Auteur Topic: Gratis en voor nix (niet voor geld dus...)  (gelezen 762 keer)

Offline Aart

• Hero Member
  • www.mighty-ya-ya.com
    • The Mighty Ya-Ya
Gratis en voor nix (niet voor geld dus...)
« Gepost op: 25 januari, 2012, 14:00:50 »
Omdat ik via-via de hand heb weten te leggen het originele album:

Een exemplaar  ;) van het enige album van Mambo Chillum.

http://houbi.com/belpop/album/mambochillum.htm

Misschien wel het beste uit de tijd dat alle goeie roots/blues/rock-'n-roll uit Belgie kwam.
Nooit van gehoord? Dat kan: de band was alweer uit elkaar voordat de plaat uitkwam en ze op BRBF Blues Peer zouden spelen... (Ik heb ze gelukkig 1x live gezien)

Waarschuwing: Hysterische harmonica en Waanzinnige gitaarpartijen! Bevat de onbetwist beste "Boogie" ooit door een stel bleekscheten op plaat gezet (dubbele verrassing: in dat nummer zit ook de moeder aller "recht-in-je-gezicht-geen-geouwehoer" harp-solo's.)
Hou je van plat-gepolijste shuffles, ultra-authentieke naspeel-blues of de 15837e versie van "Sweet Home Chicago"? Laat deze dan aub aan je voorbij gaan voor iemand die van gore, zompige, oer-muziek houdt.

... I am no guitar-player. I am what ya' call a manipulator of instruments... (Dick Dale)

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Offline Greg

• Full Member
  • Geslacht: Man
  • Polly put your kettle on
    • Ansicht
Re: Gratis en voor nix (niet voor geld dus...)
« Reactie #1 Gepost op: 25 januari, 2012, 14:15:24 »

Nooit van gehoord, maar als Belg wezende zeer benieuwd naar wat dat voor iets mag zijn....  :Gitaar:

Wat een albumafbeelding trouwens....

Greg

Offline Greg

• Full Member
    • Ansicht
« Reactie #2 Gepost op: 25 januari, 2012, 14:22:36 »

Hier kan je wat samples luisteren: http://www.discogs.com/Mambo-Chillum-Mambo-Chillum/release/1667676

En op youtube staan ook twee nummers.

mmm spek voor mijn bek, jawel! Waar heb je dat album nog gevonden ?

Greg.

Offline Aart

• Hero Member
  • www.mighty-ya-ya.com
    • The Mighty Ya-Ya
« Reactie #3 Gepost op: 25 januari, 2012, 14:32:07 »
Nooit van gehoord, maar als Belg wezende zeer benieuwd naar wat dat voor iets mag zijn....  :Gitaar:

Shame on You!

mmm spek voor mijn bek, jawel! Waar heb je dat album nog gevonden ?

Greg.

Ze hebben tegenwoordig een heel handig dingetje: Ebay, een soort advertentie-bord maar dan op een scherm....

PM even je adres
... I am no guitar-player. I am what ya' call a manipulator of instruments... (Dick Dale)

Offline Mathieu

• Super Hero
  • *
  • *** Harpen is Leuk! (maar wel moeilijk) ***
« Reactie #4 Gepost op: 25 januari, 2012, 14:40:24 »
Ebay & Origineel album.....

Soms wel, soms ook niet ...
To play the harmonica well is a life-long pleasure... don't be in a hurry... work hard and you will get there... you just don't know when... \ David Barrett

Offline Greg

• Full Member
    • Ansicht
« Reactie #5 Gepost op: 25 januari, 2012, 14:46:46 »

Allright!  :thumps:

Nu je moet er toch maar net toevallig op uitkomen dan, want ze zullen misschien niet heel veel van die albums verkocht hebben als ze meteen erna gesplit zijn. Bedankt alvast, ben benieuwd!

Greg.

Offline George harmonica

• Full Member
  • We're on a road to nowhere, but enjoy the ride!
« Reactie #6 Gepost op: 25 januari, 2012, 17:05:11 »
Klinkt erg leuk,

Sommige nummers doen me denken aan Fried Bourbon, overigens ook een Belgische bluesband :thumps:

http://www.friedbourbon.com

Gr george "harmonica"

Offline Greg

• Full Member
    • Ansicht
« Reactie #7 Gepost op: 25 januari, 2012, 17:24:18 »

Klinkt ook goed!   :Gitaar: Moet ik ook eens in de gaten gaan houden dan....

Offline Léke

• Global Moderator
  • Super Hero!
  • In the blues scene I'm still young !!
    • www.motorspuiterij.nl
« Reactie #8 Gepost op: 25 januari, 2012, 17:57:17 »
Jazeker moet je diie in de gaten houden !!

De belgische muzikant Steven Troch (37) heeft een nominatie behaald in de finale van de internationale mondharmonicawedstrijd King of Swing. Steven Troch is vooral bekend als zanger-harpspeler van bluesband Fried Bourbon, maar is met zijn mondharmonica ook aanwezig als sessie-muzikant bij diverse groepen. Steven staat in de finale dankzij zijn eigen compositie “Hanging Out With Peter” Op 28 januari gaat hij in Oakland de strijd voor de eindzege aan met George Bisharat ( San Francisco – USA ) en Steve Molitor ( St. Louis – USA ).

De winnaar van deze harmonica battle krijgt de kans om in de grand finale op te treden samen met oa. Charlie Musselwhite, Billy Boy Arnold, Mark Hummel en Sugar Ray Norcia.

Kijk eens naar Fried Bourbon met Steven Troch in de hoofdrol.
De band speelde hier "Nine Below Zero" tijdens de Gentse Feesten 2011.

Léke  8)
Play the blues backwards ......, get your house , your car , your job , your money and  your wife back !!

Offline Léke

• Global Moderator
  • Super Hero!
  • In the blues scene I'm still young !!
    • www.motorspuiterij.nl
« Reactie #9 Gepost op: 25 januari, 2012, 18:02:11 »
O ja , proficiat met je nieuwe aanwinst Greg !  :thumps:
Ik heb ook ooit een pracht cd van Aart gekregen , in mijn geval van Little Walter , en ik ben er nog altijd blij mee  :icdans:

Léke  8)
Play the blues backwards ......, get your house , your car , your job , your money and  your wife back !!

Offline Greg

• Full Member
    • Ansicht
« Reactie #10 Gepost op: 25 januari, 2012, 18:13:02 »

Ik moet dringen mij eens wat meer verdiepen in het Belgische bluescircuit precies  :o

Dus twee zeer goede Belgische mondharmonicaspelers heten beide Steven .... What's in a name?!  :P

O ja , proficiat met je nieuwe aanwinst Greg !  :thumps:
Ik heb ook ooit een pracht cd van Aart gekregen , in mijn geval van Little Walter , en ik ben er nog altijd blij mee  :icdans:

Léke  8)

Thanks! Leuk van Aart, zo gaat de muziek ook zeker niet verloren!  ;)

Greg

Offline -peter-

• Full Member
« Reactie #11 Gepost op: 25 januari, 2012, 22:04:18 »
Ik heb een 20jaar geleden nog samen basketbal gespeeld met Fred Verhaegen.  Fred is de zanger-harmonica speler van het al een tijd ter ziele gegane Mambo Chillum.
Zijn 2 laatste seizoenen dat hij basket speelde, kwam hij plots steeds de sporthal binnen met een walkman op z'n oren, steeds naar Dylan enz luisterend.  Na een paar maanden had hij plots een soort Al Capone-hoed op en de rest is geschiedenis.
Fred is ook de eerste die ik ooit met een walkman EN mondharmonica op straat zag rondlopen.  Speciale maar heel aangename kerel.
2 leden van die groep hadden ook connecties met 'the seatsniffers'.  Deze 2 groepjes (toen toch) hebben ooit samen op een Turnhoutse kroegentocht, een klein buurtcafeetje laten ontploffen.  Geweldige avond.

Nadien heeft Fred nog een 2 of 3-tal groepjes gehad waarvan de laatste "Durango" noemde met 2 cd's "shipwreck party", en "Loi du Miel".  Vooral de laatste is een aanrader.
Daarna is hij op de solo toer gegaan en ben ik hem eigenlijk uit het oog verloren.

Steven Troch is ook nog onder andere de drijvende kracht achter de Antwerpse meetup groep.  op 2 maart stellen zij met "Fried Bourbon" en "Howlin' Bill"  in Antwerpen beiden hun 2e cd voor.

Dus inderdaad ja...in Belgie hebben wij ook onze pareltjes rondlopen.

Peter

Offline Aart

• Hero Member
  • www.mighty-ya-ya.com
    • The Mighty Ya-Ya
« Reactie #12 Gepost op: 25 januari, 2012, 22:51:51 »

Offline Mathieu

• Super Hero
  • *
  • *** Harpen is Leuk! (maar wel moeilijk) ***
« Reactie #13 Gepost op: 30 januari, 2012, 00:17:14 »
Jazeker moet je diie in de gaten houden !!

De belgische muzikant Steven Troch (37) heeft een nominatie behaald in de finale van de internationale mondharmonicawedstrijd King of Swing. Steven Troch is vooral bekend als zanger-harpspeler van bluesband Fried Bourbon, maar is met zijn mondharmonica ook aanwezig als sessie-muzikant bij diverse groepen. Steven staat in de finale dankzij zijn eigen compositie “Hanging Out With Peter” Op 28 januari gaat hij in Oakland de strijd voor de eindzege aan met George Bisharat ( San Francisco – USA ) en Steve Molitor ( St. Louis – USA ).

De winnaar van deze harmonica battle krijgt de kans om in de grand finale op te treden samen met oa. Charlie Musselwhite, Billy Boy Arnold, Mark Hummel en Sugar Ray Norcia.

.... En ..... GEWONNEN!!!!!!!!!!! ----  van harte!!  :applaus: :applaus: :applaus:

Citaat
Congratulations to George Bisharat, Steven Troch and Steve Molitor for doing such a fantastic job! All three of you sounded even better than your original composition... the band really supported you well. Final congratulations goes to Steven Troch for being the audience favorite and the ultimate winner of the King of Swing contest. I'll have footage up within a week's time so you all can see how they did. To see some pictures of these guys in action visit: http://www.facebook.com/bluesharmonica

N.B. Het betreft een door David Barrett op Bluesharmonica.com uitgeschreven wedstrijd.
To play the harmonica well is a life-long pleasure... don't be in a hurry... work hard and you will get there... you just don't know when... \ David Barrett

Offline Greg

• Full Member
    • Ansicht
« Reactie #14 Gepost op: 30 januari, 2012, 11:31:05 »

vet! Dat betekent dat we nog wel wat meer van hem zullen horen de komende jaren. 2 maart dan toch maar in mijn agenda zetten !  ;)

Proficiat aan Steven  :applaus: