , your money and  your wife back !!

Online Mrs. Limepop

• Super Hero
  • *
    • Facebook
« Reactie #7 Gepost op: 25 januari, 2012, 13:34:27 »
Handig om te weten bij dit nummer:
De mondharmonica die gebruikt wordt heeft de Just Intonation tuning en dat klinkt echt anders dan de huidige mondharmonica stemmingen zoals de Hohner en Seydel stemmingen.

Ik krijg af en toe bestellingen waarbij om deze stemming gevraagd wordt. De akkoorden klinken prachtig maar als je overschakelt naar deze stemming moet je er echt aan wennen.
Als je , zoals de meeste spelers, altijd een beetje bendt als je wat harder speelt, klinkt het al gauw " vals" omdat je de toch al wat lager gestemde tonen teveel gaat benden.

De spelers van toen waren niet anders gewend en hun spel is daarop dan ook gebaseerd. Maar ook bij oude opnames hoor je wel eens valse noten en ja, dat kun je dan authentiek noemen.
Ik vind het soms " te vals" klinken.

Ben Bouman

Ben, even uit nieuwsgierigheid (want je begrijpt wel dat ik mezelf nog niet in de war ga brengen met andere stemmingen he? Ik heb al genoeg aan mijn eigen stemmingswisselingen  :Clown:)... stel dat iemand geinteresseerd is in zo'n stemming, kun je dan een bestaande Bb omstemmen naar de Just Intonation tuning? Of moeten er andere reeds in? Ja, ik vraag het maar even...geen idee, echt niet.  :geenidee:
Ik denk dat niet veel mensen dit wisten. De meesten zullen dit nummer toch altijd op hun Bbtje hebben meegetoeterd, toch?
Trouwens, Ben, jij mocht nog helemaal niet weten dat ik iets met dit nummer wilde gaan doen. Je had helemaal dit topic niet mogen lezen.... >:D
Ik had je heel koelbloedig willen verrassen een keer, bij de afsluiting ofzo.....  ;D

Offline benbouman

• Hero Member
  • www.customharmonicashop.nl
    • Custom Harmonica Shop
« Reactie #8 Gepost op: 25 januari, 2012, 13:52:04 »
Je kunt inderdaad een bestaande mondharmonica omstemmen..
De Seydels hebben een compromised tuning die gebaseerd is op Just Intonation.
Alle blaasnoten/akkoorden hebben al een echte Just Intonation tuning.
Een paar haalnoten moeten lager gestemd worden.

Een speler kan dit zelf doen....het probleem blijft dan hoe je dit controleert. Je gehoor moet getraind zijn op het horen van de juiste akkoordstemming . Ik gebruik een goed stemapparaat maar uiteindelijk zijn het mijn oren en de manier van aanblazen die bepalen hoe je stemt.
Dit blijft altijd een probleem als je begint met stemmen/customizen. De technieken van customizen/stemmen zijn wel te leren. De vraag blijft: hoe test je de mondharmonica? Als beginner heb je niet alle speltechnieken en ervaring om te voelen/weten/horen of een mondharmonica goed speelt/klinkt.

Alle topcustomizers, die ik ken, zijn ook allemaal topspelers!!

groet
Ben Bouman

Offline Ray "Skinny Bones Bradley"

• Super Hero
  • *
  • Repetitio est mater studiorum.
    • ZOEKT en gij zult VINDEN !!
« Reactie #9 Gepost op: 25 januari, 2012, 15:17:23 »
Ik doet hem op een Bb, en dan een aantal tonen voor mijn gevoel iets benden
Dan kom je al een heel eind..

Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding... Mijn persoonlijkheid is wie ik ben.
Mijn houding hangt volledig af van wie jij bent..

S.B. Bradley

Offline de.dre

• Full Member
« Reactie #10 Gepost op: 25 januari, 2012, 20:12:57 »
Hey durske ,

check je ziggo mail  ;)

Léke  8)

nah ben ik geen durske , maar ahhhhhhhh, heb je ze ook voor mij.. :Lachen: :Lachen: :Lachen: :Lachen: